/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Skift standard skrifttype
Fra : Maddog_dk
Vist : 1033 gange
200 point
Dato : 25-11-08 11:22

Hej

Kan man skifte standard skrifttypen et sted, således at skrifttypen ændres i alle office programmer (word, excel, outlook, powerpoint) jeg bruger både office 2003 samt office 2007, så en guide for begge programmer er et stort ønske

Hilsen Maddog

Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 210 point
Dato : 25-11-08 11:35

Du kan ikke ændre alle programmer på en gang, men ændre hver

word-formater-skrifttype

Outlook-vis-

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 25-11-08 12:01

Jeg tror, at hvis man ændrer i "normal.dot", så gælder det alle officeprogrammer.
Gå op i Filer. Vælg Ny. Nederst til højre vælg Skabelon og vælg derefter Normal (eller tomt dokument).
På det dokument, der kommer frem, vælger du den ønskede skrifttype, men lad være med at skrive noget i dokumentet. Det skal være tomt. Vælg derefter Gem. Filen kalder sig selv dot2. Derefter går du til Åbn. Vælg skabelon. Slet filen Normal.dot og omdøb Dot2 til Normal.dot. Vær sikker på, at du gemmer som dokumentskabelon.
Herefter skulle alle nye dokumenter automatisk bruge den nye skrifttype som standard.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 25-11-08 12:05

Du kan ændre skrifttypen ved at gå i Formater - Skrifttype - Vælg den du vil bruge - Tryk på Standard og Ok

Clou

Godkendelse af svar
Fra : Maddog_dk

Dato : 27-11-08 20:57

Tak for svaret Olesen-50.
det var desværre ikke så nemt som jeg havde håbet på.