/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Valsede profil i Solidworks
Fra : Footprint
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 23-11-08 19:37

Hej

Er der nogle som ved hvordan man valser et stålprofil f.eks. 100x100x5 i en weldment-construction, når man ikke selv vil tegne profilet og derefter sweep det...

Profilet skal valses i ca. radius 14000mm og buestykket skal være ca 6600mm, kan det lade sig gøre i SW

footprint

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 24-11-08 12:23

du kan ikke deformere i Solid, så skal du bruge et FEM program som kan håndtere plastisk deformation, det er der ikke mange der kan, og i hvert fald ingen der ikke koster mange knaster. Programmerne Deform og Ansys kan. Måske også Cosmos, det er jeg nu ikke sikker på.

Men hvad skal du også det for - det er jo typisk kun hvis du skal bruge tøjningerne eller spændingerne til noget?

Hvis du ikke vil sweepe kan du tegne buestykket og lave en extrude i den ønskede bredde.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 30-11-08 10:38

Fik du svar, eller er du gået i stå?

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-01-09 18:05

Alle ved at inventor er det eneste rigtige ;) - Lidt off topic fra min side ;)
var pedroso´s svar nok ;D

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 14-01-09 18:09

Hmm. Hvilket FEM software ligger der i Inventor? Nej, vel

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 14-01-09 18:17

Men noget siger mig han ikke helt har fod på tingene. Han vil lave en ret kompliceret beregning af en deformationsproces, bare for at fremstille geometrien. Det er mere end dumt.

Den eneste grund til at lave beregningen bør være at undersøge ting som tøjnings- og spændingsforhold. Noget som beskriver forskellen mellem det udeformerede og deformerede materiale.

Han har jo heller ikke svaret tilbage, så han er jo også lidt af båtnakke.

Nå, jeg gider ikke følge denne tråd mere

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 14-01-09 19:22

Nå, det er vist tid til en update...

perroso, hvem er det du kalder en båtnakke??

Ja- jeg løste problemet, jeg havde ikke rigtig tænkt mig om, tegnede selvfølgelig bare gitterkonstruktionen i en sketch, hvor den havde den rigtige radius, for derefter at tilføje materialerne... det vrikede til UG

/footprint

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-01-09 22:34

hehe. pay back time ;-D godt at få et svar. kan du ikke godkende eller annulere spørgsmålet/svaret :D så den ikke står under ubesvarede mere. :D

Annuller spørgsmålet
Fra : Footprint

Dato : 16-01-09 19:29

Jeg lurede sq selv en løsning svende men tak for hjælpen alligevel

/Footprint