/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Flyt fra hinanden hva er krav?
Fra : TrophyRoom
Vist : 347 gange
20 point
Dato : 27-11-08 16:21

Jeg er ikke længere sammen med kæresten og vi sidder i et Andelsrække hus sammen, men jeg vil gerne vide om jeg SKAL betale ½ skade af ALT indtil det er solgt.

Når jeg siger ½ skade så mener jeg " Alle udgifterne ? / Strøm / Varme / Vand / Tv og Gas " jeg ved godt at jeg ville skulle betale ½ skade af husleje og hus lånet, men grunden til jeg spørger omkring dette er fordi jeg er gået ned på sygedagpenge, da jeg er blevet opereret i mit venstre knæ, og har så fået afvide af kommunen og læger at jeg først må arbejde igen til marts men deltid i 6 måneder.
Og jeg har udgifter for 8.850 hver måned, og jeg får 8.151 kr om måneden, hvilket har gjort at jeg vil flytte, hun vil ikke flytte før huset er solgt, men jeg har sagt at jeg vil ikk bo der så længe jeg har -700 kr hver eneste måned. det er hun lige glad med, så nu har hun sagt at hun VIL GØRE så jeg skal betale ½ skade af ALT, så nu vil jeg bare ha det på det rene om jeg skal betale det eller det rent faktisk kun er ½ husleje + ½ huslån jeg skal betale af på.

Tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-08 16:25

Hvis I begge står på andelen hænger du på ½ delen af andelen....

Hvad der bruges af strøm og varme har vel ikke noget med andelshaverne at gøre - det bliver vel beregnet individuelt....

Så alt efter hvem der har kontrakt med hvem må du jo melde dig fra....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-08 16:29

En lidt besynderlig måde at drive et forhold på - iøvrigt

Kommentar
Fra : TrophyRoom

Dato : 27-11-08 16:30

Vi står begge 2 på kontrakten, men jeg kan ikke se at jeg skal betale for noget når jeg jo ikke længere bor der.

Jeg har hele tiden sagt at jeg selvfølgelig nok skal betale ½ skade af huslejen og huslånet, men jeg nægter at betale for forbruget der på jo.

Kommentar
Fra : TrophyRoom

Dato : 27-11-08 16:31

Vi har ikke været sammen i 1½ måned nu, vi valgte at stoppe forholdet mens vi stadig var venner, da vi har en datter på 5 måneder.

Men nu sætter hun en bremseklods i..

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 27-11-08 16:37

Lys Vand og Varme må være hendes problem da det er hende der er Forbruger.

Hvis det er dig der er tilmeldt som Forbruger så må du se at få meddelt at du er flyttet.

Når i ikke er gift så ved jeg ikke,men ellers mener jeg at det er sådan at man deles om husleje for begge parter indtil Ejendommen er solgt.

Kommentar
Fra : TrophyRoom

Dato : 27-11-08 16:40

Muldvarp1

Præcis det er jo lige det som jeg bare gerne vil ha bekræftet, vi er nemlig ikke gift, vi var " Bare kærester i 7 år " men det var meningen vi skulle, men det hele blev nok lige en tand for stor for os begge 2.

Jeg ville ikke betale for hendes forbrug da hun vil blive boende, det skal da ikk bremse mig med at komme vidrer vel ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-08 16:40

Citat
Vi står begge 2 på kontrakten

I står vel IKKE begge på licencen eller strømmen eller tv og hvad der nu ellers er.....

Gør I det - melder du dig fra....

Boligen som sådan KAN du ikke komme udenom - men resten er ikke dit problem med mindre det er med i huslejen... (eller i øvrigt er pålagt ejendommen ifølge kontrakten)

Kommentar
Fra : TrophyRoom

Dato : 27-11-08 16:43

?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-08 17:40

Gør som der allerede er skrevet, men du kommer ikke uden om børnepenge. Hvis du ikke bor der mere skal du ikke betale forbrug. Husk at melde det fra hvis dit navn stod på regningen.

Hvis jeg var dig så ville jeg se om jeg kunne få en samtale med en sagsbehandler i kommunen. Du må have en sagsbehandler i forbindelse med din sygemelding. Spørg om du evt. kan få udsættelse med betaling af børnepenge. Din kæreste får dem fra kommunen, men du kan få en afdragsordning med kommunen.

Kommentar
Fra : TrophyRoom

Dato : 27-11-08 17:49

Børnepenge er jeg også mer end velkommen til at betale, jeg har taget et ansvar med at blive " FAR " og det ansvar vil jeg jo heller ikk løbe fra, så børnepenge SKAL selvfølgelig betales, og det har jeg jo heller ikk nægtet at betale jo :O

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-11-08 17:55

du bør få skrevet noget ned på papir. og få aflæst vand,varme og el, så du ved hvad der er forbrugt af hende alene når boligen er solgt.
hvis ikke hun vil være med til det, bør du snakke med din advokat.
har selv lige været igennem møllen efter 28 års ægteskab med en forfærdelig pengegridsk kvinde.
der er ikke andet at gøre end at sætte hårdt mod hårdt. ellers kommer du let til at gå ned psykisk på det.

Kommentar
Fra : TrophyRoom

Dato : 27-11-08 17:57

Istedet for at skrive det ned kan jeg jo bare tag billeder med dato på så man kan se hva der er blevet brugt for , jeg flytter ud fra huset s.u. søndag så jeg ikk skal betale noget forbrug 1/1-2009

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 27-11-08 18:23

Du kan skrive tage billeder alt det du har lyst til,men hvis du står noteret som Forbruger så kommer du til at betale.

Så se at få meddelt fraflytning til Vand/El/Varmeværk , så slipper du for besværet med modregninger.

Og husk at når du skal betale det 1/2 af Ejendomsudgifterne så er det ikke ensbetydende med at Kæresten kan bo for den anden 1/2 del , hun må betale en rimelig Husleje , du har jo også en Leje der skal betales.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 27-11-08 18:30

Citat
vi valgte at stoppe forholdet mens vi stadig var venner

Lige dette her tror jeg ikke lader sig gøre i ret mange tilfælde.

Mange kan gå fra hinanden uden at blive Uvenner , men det er efter min mening ikke det samme som at man stadig er venner.

Kommentar
Fra : TrophyRoom

Dato : 27-11-08 19:10

Citat
Muldvarp1

Det er meget nemt, for vi er ret så enige i hva der skal gøres, det var bare det her med huset Etc.
Jeg ringer rundt imorgen og får styr på tingene :D

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-11-08 19:22

Husk også licencen. Og evt. forsikringer.

Kommentar
Fra : TrophyRoom

Dato : 27-11-08 23:13

Granner01.

I know og det skal jeg nok gøre lige fra imorgen af :D