/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Forbindelse mellem computer
Fra : spejder_ben
Vist : 542 gange
50 point
Dato : 27-11-08 13:28

Har en stationær og bærbar computer. Kan ikke oprette forbindelse mellem dem så jeg kan hente filer fra den ene til den anden.
Det er begge koblet til min trådløse router. Kan ikke finde dem ved at søge på IP-adressen vha. windos søgefunktion.

Nogle gode forslag til hvorfor de ikke kan finde hinanden.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 27-11-08 13:38

Jeg henviser til mit indlæg i denn tråd

http://kandu.dk/spg129117.aspx

// C a i N e

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 27-11-08 14:38

Åben Kontrol panel og åben Netværksforbindelser, klik på Konfigurer et hjemme- eller mindre kontor net værk ovre i venstre menuen, følg guiden og kør den på begge computere, sørg for at netværket får det samme navn på begge computere, XP foreslår MSHOME automatisk

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-11-08 14:41

Måden det gøres på er helt afhængig af hvilket styresystem man har.

Filer skal shares, før man kan se dem fra en anden computer.

Men gør det nu rigtigt så der ikke bliver for let adgang til dem for uvedkommende udefra.

Godkendelse af svar
Fra : spejder_ben

Dato : 27-11-08 18:00

Tak for svaret o.v.n..
Det hjalp efter jeg fik kørt den samme konfiguration på begge og slået fildeling til.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-08 00:52

Selv tak, god du fik forbindelse