/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Billigt pasfoto, hvor i Kbh.?
Fra : Desimule
Vist : 28204 gange
100 point
Dato : 25-11-08 12:06

Hvor i København City/Amager findes et sted vi kan få taget billige pasfotos? Hvis der ikke er nogle billige steder, hvor er der så bare en automat der står inde et sted. Jeg har set en på Amager Boulevard, men den står sådan, at man ikke kan benytte den i blæsevejr

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-11-08 12:15

Prøv Hovedbanegården.

Kommentar
Fra : tyren69

Dato : 25-11-08 12:23

Der er også en udemærket automat på Nørreport. Ellers prøv hos en foto handler, det plejer ikke at koste andet end 60 - 70 kr for 4 pasfoto i farver... og det er noget bedre kvalitet end de automater.

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 25-11-08 12:50

Som Ans siger, er der en på hovedbanen. Og der er sikkert også flere, men jeg ved der er en ned på perronen til spor 11 og 12.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-08 13:08

Du skal lige være opmærksom på at der er kommet nye regler for pasfoto, så det billigste vil være at gå ind til en fotohandler som laver pasfoto, der får du 4 billeder for ca. 100 kr.
Hvis du tager billederne i en automat er der store chancer for at de bliver kasseret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-08 13:13

Kan kun give "granner01" ret....

Disse automater er "rene" pengemaskiner til legetøj og billeder du kan grine af i toget...

Regler for pasfotos er så skrappe nu at du med al sandsynlighed får dem kasseret....

Brug en fotohandler - de ved hvordan de skal være....

Prisen - ikke værd at tale om i det sammenhæng....

Når du står foran den colombianske paskontrol bliver du glad for den "billige" pris du ofrede

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-08 13:19

Du skal lave det pasfoto selv med et digitalcamera....................som jeg har gjort for nogle stykker.

Men der lige et par ting der skal overholdes:

http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/pasbilleder/

Læg mærke til at det ikke behøver at være i farver.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-11-08 13:57

Citat
Disse automater er "rene" pengemaskiner til legetøj og billeder du kan grine af i toget
... også uden foto for mit vedkommende

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-11-08 14:10

Ja gå du til en fotohandler, som allerede tilrådet.
Prøv lige at se hvilke krav man stiller til pasfoto her

http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/pasbilleder/pasbilleder.htm

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 25-11-08 20:10

I Tiger koster det 20-40 kr, tror jeg

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 25-11-08 21:10

Tak for jeres interesse indtil videre. Nanabanana, Tiger hvorhenne??

Kommentar
Fra : Hanana

Dato : 25-11-08 21:16
Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 26-11-08 10:28

Jeg kender godt flere Tiger-butikker, men ingen af dem har en foto-automat. Men nu har jeg sendt en mail til Tiger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-08 10:31

Det var dog en besynderlig måde at spare 20 kr. på

Fotohandleren laver dem om GRATIS hvis de bliver kasseret

Kommentar
Fra : Hanana

Dato : 26-11-08 17:13

Ok, jamen inde ved Raadhuspladsen er der i hvert fald en fotoautomat:)

Kommentar
Fra : Hanana

Dato : 26-11-08 17:13

altsaa i Tiger-butikken, du ved:)

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 26-11-08 20:51

Tiger har skrevet tilbage til mig - der er ikke længere fotoautomat i nogen af deres butikker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-08 20:53

Har du et alm digital camera og en rimelig printer.

Kommentar
Fra : Hanana

Dato : 26-11-08 21:10

seriøst? jeg var derinde for 3 uger siden - og der var altsaa en! jeg ka evt. lige kigge i morgen, for jeg skal muligvis derind...

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 27-11-08 15:57

Jeg har et digital kamera og en rimelig god printer, men jeg har ikke noget fotopapir. Hanana, du må da meget gerne lige melde tilbage, men det passer vel, når de siger der ikke er nogen.

Kommentar
Fra : Hanana

Dato : 27-11-08 17:54

Ja, du har nok ret. Jeg kom ik derind, da jeg alligevel ik sku ind til byen. sorry

Godkendelse af svar
Fra : Desimule

Dato : 30-11-08 09:00

Tak for svaret Eyvind. Hvis jeg kan få hjælp til hvordan man gør, vil jeg prøve at lave billederne selv - jeg opretter et nyt spørgsmål.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-08 12:08

Ok

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-08 14:00

åske kan du bruge dette:

http://peecee.dk/upload/view/142497