/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Gamle TV-klip
Fra : Harring
Vist : 4962 gange
55 point
Dato : 25-11-08 20:44

Jeg efterlyser et sted på nettet hvor man kan finde gamle klip fra børne-tv.

Specielt mangler jeg en intro som var en tegnefilm. Der var en hund der vist hed Dammers og den irriterede en figur som sagde "la nu vær, jeg gider ikke". Sådan blev det lidt ved frem og tilbage mellem dem. Det er vist fra 80erne eller start 90er. Måske fra fjernsyn for dig eller mellem himmel og jord.....

Hvem kan huske den og hvem kan huske dialogen? hvor finder jeg den?

Håber virkelig i kan hjælpe mig med at vinde en bytur i et væddemål....hehe.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-11-08 20:52

Kikkassen.... "Nørj..det er for børn"

Figuren hev til slut et lille fjernsyn frem og satte...og hunden lagde sig til rette og sagde "Nørj..det er for børn"

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 25-11-08 21:17
Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-11-08 22:03

Meget finder du her http://www.dr.dk/Bonanza20/Tv

Kommentar
Fra : Harring

Dato : 26-11-08 08:49

Kan ikke finde det og det er ikke kikkassen. Det var med Jørgen clevin og fra 81. Mener det var senere. Det er dog rigtigt at der blev hevet et tv frem og der blev sagt "nørj, det for børn".

Hjæææælp*S*

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-11-08 09:15

Gå ind på Dr.dk'shjemmeside og søg specefikt på det du gerne vil se www.dr.dk

Kommentar
Fra : Harring

Dato : 26-11-08 10:48

Jeg ved jo ikke hvad jeg skal søge specifikt efter. Tænkte der sad en supersøger derude som lige havde fundet det*S*

Accepteret svar
Fra : piratfizken86

Modtaget 55 point
Dato : 26-11-08 11:31

Det er introen til fredagsbio - Og jeg husker det kun sendt før Anna og Lotte.

Det er den med den sure mand der hviler hovedet på hunden mens han kigger en avis igennem for at finde noget at se i fjernsynet.

Dialogen er således:

"Så skal vi se, hvad der er i fjernsynet i aften. Det er nok æh.... det der er TV-Avisen, det gider jeg ikke. Så er der fodbold, nej, det gider jeg slet ikke, så er der koncert. Det gider jeg heller ikke, men der er måske noget i a.... Flyt dig. Jeg gider ikke ha.... nej lad nu være, du kan da ikke.... lad nu være med det, det g.... Gå nu væk! - Nøøj, det er for børn".

Efter lidt søgen rundt på nettet, på Google, youtube, dr.dk/bonanza osv. har det vist vist sig at være en temmelig umulig opgave at finde et klip - Men man finder ud af at dit spørgsmål har været stillet et utal af gange i diverse forums..

Den bedste mulighed for at finde klkippet er vist at låne en af de gamle VHS-bånd på biblioteket eller noget..

Godkendelse af svar
Fra : Harring

Dato : 26-11-08 12:05

Tak for svaret piratfizken86. Så må jeg på biblioteket*S*

Tak til jer

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 26-11-08 12:09

Jamen det var så lidt. jeg håber du finder det
Jeg var lidt bange for at de havde klippet introen ud på de nye dvder du kan købe med Anna og Lotte, men lidt eftersøgning på nettet viser det sig at introen stadig er med - Derfor kunne det også være en mulighed at købe en sådan
Jeg ønsker dig held og lykke med projektet. Og tak for at genoplive nogle gamle minder

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-11-08 12:17

Hej .
Prøv og kig lidt her.
http://www.dr.dk/OmDR/Kontakt_DR/spoergsmaal/TV/20071206121810.htm
Der kan du jo også spørge
Men det er da helt rigtigt hvad piratfizken siger

Kommentar
Fra : nuba

Dato : 03-02-09 13:11

Hej

Har du fundet noget? Jeg vil nemlig også meget gerne gense det klip ; )