/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
105 i timen = udbetalt 14 dag
Fra : steffen15
Vist : 1998 gange
428 point
Dato : 26-11-08 17:15

hej jeg ´har fundet et job jeg rigtig gerne vil have men det giver kun 105 i timen...
hvad vil det give ca udbetalt når pension søndaghelligdage og ferie penge er trukket??
mit personfradrag er 4200 i måneden

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-11-08 17:16

Kun 105 i timen. Det er en høj timeløn hvis du kun er 15 år.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-08 17:20

Det er en helt okay løn, for en der er blevet 18 år -- nu ved jeg ikke hvor gammel du er --

men du kan selv tjekke lønningerne på www.jobpatruljen.dk

Har du ikke frikort, på nogle og 40 tusinde, for så skal du ikke betale skat, alt afhængig af hvor meget du arbejder selvfølgelig

hvor meget er din trækprocent på?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 26-11-08 17:24

Kun 15?

Næh, han er ryger - så dum kan han ikke være nået at blive på kun 15 år, så jeg tror snarere han er fra 1915, altså 93 år.

"søndaghelligdage" - mener du 'søgnehelligdagsbidrag'? Det troede jeg var blevet afskaffet.

Vi mangler din skatteprocent og hvad du mener med 'pension' - Der er selvfølgelig atp, men ellers betaler nogle op til 15%. Næppe du, eller hvad?

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 26-11-08 17:30

jeg er så 25 og skal i voksenlære

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 26-11-08 17:32

trækprocent er 4200 i måneden,,, og ja på mit arbejde hvor jeg er nu betaler på penge af til det ca 600 hver 14s dag

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 26-11-08 17:42

mente min trækprocent er på 37%

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 26-11-08 17:53

Gang timelønnen med 160 (antal timer om måneden - cirka), træk 8% fra, træk dit fradrag fra resten, det der nu er tilbage ganger du med 100 minus din trækprocent (-> 100-37=63) og dividerer med 100, hertil lægger du dit fradrag - - hokus pokus : nu har du CIRKA det du vil få udbetalt.
160 * 105 = 16800.-
16800 - 8% = 15456.-
15456 - 4200 = 11256.-
11256 * 63 / 100 = 7091.-
7091 + 4200 = 11291.- udbetalt (CIRKA!!!!)

Forøvrigt er 105.-/time en god lærlingeløn - tænk på det som en investering i en bedre fremtid....
Du har forhåbentlig ikke valgt jobbet på grund af lønnen, men på grund af at arbejdet interesserer dig.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-11-08 18:15

og husk at feriepengene ikke skal fratrækkes din timeløn, men beregnes af din timeløn som du så får udbetalt når du holder ferie.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-11-08 18:59

Citat
KUN 105 kr. I TIMEN

Hvis du er utilfreds med det, så lad dog være med at fi nde et arbejde. Det er en udemærker betaling. Nu er lønnen og pe nge ikke det vigtigste her i livet, men de er gode at have. Det er svært at få tid til at bruge pengene.

hawaii7

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-11-08 19:25

Der skal også lige trækkes lidt fra til pension o.lign

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-11-08 19:26

105 kr i timen er vel ved at være mindsteløn idag for ufaglærte, men hvis der er for dit første læreår som voksenlærling er det vel ok.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-11-08 19:30

På min arbejdsplads betaler vi til nyansatte flg.

Faglærte 164,- i timen efter 3 mdr. ansættelse
Ufaglærte 154,.- i timen efter 3 mdr. ansættelse

Alle starter med en reduceret timeløn på - 25% hvor der så er mulighed alr efter kvalifikationer at stige op til normlønnen. Den skal bare være der oppe senest efte 3 mdr. Jeg har medatbejdere der er kommet på norm løn eftert 3 dage. så den mulighed er der også.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-11-08 20:32

og så skal du lige være opmærksom på, at som voksenlærling får du det samme i løn hele læretiden, mens en alm. lærling stiger i løn flere gange i løbet af læretiden.
og jeg synes, at 105 kr. i timen er i underkanten.
i det firma jeg arbejder i har vi 5 voksenlærlinge, og de får 115 kr i timen.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 26-11-08 20:35

Citat
Alle starter med en reduceret timeløn på - 25%

Jeg troede kun det var polske gæstearbejdere der havde sådanne ordninger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-08 20:45

Nu ved vi jo ikke hvilken uddannelse du påtænker,

men her er lønsatserne for elektrikere

Voksenlærlinge
Lønnen for voksenlærlinge - på både Elektrikeroverenskomsten og Industriens Overenskomst - er følgende:
Pr. 1. marts 2007: 98,15 Kr. pr. time.
Pr. 1. marts 2008: 100,65 Kr. pr. time.
Pr. 1. marts 2009: 103,15 Kr. pr. time.

Så de kr. 105 i timen, passer godt nok - i hvertilfælde for her

Her er reglerne for at blive voksenlærling.... jeg håber for dig, at du kan få den uddannelse du ønsker dig, for ikke alle får chanchen

http://www.emu.dk/erhverv/praktik/voksne/voksenlaerling.html

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 27-11-08 15:46

skal være auto mekaniker.... hvad ville jeg få når alt var regnet med?? synes ikke jegkan finde nogle som har svaret på det??

Annuller spørgsmålet
Fra : steffen15

Dato : 27-11-08 15:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål