/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Kaliumchlorid
Fra : jesper.s
Vist : 6147 gange
100 point
Dato : 26-11-08 07:42

Hvor kan jeg købe Kaliumchlorid i 25 kg. sække i Københavnsområdet. Uden det koster som i Matas, der sælger det i små poser?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 26-11-08 07:45

Det kan du IKKE så drop bare tanken om hjemmelavet røgbomber eller hvad du nu kunne have i tankerne af ulovligheder

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 26-11-08 07:48

Hvis jeg nu skulle lave bomber, tror jeg nok at Matas poser er store nok til at springe dig og andre mistroende i stykker. Det er til affugtning!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-11-08 09:15

En affugter ville være klogere. Eller alternativt eliminer årsagen til fugtproblemerne (f. eks øg ventilationen).

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 26-11-08 09:19

Det er i et kælderrum, så der er ikke mulighed for at øge ventilationen, samt der er ikke el til en affugter.

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 26-11-08 09:35

Prøv Hvidtfeldt &Søn Eftf.
Dr.Tværgade 20.
Det fima har skaffet mig mange mærkelige kemikalier tidligere.
(Til Olesen.Det er kaliumklorat der er morsom)
M.v.h.
Poil Erik

Accepteret svar
Fra : kj

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-08 09:54

Prøv det her:
www.broste.dk

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-11-08 10:14

Surt. Det vil ellers være temmelig meget fornuft i at anvende en elektrisk drevet affugter. Strømmen du forbruger i sådan en + kondenseringsvarmen tilgår til fulde rummet som VARME.

http://www.maltbazaren.dk/shop/kaliumklorid-1-kg-1758p.html

HUSK at natrimklorid har nogle kedelige egenskaber mht tæring

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 26-11-08 10:23

Man kan altså ikke "springe" nogen i luften, men man kan selv springe op af stolen, eller springe over i køen - MEN hvis det er noget med krudt og at eksplosioner, så hedder det sprænge!

Der er rigtig mange, der siger det forkert, men det bliver det jo ikke mere rigtigt af

Jeg springer lige til det næste punkt:

ha' en god dag

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-11-08 11:09

Maxhankat tager også selv fejl af sproget.
Man sprænger en bombe . En bombe springer.

springe elle sprænge handler ikke om hvorvidt det er en bombe, men om det er en aktiv eller passiv form.
Det enste der kan sprænge selv er en hest. Men så er det et andet ord, som betyder at løbe meget stærkt. Og det bruges kun om heste.

I øvrig er det ikke kaliumklorid men kalciumklorid , der skal bruges til at suge fugt fra luften.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 26-11-08 11:24

er vi nået til stavekursus i stedet for hjælp

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-11-08 11:35

Kaliumklorid, kalciomklorid eller natriumklorid, er ikke bare et spørgsmål om stavning.

Det er tre forskellige stoffer med forskellige egenskaber , og vidt forskellige priser.

Det er værd at nævne fordi jesper.s kriver om noget der ikke duer til det han skal bruge det til, og de andre svarer til dels om noget andet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-11-08 11:48

Det er også svært at finde det på nettet, hvis man ikke kan stave til det.
På dansk staves klorid med k . Chlorid er skaberi. Men det ses tit.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 26-11-08 13:16

Ja transor, og så hedder det kalciumklorid, ikke kalciomklorid

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-11-08 14:19

Enig: Det er kalciumklorid, det drejer sig om til affugtning. Med det behov, du har, burde du nok overveje et affugteranlæg, men ellers er der jo de store kemikaliefirmaer som f. eks Merck.
ellers prøv at google kalciumchlorid; så får du nok et par adresser i Tyskland.
mvh
pbp

jeg har selv en pakke kaliumklorid stående i næsten analysekvalitet, men det er til elektrokemiske forsøg ala "lav dit eget pH-meter"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-11-08 16:47

DLG sælger os så'n noget

Kommentar
Fra : kj

Dato : 27-11-08 09:17

mit link var til et gammelt velrenomeret kemikaliefirma. P.Brøste og Co.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 27-11-08 09:20

Tidligere var der også Struers, se her.
www.kandu.dk/spg77854.aspx - 53ker

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 14-01-09 09:04

Tak for svaret kj.