/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Vise drev bogstav
Fra : jannicolai
Vist : 832 gange
500 point
Dato : 26-11-08 17:36

Hej jeg har 2 externe hardiske. Et på usb 2, samt et jeg bare skubber ind i computeren. Det er det sidste jeg har problemer med. Hvis jeg eks.vis vil kopiere noget musik til det externe drev, plejer jeg bare at højre klikke også send til. Men drev bogstavet bliver ikke vist.En der ved hvordan man for det vist?.Det der kører med usb bliver vist og virker.Jeg har vista på computeren.Mvh Jannicolai

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-11-08 18:05

Mon ikke skuffen med drevet skal være sat i inden du starter computeren - så får den tildelt et drevbogstav.

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 26-11-08 18:27

Jeg kan godt se drevet på computeren,og det virker også ok.Det jeg mangler er at det bliver vist, når jeg højreklikker på noget. Også vil sende til.Alle andre drev er listet op.Det er det jeg ikke helt forstår

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-08 19:43

Tror problemet ligger i at du er INDE i programmet (hvilket forøvrigt ?) - INDEN du sætter disken i....

Dermed er den IKKE registreret i programmet ved åbning....

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 26-11-08 19:54

Nej har prøvet at sætte den til inden jeg staret, computeren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-08 20:21

Er det et drev som sidder i CD hullet

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 26-11-08 20:30

Nej det er et drev der ligger oppe på computeren, der bliver tilsluttet via sata stik. der sidder på computeren.det jeg ikke kan forstå er at hvis jeg går ind i denne computer kan jeg godt se det.bare ikke i den liste jeg mangler. det er også i stifinder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-08 20:38

Prøv at lukke ned
tage alle usb drev fra
starte op - helt op
også først sætte dine USB drev til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-08 20:45
Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-08 20:47
Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-08 20:49

Her til Vista - et stykke nede på siden....

http://blogs.techrepublic.com.com/window-on-windows/?p=554

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 26-11-08 20:57

Hvis jeg prøver sendto. Skriver den adgang nægtet?

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 26-11-08 21:20

Hej takker ind til videre, skal nok give point. Når vi finder en løsning. Mvh Jannicolai

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-08 21:25

Er du administrator på den komputer

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 27-11-08 07:00

Refi's vista svar er der rigtige..
Kan man ikke bare slå brugerkontrol fra medens man tilføjer det ekstra drev i sendto listen.

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 27-11-08 16:02

Ja jeg er administrator på computeren. Mvh Jannicolai

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-08 16:16

Så tilføjer du blot en "sendto" som beskrevet i linket - så ligger det der altid uanset om disken er sat i eller ej....

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 27-11-08 17:07

Hej når jeg sætter hardisken til, mens computeren er startet.skriver den at en storage-enhed blev tilsluttet Hvis enheden er en port vil kun port 0 på port-multiplikatoren være aktiv?. Hvad betyder det

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 27-11-08 18:46

Jeg tror den skal flyttes over på port 2, en der ved hvordan man gør det. Mvh Jannicolai

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 27-11-08 19:04

Hej det er ikke fordi jeg ikke vil lukke det her indlæg. Jeg vil bare gerne have det til at virke inden jeg lukker. Og det med sendto, kan jeg jo ikke.Mvh Jannicolai.Evt en der kan fjernstyre denne her computer, og få det til at virke. Mvh Jannicolai

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-11-08 19:24

Citat
Nej det er et drev der ligger oppe på computeren, der bliver tilsluttet via sata stik. der sidder på computeren.det jeg ikke kan forstå er at hvis jeg går ind i denne computer kan jeg godt se det.bare ikke i den liste jeg mangler. det er også i stifinder

Jeg har også sata både intern og externt og alt hvad der er tilsluttet på sata/esata skal være tilsluttet og tændt før at et drevbogstav kan blive givet - ihvertfald på min comp. så bios kan finde det. Jeg tror det er det der er problemet er, at du først tilslutter drevet når computeren er tændt. E-sata virker ikke på samme måde som USB.

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 27-11-08 19:47

Har prøvet både nar computeren er tændt/slukket. Har også slettet driver samt indstalleret igen. Uden held

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-11-08 19:54

Du skal være forsigtig med at rode med sata tilslutninger når computeren er tændt. Men som jeg skrev tidligere - at hos mig skal esata være tændt inden computeren bliver tændt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-11-08 20:44

Jeg kan iøvrigt tilføje - at på min computer er det kun eksterne USB-drev der bliver tilføjet i min højrekliksmenu og ikke mit esata drev. Om man kan tilføje disse ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-11-08 07:03

Hvilken maskine er det ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 28-11-08 07:55

Jeg kommer også i tvivl om disse fastmonterede "docking" til HDer overhovedet tildeler et bogstav.

Den er sandsynligvis allerede registreret i herakiet som en udvidelse af drev C - derfor meldingen om port 0....

Noget andet er HD skuffer - men det er jo ikke det der her er tale om....

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 28-11-08 13:36

Hej har snakket sammen med en oppe på arbejde.Han siger også at problemet er at det er tilsluttet med sata.Og også jeg skal logge af. Og så sørge for at jeg er logget ind som admstrator.Så kan jeg nok lave en genvej med sendto.Såjeg takker for hjælpen til alle .Og prøver de forskellige muligerheder. Mvh Jannicolai

Godkendelse af svar
Fra : jannicolai

Dato : 28-11-08 13:37

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-08 13:42

Selv tak....

"Sendto" kan under alle omstændigheder laves - uanset om drevet er der eller ej....

Spørgsmålet er så om det kan bruges til noget...

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 28-11-08 15:25

Jeg har fundet ud af jeg bare kan bruge træk og slip. Det virker ok. Mvh Jannicolai

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-11-08 15:40

Citat
Jeg kommer også i tvivl om disse fastmonterede "docking" til HDer overhovedet tildeler et bogstav
Esata/sata der tilsluttes via en dockinstation bliver tildelt eget drevbogstav, bare de er tændt inden computeren starter. Jeg har selv to sata dockingstationer der tilsluttes via sata/esata og de får drevbogstav.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-08 15:48

Jamen så er problemet jo løst....

Så bør det ikke være noget problem at lave en "sendto" kommando...

Takker - så blev min tvivl også fjernet

Spørgsmålet er så om den altid tildeler SAMME bogstav - eller det er afhængig af om andet er tilsluttet inden...