/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Canon PIXMA MP800
Fra : mazda929
Vist : 923 gange
100 point
Dato : 23-11-08 22:21

Hej alle
Hvordan f....n får man printeren til at beholde forudindstillingerne, hver gang jeg tænder den og skal printe får jeg kun 1/4 på et A4 ark.
Man skal både indstille størrelse, papirkvalitet og hastighed hver gang og det er træls.
DINGO

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-11-08 06:46

Som standard, skal du ikke indstille noget. Afinstal og geninstil igen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-11-08 12:47

Hvis du vil gemme indstillingerne skal du have en printer der kan gemme en brugerprofil. Hvis du kan det så lav sådan en, så skal du bare vælge den når du printer ud.

Men det med at slette og geninstallere er en god ide, for printere er som standard indstillet til at printe på A4. Husk at genstarte når du har afinstalleret.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 24-11-08 17:34

Det er evt. dårlig printer eller dårligt program du udskriver fra.
Jeg kan gemme hvad der skal være standard når jeg udskriver enten på min laserprinter eller farvekopimaskine. Printer vinduet kommer så frem med det jeg har valgt som standard.
Nu skal det også siges at jeg bruger for det meste en MAC.

hawaii7

Kommentar
Fra : mazda929

Dato : 24-11-08 18:44

Jeg har prøvet at afinstallere, genstarte, installere igen men den er græsk katolsk bedøvende ligeglad
sorry...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-11-08 21:02

Du kan have et eller andet snavs på din PC, som driller printerindstillimgerne eller du kan have fejl i din printer.
Når den er nyinstalleret så er det som standard udprint på A4. Det gør de inden man behøver gøre noget.
Har der hele tiden været problemer med den eller er det noget nyt? Og hvor gammel er printeren?

Kommentar
Fra : mazda929

Dato : 24-11-08 22:40

Den har altid gjort det, den er godt to år

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-08 01:16

Hvis der stadig er garanti på så ville jeg bytte den, hvis der ikke er garanti på så skynd dig at slide den op så du med rolig samvittished kan købe en ny.

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 25-11-08 17:34

min mp800 gør det samme nummer ved ikke hvad man gør ved det

Accepteret svar
Fra : nenner1

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-08 17:43

he he nu fandt jeg ud af det. først ændre du papirstørelsen og kvalitetet på printeren som du plejer der efter trykker du menu vælger vedligeholdelse/indstill. så vælger du enhedsindstillinger så vælger du gem indstillinger og vupti, husker den det hele
mvh.

Godkendelse af svar
Fra : mazda929

Dato : 26-11-08 20:57

NENNER det virker squ.
Ved du hvad, det gir lige extra 50 points for det svar, tusind .
Også en stor tak til de andre indlæg, som desværre ikke kunne bruges, men tak alligevel

And now, case closed

og godt