/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook blokerer mails?
Fra : cristian2
Vist : 693 gange
30 point
Dato : 28-11-08 11:45

Mit "Outlook Express 6"-program blokerer for modtagelse af selv små mails (50 KB). Jeg har slukket hvad der findes af firewalls og "Avast"-virus-programmer, og jeg har slettet al gammel mail-post. Jeg har være i Outlooke sikkerhedsindstilling og hindret sikkerheden her.

Jeg har forsøgt at få support fra min udbyder, men de små piger der sidder derinde ved mindre om det end jeg selv (og det er ikke ret meget!).

Jeg kan godt læse de fleste af mine mails hvis jeg går "bagom" via min udbyders hjemmeside (Unotel), men det er meget besværligt, og jeg kan ikke gemme gammel post her.

Hvis jeg formaterer Outlook igen, så ryger alle mine adresser fra adressselisten - så det er jeg ikke særlig interesseret i.

Hvad gør jeg?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-08 12:09

Citat
Hvis jeg formaterer Outlook igen, så ryger alle mine adresser fra adressselisten
ikke nødvendigvis, der noget som hedder sikkerheds kopi
Prøv først med en grundig oprydning på hele computere, brug de indbyggede værktøjer Diskoprydning og Diskdefragmentering, hjælper det ikke så er der mulighed for andre værktøjer som skal hentes først

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 25 point
Dato : 28-11-08 12:23

Prøv at reparere med denne her: http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/OE6.exe hvis ikke det virker, så tag en kopi af dit adressekartotek.

Gøres ved at Åbne akdressekartoteket - Gå i Filer - Exporter - Adressekartoteket (Wab) - og gem det så et sikkert sted, så du altid kan finde filen. Når du skal installere det går du blot den samme vej - dog skal du så blot Importere adressekartoteket fra filen du lige har gemt.

Jeg håber reparationen hjælper dig!

Clou

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 28-11-08 12:25

og slå lige firewall etc til igen før du får noget snavs ned på maskinen

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-11-08 12:30

Der er forskel på outlook og outlook express.
Jeg siger dette fordi du måske kan være kommet til at ændre sikkerhedsinstillingerne til det forkerte program?

Gad vide om du har tilladt for lidt hukommelse til at gemme emails i?
Man tillader nemlig en mappestørrelse til outlook express.
I filer - mappe - komprimer alle mapper, kan du prøve om det hjælper noget.

Under funktioner - indstillinger , kan du se om du evt er kommet til at sætte sikkerhedsinstillingerne til at blokere.
Du kan også her se dine internetindstillinger. Jeg vil tro din udbyder har en vejledning du kan følge for at alle nødvendige ting er indtastet korrekt, men sørg for at det bliver den vejledning til outlook express du får.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-11-08 13:08

unotel kræver at serveren til udgående skal godkendes og er ikke altid selv klar over det hos supporten

åbn outlook express - funktioner - konti - fanen post og herunder egenskaber - fanebladet servere - sæt hak i min server kræver godkendelse

Serveren til udgående post (smtp) kræver godkendelse

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-11-08 19:34

Det burde kun have indflydelse på udgående post miritdk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-11-08 09:35

det kan du have ret i jomfruane

christian2 - prøv at se om der skal flueben i "min server kræver godkendelse" - det skal der mange steder - du finder det under funktioner - konti - egenskaber fanebladet server.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 04-12-08 10:07

Tak for svaret clou.