/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Guppy og sugemalle! Hjælp!
Fra : gade4
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 25-11-08 14:42

Hej.
Jeg har en gravid guppy som gerne skulle føde indenfor et på dage.
Jeg har puttet den over i et 30 liters akvarium, hvor den går alene.

Så kommer spørgsmålene!
Skal jeg købe en sugemalle til at rense bunden?
Spiser den ungerne?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 25-11-08 14:53

Den spiser ikke ungerne og du behøver ikke købe en suge malle kun vis du har brug for den til dit andet akvarium bagefter,det er meget begranset vad en fisk sviner og det tar mallen ikke den lever af alger der sætter sig på glas,sten.og planter

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-08 15:02

Lad du bare gubbihunnen gå alene i fred og ro.

Kommentar
Fra : gade4

Dato : 25-11-08 15:29

Vil gerne have flere svar

Og, der kommer lige et spørgsmål mere -
Jeg har købt noget guppy foder, i sådan nogle små stykker. Så i dag hvor jeg skulle fodre guppyen, kom jeg til at give den alt for meget, og nu ligger der mad på bunden.. Sker der noget ved det?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-08 16:22

Du kan stikke en kort vandslange ned i vandet, suge lidt og så støvsuge den mad op.
Maden bliver opløst og vandet kan blive lidt grumset, alt afhængig af hvor meget mad du kom i. Tabte du hele dåsen ned i?

Kommentar
Fra : gade4

Dato : 25-11-08 16:34

Til granner01: Nej, tabte ca. 4 ganges for meget madding

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-08 18:15

Prøv at vent et par dage, hvis vandet bliver uklart kan du jo skifte 1/3 og dagen efter 1/3 o.s.v. tilvandet bliver klart igen. Men jeg tror ikke at den smule mad vil skabe problemer. Jeg tabte engang ½ bøtte mad i mit akvarie og det gav ikke flere problemer end skiftning af 1/3 del vand klarede. Så held og lykke med ungerne.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-08 18:16

Pas lige på temperaturen hvis du skifter vandet.

Kommentar
Fra : gade4

Dato : 25-11-08 18:36

Den Ligger kun op på pumpen nu!
Tror i den føder snart??
Er lidt utålmodig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-08 19:48

Er der planter i fødeakvariet?

Kommentar
Fra : gade4

Dato : 25-11-08 20:21

Ja, 4 stk's, og 3 af dem er store

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-08 20:53

Så ser det ud til at den snart skal føde, for så søger de afsides og holder sig i ro.

Kommentar
Fra : gade4

Dato : 25-11-08 20:56

Men da jeg slukkede lyset, kom den frem, og svømmede lige så stille rundt. Nu svømmer den bare det samme sted. Bare ikke ved pumpen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-08 21:02

Den vil helst have fred og ro. Hvis jeg ville se mine fisk føde, så satte jeg akvariet i en reol og tændte kun stearinlys og så sad jeg lige så stille og rolig. Jeg har kun set det en enkelt gang, for de foretrækker at føde om natten.

Godkendelse af svar
Fra : gade4

Dato : 25-11-08 21:07

Tak for svaret granner01. Den er sat på fuld, fordi du blev ved med at svare på mine spørgsmål, og at de var gode! Mange tak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-08 21:59

Selv tak og held og lykke med det. Og du må gerne skrive til mig når ungerne er kommet.