/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilken mobil skal jeg have
Fra : kanduellerej
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 24-11-08 21:07

Jeg vil finde en mobiltelefon som opfylder følgende krav:

Lang levetid på opladning
SMS
God forbindelse
gode knapper
ikke for dyr
høj ringetone og lydstyrke
robust skærm
ikke for stor og tung(jeg HAR en ericsson 628 som nødtelefon i forvejen) ;)

Hvilken model er det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-08 21:42

Omkring 90% af dem der findes på markedet....

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 24-11-08 21:46

De krav kan næsten alle mobiltelefoner opfylde.
Efter min mening skulle en mobiltelefon koste over 3000,00 kr.

hawaii7

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-11-08 23:04

Sony Ericsson har typisk længere batterilevetid end Nokia, alternativt kan du kigge på Samsung

Når du læser specifikationer på de forskellige telefoner, skal du være opmærksom på at for alle andre end Samsung er batteriets mulige levetid angivet ved 2G (GSM) og Samsung er de eneste der angiver levetiden ved 3G aktiveret, derfor kan det ofte se ud som om de har dårlige batterier, da 3G bruger en del mere strøm.

Gode knapper er jo et vidt begreb, når vi ikke ved hvad du synes er godt at trykke på.

Det er meget få telefoner der har en decideret robust skærm, men hvis du kigger på "håndværkermodellerne" kan de jo for det meste tåle lidt mere, f.eks Sony Ericsson C702.

Om den er for dyr kommer jo an på dit budget

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 24-11-08 23:26

Sony Ericsson C702 har ikke gode knapper. 3310 havde udemærkede knapper. Men sådan en er for langsom og tung. t28 er for lille og for småt display, men ellers en fiks telefon også.
Jeg kunne godt tænke mig noget i retning af 3310. Den var robust og kunne de ting jeg skulle. Det skulle bare være med hurtigere processor og mere hukommelse og en anelse bedre display samt bedre batteri.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-08 23:35

Nokia 3110 Classic.
Den kan tage op til 2 Gb hukommelseskort

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 24-11-08 23:57

ja 3110 ser ikke dårlig ud.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-11-08 06:26

Skal den have gode solide knapper som kan holde til noget og knapper man kan se, skal det være denne model:

http://butik.seniorland.dk/product.asp?product=1023

hawaii7

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 25-11-08 10:28

havde den været med sms og bedre batteri så.....

Godkendelse af svar
Fra : kanduellerej

Dato : 23-01-09 19:42

Tak for svaret Kortoververden.