/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænderprogram
Fra : toyota34
Vist : 779 gange
50 point
Dato : 27-11-08 19:01

Jeg har fået ny maskine med Vista, herpå ligger windows meida center - jeg formoder det er tænkt som brænderprogram?
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at bruge det - jeg har brug for noget drag and drop hvor jeg frit kan vælge enkelte filer som ønskes brændt - både på CD og DVD.
Nogen som kan vejlede, alternativt henvise til et andet program.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-08 19:07

Media Center kan faktisk bruges til lidt af det hele og som en af tingene er jo som brænder program, men måske det er lidt svært at bruge.

Ellers er der her et gratis alternativt. Du kan vælge dansk sprog.
Det kan det meste, men har dog ikke alle de funktioner som Nero har. Bruger det selv.

http://www.freewarefiles.com/Ashampoo-Burning-Studio-FREE_program_41028.html

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 27-11-08 19:18

Det lyder godt, kører du det på Vista maskine?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-08 19:44

Jeps Vista Ultimate og også på en med XP Pro

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-08 19:45

Du lægger bare et tomt medie i din brænder....

Derefter kan du i stifinder "trække" de filer ned på drevet du vil have brændt....

Resten går automatisk.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-08 19:49

PS...

Har du fået en ny maskine med Vista OG brænder er der også et decideret brænderprogram....

Nero el.lign.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-08 19:52

Men ellers kan du brænde i Medie Center ved at vælge - Opgaver i hovedmenuen - Brænd CD/DVD
Så skal du smide en CD/DVD i drevet og du får nu en ny menu med tre muligheder alt efter hvad det er du vil brænde.

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 50 point
Dato : 27-11-08 21:36

Her kan du selv læse om nogle af de bedste freeware programmer og få en mening om hvad du vil have:

http://www.techsupportalert.com/best-free-cd-dvd-burning-software.htm

Jeg vil anbefale CDBurnerXP

Kommentar
Fra : SinDecade

Dato : 30-11-08 20:20

Jeg anbefaler varmt Nero som burning software, har prøvet mange andre programmer, men er altid, af en eller anden grund, vendt tilbare til Nero

Godkendelse af svar
Fra : toyota34

Dato : 05-12-08 18:38

Tak for svaret pedroso.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 06-12-08 11:18

Selv tak