/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Bilafsavn
Fra : iOliver2
Vist : 2817 gange
100 point
Dato : 25-11-08 18:15

Citat
Bilafsavn,. Vælger du Bilsavn, får du udbetalt en kontant erstatning, hvis du må undvære din bil på grund af en skade.

Således skriver Alka forsikring på deres hjemmeside.

Spørgsmålet er om jeg er berettiget til at få det, da jeg har måttet undvære bil i næsten 3 mdr da de ikke kunne blive færdige med sagen, endelig har jeg så fået udbetalt penge for bil, men mangler stadig tingsager og personskade erstatning..

Jeg har ikke selv alka, men sagen kører over dem da jeg kun havde ansvar.

Er jeg berettiget til at kræve bilafsavn, eller hvordan?

Vh Oliver

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 25-11-08 18:16

Bilen blev totalskadet ved uheldt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-11-08 18:25

Du jhar altså ikke bilafsavnsforsikring hos dem.

Kravet skal du principielt stille overfor ham der forårsagede skaden. Du har ikke noget direkte med hans forsikring at gøre.

Det er vanskelligt at få en ordentlig behandling uden kasko forsikring. Sådan er det. De dårlige selskaber udnytter situationen til at behandle folk dårligt.
Det er kun advokat og sagsanlæg, som kan sætte skub i dem. Skadevoldere og ders forsikringsselskaber taber nemlig stort set altid den slags sager.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-08 18:29

Du kan da ikke få noget fra en andens forsikring hvad det angår....

Bilafsavn er for den FORSIKREDE - (og sandsynligvis kun hvis vedkommende har kasko) - ikke for skadelidte i andre selskaber.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-11-08 18:32

Citat
Jeg har ikke selv alka, men sagen kører over dem da jeg kun havde ansvar.

Hvor har du selv din bil forsikret ???

Det vedrører jo ikke dig, hvad Alka tilbyder deres kunder.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-08 19:47

Nej du er desværre ikke berettiget til erstatning for afsavnet af bil

Personskade erstatning får du tidligst et år efter uheldet.... og kun hvis du har mén på over 5%, dvs efter et år, skal du til læge undersøgelse igen, og sikkert også til speciallæger... så et år er meget hurtigt, der kan nemt gå 1,5 år eller mere.... og kun hvis der er mén, hvilket jeg håber du ikke får

Godkendelse af svar
Fra : iOliver2

Dato : 08-12-08 19:08

Tak for svaret Nordsted1.