/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skifte ikoner via regedit
Fra : fommy
Vist : 883 gange
30 point
Dato : 13-10-01 14:01

Er det muligt at skifte ikonerne på mapperne via regedit?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-10-01 14:38

Sat, 13 Oct 2001 12:00:51 GMT, skrev "fommy"
<fommy.news@kandu.dk>:

>Er det muligt at skifte ikonerne på mapperne via regedit?%s')

Sikkert, men jeg vil gøre det i start => indstillinger =>
mappeindstillinger => filtyper og så finde folder/mappe og ændre
udseendet der.

Ellers kan et program, som Microangelo,
<http://www.impactsoft.com/> gøre alverdens ting med ikoner.

--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

Kommentar
Fra : Sansan

Dato : 14-10-01 19:23

Hejsa

Det er ikke muligt at skifte ikonerne på mapperne via Regedit.
Den eneste måde (jeg kender) er at oprette en genvej til mappen, og derfra skifte ikonet.

Sansan

Accepteret svar
Fra : Sansan

Modtaget 30 point
Dato : 18-10-01 17:09

Hej igen

Jeg er netop blevet klogere. I et tip læste jeg at det godt kan lade sig gøre, så læs lige dette her:

Gå ind i regedit. De ændringer der foretages kommer til at fungere for alle brugere, også selv om man kører med flere brugerprofiler på maskinen.

Du skal åbne følgende skuffer på krydset:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ explorer

Så klikker du dig ind på Shell Icons. Nu har du så i regedit´s højre vindue en lang række filer med et tal som navn. Når du dobbeltklikker på et af tallene kan du redigere stregnen, og "værdidata" er simpelthen stien til det ikon som vises for det pågældende tal. Vil du have et andet ikon fører du altså blot stien til det ønskede ikon ind her. Bemærk at stien afsluttes med et komma efterfulgt af et tal, som er ikonets indexnummer i den *.exe, *.dll eller *.ico fil det befinder sig.

Følgende er en liste over tallene, deres originale ikon og hvilet ikon det er:
0 =C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,37 = ?(d.v.s. et ikon der er "blevet væk")

3 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,11 = Lukket Folder Venstre panel Stifinder+"gule mapper"

4 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,18 = Åben Folder Venstre Panel Stifinder

5 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,9 = Disk drev - 5.25

6 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,8 = Disk drev - 3.5

8 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,0 = Hard disk

9 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,1 = Netværksdrev

10 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,29 = Netværksdrev Utilgængeligt

11 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,10 = CD-ROM drev

13 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,13 = Hele netværket

15 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,28 = Ikonerne på Andre Computere

16 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,22 = Printer

17 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,17 = NetHood

19 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,4 = Start / Programmer

20 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,2 = Start / Dokumenter

21 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,6 = Start / Indstillinger

22 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,3 = Start / Søg

23 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,15 = Start / Hjælp

24 = C:\WINDOWS\SYSTEM\ool.dll,5 = Start / Kør

25 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,33 = Start / Sleep / Suspend

26 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,32 = Start / Dock / Undock

27 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,7 = Start / Luk Computeren

28 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,34 = Delte mapper Overlay

29 = C:\WINDOWS\SYSTEM\shell32.dll,30 = GenvejIkon Overlay(genvejspil)

31 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,20 = Papirkurv tom

32 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,21 = Papirkurv fuld

33 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,27 = Dial-UpNetworkingFolder

35 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,12 = Kontrolpanel

36 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,24 = Start / Programmer Grupperne+evt mapper i toppen

37 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,19 = Printer Folder

38 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,14 = Fonts Folder

40 = C:\WINDOWS\SYSTEM\cool.dll,26 = Audio CD

Kommentar
Fra : fommy

Dato : 18-10-01 17:30

Tak for hjælpen. Det var netop lige sådan en metode jeg søgte :) Det er for at gøre det nemmere når jeg formatterer. Så er det bare et enkelt click på en .reg fil og det hele er som det skal være igen.

Kommentar
Fra : fommy

Dato : 29-10-01 17:45

Der er kun lige et enkelt problem... Shell Icons kan jeg ikke finde...