/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvem skal man vælge?
Fra : maler-fidusen
Vist : 833 gange
100 point
Dato : 23-11-08 22:59

Jeg vil gerne lave en personlig hjemmeside.... bare helt alm. privat hjemmeside.
Der skal være billeder på op til 100+ med tiden -- og mulighed for flere faner.

Jeg har pt. en gratis på webbyen men synes der tit er problemer med at komme ind - og det er besværligt at ligge billeder ind idet de skal i et fotoalbum først - her ved jeg f.eks på 123 at man tager direkte fra kortet...
Det må meget gerne være billigt :=)
Hvilken udbyder er billig og stabil. Gerne links.

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 23-11-08 23:23

one.com
nilsen

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 23-11-08 23:46

Har nu haft one.com i flere år - det kører upåklageligt

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-08 00:02

Her kan du få 1GB helt gratis webhotel http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100 uden reklamer osv - det kræver blot du har et domænenavn.

Det fungerer fint til en privat hjemmesider og man har masser af plads + gratis email via sit domænenavn.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 24-11-08 00:03

Sservage.net er absolut at anbefale og så er det billigt tilligemed...

http://www.servage.net/?coupon=cust13930

Virksomheden blev stiftet i 1998 (med andet navn) og er i dag et veletableret, økonomisk uafhængigt og meget erfarent foretagende i web hosting industrien. På nuværende tidspunkt har vi 180985 hjemmesider liggende på vores servere og vi har stadig masser af plads til din!

Navnet Servage stammer fra de engelske ord "Serve" og "Age". I kombination med hinanden staver de nærmest vores navn "Servage", som vi er stolte af. Det er vores mål at tjene vores kunder bedst muligt, samtidig med at vi ønsker at levere moderne server systemer ved brug af den nyeste teknologi.
Den perfekte web hosting platform

Servage har den nyeste hosting platform, hvilket er en af de teknisk mest avancerede og stabile platforme som er tilgængelige i dag. I sammenligning med traditionelle web hosting virksomheder revolutionerer vores clustered server platform måden web hosting udbydes på. Du kan læse mere om denne spændende teknologi her.
Kundetilfredshed

Serverpålidelighed, stabilitet, hastighed og kundeservice er nøgleordenen for vores foretagende. Alle medlemmer i vores organisation forstår dette princip, og arbejder sammes for at opnå vores fælles mål for total kundetilfredshed. Vi har forstået at tilfredse kunder er nøglen til langvarig succes i dette meget konkurrence prægede marked, og gør derfor alt for at tilfredsstille dem.

Enhver kunde behandles med respekt. Og vores ansatte er klare til at hjælpe døgnet rund. Vi er kun et enkelt klik væk!

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 24-11-08 00:06

Vælg aldrig nogle, der skriver følgende:

Citat fra one.com:
Citat
Det er ikke tilladt at have større mængder filarkiver liggende til fri downloading eller visning uden forudgående aftalemed One.com. Hensigten er ikke at fungere som en ekstern harddisk for lagring af data filer som zip, MP3, jpg, etc.,men som fremvisnings- /salgsplads for virksomheder og private. Undtaget er services/produkter, som One.com stiller tilrådighed og som specifikt er udviklet til backup og filarkivformål såsom One.com's fotogalleriprodukt.

Pas i øvrigt på, at du ikke løber ind i, at du skal forubetale et års hosting, med mindre du har forespurgt på dine foto-arkiv planer, da næsten alle de billige hoteller kører med samme betingelser.

I reglen har de ingen begrænsninger, med mindre du bruger trafik. Og så kan de undslå sig ved at bruge ovennævnte sætning. (etc. dækker jo også for html, php, asp osv.)

Har du kun private (eller generelt få) besøgende er der ingen problemer i at bruge et billig-hotel.

Er det udelukkende billeder du skal uploade, så brug dog Picasa:
http://picasa.google.dk/

Evt. kobl. det sammen med et billig-hotel eller brug de 10-20MB du får igennem din ISP.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 24-11-08 00:12

http://www.servage.net/?coupon=cust13930

Det er da heldigvis ikke problemet her:

Web funktioner510 GB diskplads
510000 MB plads står til din rådighed
5010 GB trafik
Transferer 5 Terabyte per måned!
Ubegrænset antal FTP konti
Adgang til dit webhotel med forskellige FTP brugere.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 24-11-08 00:30

Nej, det lyder nok også lidt for godt til at være sandt...

Jeg har en server i tysklande og 1500 GB trafik pr. måned. og 62GB harddisk
Det koster knap 1000,- for 3 mdr. (http://yourshelter.net)

Det er klippe-stabilt og prisen er rimelig.

5000GB trafik og 500GB plads... det tror jeg ikke på.
Jeg søgte hurtigt og fandt:

http://www.amino.dk/forums/p/43748/263218.aspx

Hvis det er dagligdag, så er jeg nu glad for at jeg har valgt anderledes.
Det lyder som om bolignet har slået sig på webhosting.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 24-11-08 00:47

Nej, det lyder nok også lidt for godt til at være sandt...

Citat
Jeg har en server i tysklande og 1500 GB trafik pr. måned. og 62GB harddisk
Det koster knap 1000,- for 3 mdr. (http://yourshelter.net)

Det er klippe-stabilt og prisen er rimelig.

5000GB trafik og 500GB plads... det tror jeg ikke på.
Jeg søgte hurtigt og fandt:

http://www.amino.dk/forums/p/43748/263218.aspx

Hvis det er dagligdag, så er jeg nu glad for at jeg har valgt anderledes.
Det lyder som om bolignet har slået sig på webhosting.

Ovenstående problemer kan jeg nu overhovedet ikke genkende, det må absolut være et enkeltstående tilfælde...

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 24-11-08 02:51

Jeg skal bruge den til hjemmeside med vores kaniner som vi avler - som billeder af de forskellige kaniner, avlsplaner, udstillinger mv.
Har hørt godt om one.com fra andre... men findes der ikke andre bud?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-08 03:12

Du kunne jo kigge på det link jeg lagde tidligere http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100 som er gratis og det fungerer glimrende - jeg har bl.a. et selv der bliver brugt til billeder og der ligger flere hundrede af dem.

Du skrev at det gerne skulle være billigt og ovenstående fås næppe billigere

Jeg har yderligere et betalingshotel samme sted og så har jeg to webhoteller hos http://www.web10.dk/

http://www.surftown.dk/ er også billigt og stabilt - det har jeg brugt tidligere, men flyttede mit domænenavn over til det gratis hos DomainDirect.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 24-11-08 12:09

www.one.com vil jeg også anbefale efter at have prøvet flere.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 24-11-08 13:39

og så må du forklare en som intet kender til sådan noget hvad et domæne navn er? det koster vel ekstra?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-08 14:29

Ja et domænenavn koster 45 kr. pr. år og det er dk-hostmaster.dk der administrerer dem. Skal du have et af de webhoteller vi alle har linket til skal du bruge et domænenavn.

Et domænenavn kunne f.eks. være www. kanin-fidusen.dk eller det navn du måtte ønske, hvis det er ledigt og oprettes som regel via webhotellet første gang.

Vil du ikke ofre et domænenavn skal du blive på de webhoteller, hvor det er webhotellets domæne du bruger som f.eks. dit-navn.webbyen.dk eller ditnavn.123hjemmeside.dk

Du kan læse her om domæner http://www.tdcwebmore.dk/e-mail/domaene/hvad_er_domaene.aspx

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 24-11-08 17:32

Yahoo er gode, og har en fabelagtig god Sitebuilder. Det er så nemt at sætte billeder og tekst nøjagtig hvor du vil. Masser af muligheder

http://smallbusiness.yahoo.com/?s_fptrough=ysb_acq_smallbiz_20081001

Godkendelse af svar
Fra : maler-fidusen

Dato : 24-11-08 18:37

Tak for svaret bentjuul.