/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
spørgsmål vedr. Firefox.
Fra : ara
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 27-11-08 16:15

Hej.

Er der nogle der ved om man i Firefox kan opsætte browseren således.

Jeg vil gerne have at når jeg skriver en adresse i søgefeltet gemmer den adressen.
Dette gør den kun ved de 12 første steder.
Det vil sige at nr. 13 ikke gemmes.

Internet explorer gemmer jo de sidste besøgte steder, hvor den sidste står øverst.
Så er det bare at scrolle ned.

mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-08 16:18

Er der noget Firefox IKKE kan

Nå - spøg tilside - det må være et spørgsmål om opsætningen....

Kommentar
Fra : ara

Dato : 27-11-08 17:01

Det var jo ligesom også det spørgsmålet gik på

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 27-11-08 19:00

Du skal nok lede under firefox tips. Jeg mener at have set netop dette spørgsmål, hvor man kunne ændre antallet af gemte adresser. Men der er jo desværre tonsvis af sider med firefox tips, og ikke sikkert lige dette spørgsmål er med alle steder.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 27-11-08 19:26

du kan jo altid benytte history

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 100 point
Dato : 27-11-08 19:36

I adressefeltet skriver du about:config
Så kommer der en side der fortæller at dette kan være farligt, og du lover at være yderst forsigtig!

Så bladrer du ned til "browser.urlbar.maxRichResults", trykker enter og ændrer værdien i boksen der dukker op.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 27-11-08 19:43

Til BertelBrander.

Det var jo lige dette jeg søgte.

Ved du så også om man kan få den seneste søgte til at stå
øverste o.s.v. ?

mvh

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 27-11-08 19:52

Jeg tror det ikke, de værdier der har med urlbaren at gøre kan ses her:
http://kb.mozillazine.org/Browser.urlbar.matchBehavior
Under "Related preferences", men der ser ikke ud til at være nogen der påvirker rækkefølgen

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 27-11-08 22:14

Nej, og du kan ikke ændre på den måde der søges på når du skriver noget i feltet. Det er noget der diskuteres livligt, og mange ønsker den gamle tilbage:

http://www.download.com/windows/3150-20_4-0-2.html?sort=editorsRating asc&listType=2&tag=page;page

Du kan installere en add-on, som ser ud mere som den gamle:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/7637

Kommentar
Fra : ara

Dato : 27-11-08 22:23

Til Pedroso.

Det var noget jeg rigtigt godt kunne bruge.

Det nye syntes jeg nemlig var alt for forviret.

mvh

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 27-11-08 23:16

Ja, men lur mig om ikke de kommer med den gamle igen, om ikke andet så i næste version.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 30-11-08 10:36

Nå, men synes du ikke BertelBrander skal have sine points :)

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 30-11-08 11:04

Tak for svaret BertelBrander.