/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Spille systemer til Blackjack
Fra : scrubber
Vist : 835 gange
200 point
Dato : 25-11-08 15:29

Hej !

Jeg er en gymnasielærer, som skal være med til at vurdere et tvætfagligt projekt, som tager udgangspunkt i matematikken/sandsynlighedsregning. Samtidig skal projektet have en danskfaglig vinkel.
Som oplæg til projektet har vi fået udleveret en film der hedder "21", som bygger på en sandfærdig historie om nogle unge matematik studerende, som udvikler et system til Blackjack, hvor de vinder over banken.

- Jeg skal kun vurdere projektets danskfaglige del.

- Jeg mener, at der er lavet en dokumentar om disse unge og det system de udviklede. Hvad hedder den - hvornår er den udgivet?

- Og endeligt ville jeg være glad for at modtage mere kød om dette emne (altså spille systemer).

Den studerende står egentlig til at få skrottet sit projekt ned. Men knægten er vedholdende. Jeg vil måske bare kunne sige til ham kom med et bedre oplæg end filmen "21".

mvh scrubber

Accepteret svar
Fra : xaque

Modtaget 210 point
Dato : 25-11-08 15:52

systemet hedder card counting
du kan læse mere om det her
http://www.onlineblackjackodds.com/blackjack/card-counting/

der findesmange andre systemer også til andre spil feks roulette findes der det meget kendte margintale system

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-11-08 15:57

Filmen har været vist i Discovery for ca 2mdr. siden, og handler om nogle dygtige matematikstuderende, der gjorde det til deres levevej at gå til de store spillesteder og skiftedes til at stå ved bordene, så de ikke blev så kendte. De brugte husketeknik mm.
Normalt får man brækket alle sine knogler hvis man bliver opdaget, men de slap med at få deres foto sendt til alle spillesteder.
Måske har jeg udsendelsen på min DVD-optager ?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 14-12-08 22:52

Tak for svaret xaque.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-12-08 23:15

Så kan jeg jo godt slette den.