/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kan ikke opdatere
Fra : o.v.n.
Vist : 937 gange
200 point
Dato : 23-11-08 17:59

Hej kom med nogle gode forslag, inden for den sidste måned er der kommet problemer med at opdatere min HP computer med Windows XP, fra Microsoft update, uanset om jeg klikker på Hurtig eller Brugerdefineret, så kommer der en fejl om at siden ikke kan vises.
Og som prikken over I, så kan Bullguard heller ikke opdatere, den siger: Ingen internet forbindelse fundet, det passer ikke jeg stiller jo spørgsmålet her og læser andre spørgsmål på Kandu
Jeg kan ikke bruge Bullguard support, den kan jo ikke finde en internet forbindelse
Hvad gør jeg
Har forsøgt at reparere med Dial-a-fix, det løste ikke problemet

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-11-08 18:08

man kan frygte at du har fået noget snavs af den onde slags, som blokerer for de midler, som ellers kunne fjerne det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-11-08 18:10

Du harnok fået dig en "slem forkølelse der har tilstoppet begge næsebor" på din PC
Mange viratyper, har det med at blokere for opdateringer, for dermed at lette vejen ind i PC'en.

Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand og opdatere på denne måde?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-08 18:19

Det har jeg ikke Severino, jeg prøver med det samme

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-08 18:31

Øv det hjalp ikke, jeg er i fejlsikret nu

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-11-08 19:08

O.v.n.
Jeg kan heller ikke få visse opdateringer til XP, men jeg regner med at det er fordi jeg har sagt nej tak til nogle via brugerdefineret.
Har du gjort noget lignende?
Og jeg har selv haft Bullguard, den holdt lige pludselig op med at fungere. Den ville have betaling før den ville opdatere. Så var det jeg skiftede antivirusprogram.

Accepteret svar
Fra : Line99

Modtaget 200 point
Dato : 23-11-08 19:27

Jeg har også et nogenlunde lignende tilfældt !! Jeg har foretaget ny-installation af win på HP bærbar, der er foretaget samtlige win opdateringer (det tog flere timer og via nettet) og min sikkerhedspakke (Zonealarm) har foretaget opdatering (via nettet) – og nu pludselig er netadgang SLUT !! (Er på nettet nu via en anden maskine med ubuntu). Jeg har som noget NYT installeret servicepak 3, som jeg prøvede at afinstallere , det gik der helt kage i, så nu er jeg i gang med at geninstallere helt forfra – skal til at stille spørgsmål om hvordan man formatterer så harddisken er helt renset Mon du har installeret sp3 ?? Det skal jeg i hvert fald ikke have på igen!! Held og lykke med dit, er spændt på hvordan du løser problemet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-08 19:33

Ja jeg har Service pack 3, og har kunnet opdateret siden den kom ind, hvis ikke der kommer andre forslag, så prøver jeg måske at afinstallere den, jeg har Service pack 3 på alle tre computere, men HPen er den eneste som ikke vil opdatere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-08 19:34

Jeg har ikke sagt nejtak til noget, tvært imod har jeg hentet alt det som Microsoft update har tilbudt

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 23-11-08 19:43

Jeg har aldrig oplevet noget lignende - sp3 er det eneste nye der er gjort med min HP !! (en gammel maskine jeg aldrig har haft problemer med før) den blev helt underlig da jeg afinstallerede sp3 - nu OM installerer jeg og skal IKKE have sp3 på igen!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-08 20:31
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-08 20:38

Tak Klaudi, men det vil tage hele natten før jeg får stavet mig gennem alt det udenbyske men jeg prøver om jeg kan finde hoved eller hale på det

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 23-11-08 20:48
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-08 20:50

Prøv at se Post 6 i dette link
http://forums.cnet.com/5208-6142_102-0.html?forumID=5&threadID=267079&messageID=2601266

Re-register Windows Update DLL med denne Kommando herunder

Klik Start, klik Kør, skriv cmd, og klik OK.
Skriv følgende kommandoer. Tryk ENTER efter hver kommando.
regsvr32 wuapi.dll
regsvr32 wuaueng.dll
regsvr32 wuaueng1.dll
regsvr32 wucltui.dll
regsvr32 wups.dll
regsvr32 wups2.dll
regsvr32 wuweb.dll

Førsøg med Windows Update igen!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-08 20:52

Syn's ellers jeg havde kigget efter dk udgaven, godt der er nogle der er mere vågne end mig

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 23-11-08 20:52

OG den anden >>Windows XP: Can't update Windows XP after repair reinstall<<
hvorfor man ikke kan opdatere win efter reparations re-installation, MEN er det det der problemet ??

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 23-11-08 20:54

(Klaudi oppe i højre hjørne kunne man vælge sprog ) På den første altså

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-08 20:58

Post 7 oversat af Google:
Tak for linket. Det fungerede udmærket. Jeg var nødt til at slå Automatiske opdateringer først,
men så skulle du kun skrive en kommando. Jeg er ikke vant til at arbejde i DOS,
så jeg var taknemmelige for den trin for trin instruktioner.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-11-08 22:03

o.v.n.
Jeg installerede servicepk. 3 og min XP gik i kage. Så måtte jeg i fejlsikret og slette den og nu kører maskinen fint igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-08 23:21

Jeg har kørt alle 7 kommadoer som Klaudi skrev, prøvede update igen, det hjalp ikke, genstartede men stadig ingen opdateringer, første gang jeg blev opmærksom på problemet var da november opdateringer kom til de andre XP computere, men jeg kunne ikke med denne her
Nå men så måtte jeg jo til det som jeg helst ville undgå: Systemgendannelse der røg et program fra GiveAwayofTheDay men Bullguard opdaterede med det samme efter genstart og nu vil computeren genstartes efter at have opdateret Windows
Jeg gik helt tilbage til 14. oktober og nu ser det ud som om alt virker hva hulen har der været i vejen ?
Jeg accepterer et svar engang i morgen, i skal lige have lov at komme med en kommentar først

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-08 23:22

Jeg har stadig Service Pack 3 så det kan ikke være den

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 24-11-08 00:00

Et vildt bud kan vaere den nye Adope FlashPlayer version 10.
Den har skabt problemmer paa mange computere bl.a. min egen.
Flere websteder foreslaar nu, at man bruger Adobes afinstalleringsvaerktoej og saa geninstallerer version 9.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-08 00:14

Ja muligvis, den var der ikke efter systemgendannelsen, meeeen jeg har lige opdateret den så hvis den var problemet, så er jeg tilbage i den gamle skure igen, det ser jeg efter i morgen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-11-08 10:27

bud på fejl kan ligge i at du har fået lavet nogen restriktioner for eks - men ellers er windows veje af og til totalt uransagelige

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-08 13:11

Tak for svaret Line99. Det var ikke nøjagtig svaret, men du ledte mig hen til tanken om en systemgendannelse med din fortælling om at afinstallere Service Pack 3
Maskinen har stadig SP 3 og kan opdatere både antivirus og Windows den blev sat helt tilbage til midt i oktober, det var nemlig november opdateringer fra Microsoft som der først var problemer med

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-08 16:55

Nå nu har du lavet Sysgendan, du kunne ellers os ha' prøvet at omdøbe CatRoot2
C:\WINDOWS\system32\CatRoot2 til C:\WINDOWS\system32\CatRoot2OLD
og genstartet, så oprettes der en ny mappe, og "måske" havde updat så virket.
Det forsent nu

Godt at det funker igen

mvh klaudi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-11-08 01:34

Ja det er for sent for denne gang Klaudi, men jeg kan jo finde mit spørgsmål frem en anden gang, hvis jeg får problemer igen