/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Combo Smart Drive
Fra : catbody
Vist : 476 gange
50 point
Dato : 22-03-03 12:14

Jeg spekulerer på at købe et Combo Smart Drive, men ved ikke rigtigt hvordan det fungerer.
Hvordan gør man hvis man f.eks. vil have taget kopi at en lyd-cd eller en cd-rom med back-up materiale?
Der er jo kun et drev. Skal det hele først køres ind på harddisken eller hvad??
Er der en kortfattig vejledning et eller andet sted. (dansk, engelsk eller tysk)
m v h
HC

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 60 point
Dato : 22-03-03 12:23

Hej
Har du ikke plads til at lade det gamle cd-drev sidde i, så kan du jo kopiere direkte fra cd til combo

Har du ikke plads til det gamle drev, så er det heller ikke så galt. Hent og installer brænderprogrammet nero. Når du så skal brænde bliver du guidet igennem, og er det en "cd til cd" sørger brænderprogrammet selv for at lægge det på harddisken og bagefter kommer cd-drevet ud og der er så en meddelelse om at du skal sætte cd'en ind som der skal brændes på og trykke ok

Det er meget nemt med nero som samtidig også er meget stabil

Godkendelse af svar
Fra : catbody

Dato : 22-03-03 12:48

Tak for svaret Uffe29.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 13:59

Det var så lidt

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 22-03-03 14:31

Jeg ved godt at det var så lidt, men var det spørgsmålet, svaret, accepten, takken eller points

HC

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 14:49

Det var svaret du takkede for, så det var naturligvis det jeg mente der var så lidt

Iøvrigt...hvis du skal kopiere cd'er, så er clonecd også et godt program

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 22-03-03 15:21

Jeg har Nero og Easy CD Creator - begge i nyeste udgave.
Nero kom med PC'en og Easy CD Creator har jeg lige købt hjem fra USA for næsten ingen penge, iøvrigt sammen med Norton System Works 2003 Pro., hvor Norton s... kun kostede $30 + max $10 i forsendelse.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 15:39

OK, så er du godt stillet...
Jeg har ganske vist aldrig brudt mig om easy cd creator bl.a. fordi ældre versioner laved nøgler i registreringsdatabasen så cd-rom drevene forsvandt men dette har de fået styr på i de nye. Men dette er en smagssag da det også er et stort all-round program hvor der også er mulighed for at lave cd-covers.

Nero har en enorm god guide hvor man først vælger det ene....derefter kommer der et nyt vindue osv.
Skal der kopieres en cd går det helt af sig selv.

Skal man brænde noget fra harddisken kommer man ind i programmet hvor man har 2 "stifindere" i den til højre kan du se hvad der er på din harddisk, og i den til venstre er det som du skal have brændt som jo så er tom til at starte med

Proceduren er så at man klikker (og holder nede) på filen/mappen man vil kopiere, og trækker den over i venstre vindue. Skal man have flere filer/mapper gentager man bare

Derefter er der en knap i værktøjslinien (som ligner noget med ild i) som man trykker på, og derefter vælger man hvilken hastighed man vil brænde med

Det ser måske lidt uoverskueligt når du kigger hvad jeg har skrevet, men når programmet samtidig er åben, så kører det bare.....ellers kan du bare skrive herinde, så sætter jeg lige et flueben i abbonomere (hmm....det er vist stavet forkert)

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 22-03-03 19:05

Jeg kender udmærket både Nero og e.cd.c., da jeg har benyttet dem begge i flere år, og det er nok et temperamentspørgsmål om hvilket man foretrækker. Jeg er i hvert fald glad for begge og benytter dem forskelligt afhængig af opgaven.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 23-03-03 11:47

Efter at ha´ investeret en plovmand på Easy Creator Platinium 5 for et par år siden, er jeg nu gået over til Nero,
det er mere stabilt, så uffe har ret, men!!, der vil altid være forskellige opfattelser af de forskellige programmer.