/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
hjælp...jeg er ramt
Fra : jensviggo
Vist : 931 gange
75 point
Dato : 23-11-08 16:32

nu er det sket, det der ikke måtte ske, jeg er fortabt, kan ikke fjerne min(e) virus, kort fortalt på proceslinien er der nu et ikon der forestiller et våbenskjold (rødt)men et x i, ud fra det er der en bobbel der siger you have a security problem!
Trykker jeg på ikonet kommer der en masse gode forslag, der ikke nytter/hjælper mig, det gode spørgsmål er nu, hvordan kommer jeg videre??????????????? jeg er virkelig i panik!!!!!!!!!!

jensviggo

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 85 point
Dato : 23-11-08 16:34

http://www.malwarebytes.org/

Det fjernes med dette program

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-08 16:35

Skynd dig herind: http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php klik på Tilmeld oppe til højre, for at oprette dig som bruger (det er gratis) og stil dit spørgsmål i deres Hijackthis forum, det er ekspert hjælp du får og det er gratis

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-11-08 16:36

Du opretter dig fluks her på deres forum:

www.spywarefri.dk

http://www.spywarefri.dk/sadan_bruger_du_forum.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-08 16:47

Et skjold med et rødt x

Det er vel bare din firewall der er slået fra....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-08 16:48

Citat
Trykker jeg på ikonet kommer der en masse gode forslag

Hvilke ?????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-08 16:51

Det røde skjold kunne tyde på en sikkerheds advarsel fra Windows, enten er dine sikkerheds programmer ikke opdaterede eller slået fra

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-11-08 17:01

Hør nu her jensviggo - du har jo ikke gjort noget ved det forrige
http://kandu.dk/Spg128952.aspx

nu synes jeg du skal læse vejledningen i kategorien hijackthis og gøre som der er beskrevet og derpå lægge loggen ind i samme kategori hvor du har et spørgsmål i forvejen.

dit spørgsmål her
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=1867&sid=41eae2d1dcbb6fb93cb58e229cb0e0e6

vejledningen er her
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=1079&sid=41eae2d1dcbb6fb93cb58e229cb0e0e6

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-11-08 17:03

ps - hvis nødvendigt bliver du "holdt i hånden" gennem forløbet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-11-08 17:09

Du skal aldeles ikke klikke i den boble da Du så kommer ind på en side der tilbyder rensning, nogle er endda så dumme at købe et mildt sagt virkningsløst program når de er inde.

Hvis det er egne sikkerhedsprogrammer eller Windows sikkerhedscenter der kommer med advarslen er den reel, selv om nogle vira også er set efterligne sikkerhedscentret.

Smut nu bare ind på et af de to fora, jeg selv vil anbefale Spywarefri.

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 23-11-08 22:25

hent ad-aware og spy boy search and destroy
opdater dem og kør dem
er der noget de ikke fjerner genstart i fejlsikret tilstand og kør dem igen
kør en hijackthis log
og smid den ind her

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-11-08 23:13

Adaware og Spybot er totalt bagud og virkningsløse mod de falske antivirusprogrammer og andre lignende trusler der myldrer frem.

Vi skriver 2008 og ikke 2003.

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 23-11-08 23:15

LuffeA Din teori eller kan du bevise det? jeg har personligt aldrig haft problemer med at fjerne noget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-08 23:42

Det er ikke kun teori, læs om SpyBot inde hos Spywarefri, de rakker den ned, selv er jeg glad for den beskyttelse jeg henter med Immunisering, scanneren kan ikke ret meget: http://www.spywarefri.dk/traditionel_sikkerhed.html#Spybot
Ad-Aware har ikke rigtig duet til noget i flere år: http://www.spywarefri.dk/traditionel_sikkerhed.html#Ad-aware

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 23-11-08 23:56

Jamen så må min pc jo åbenbart bare være så sikker at jeg aldrig har haft det såkaldte hårde spyware :)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-11-08 00:19

Eller også har Du bare været heldig, xaque, i og med en masse pæne sider er forurenet uden at nogen har opdaget det.

Advarslen om at man er inficeret popper ikke op midt på skærmen så snart man har loaded en inficeret hjemmeside, men kommer senere nede i hjørnet som normale funktioner vil gøre det.

Prøv selv at lægge et par logs ind i et sikkerhedsforum, (ikke herinde) det er næsten sikkert at Du har et eller andet hvis Du har surfet en lille smule usikkert og lænet Dig op af gratis programmer der som bekendt ikke er effektive nok i dag.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-11-08 01:08

Citat
lænet Dig op af gratis programmer der som bekendt ikke er effektive nok i dag.

Hmm, hvis du mener det, så står det unægteligt sløjt til med dem man skal betale for http://www.virusbtn.com/news/2008/09_02

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 24-11-08 10:04

Det var lige det der sku´ til, i første hug ryddede programmet alt snavset der var, og det var ikke lidt, jeg tror der var 76 hints, så hvordan ved jeg ikke, men nu er jeg clean igen......herligt, og maskiner arbejder som.ja. jen velsmurt symaskine. Det var flot at, jeg si´r tusind tak, men jeg har et lille hængeparti der fulgte med alle mine bestræbelser for at udrydde monsteret.....ved start dukker der et vindue op fra et af de virusprogrammer jeg forsøgte at installere, det er kun en information, om, at den kun har ryddet en del, hvis jeg vil rydde alt skal jeg købe programmet, hvilket jeg naturligvis ikke interesseret i nu.
Hvordan fjerner jeg det omtalte vindue i start proceduren, jeg har vidst det men glemt, hvis du ved, hvad jeg tror du ved, så hjælp

de venligste hils´ner

jensviggo

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 24-11-08 10:11

jensviggo - Har du lavet din hijackthislog?

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 24-11-08 10:14

LuffeA - Jeg ved godt hvordan man opdager vira og spyware adware og malware osv. og jeg ved udemærket godt hvordan man renser ud i sin log jeg sidder på mange andre fora hvor jeg hjælper folk med at rense deres log så det behøver jeg ikke tak :)

Men hvis du er bange for gratis programmer så må det være noget spyware fri har fået i hoved på dig fordi sjovt nok anbefaler de en hel masse betalingprogrammer som de selv sælger

nogle betaling programmer er gode andre gratis programmer er lige så gode
det handler om at man skal kende det man bruger og man skal vide hvad man gør og det gør jeg altså :)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-11-08 15:55

Jensviggo din maskine er IKKE ren endnu. Der kan stadigvæk ligge farlige ting. Du bør bestemt ikke foretage indkøb på nettet, eller bruge din netbank før du har fået den tjekket helt.

@ xaque -> Vel talt

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-11-08 18:07

stl_s!

hvordan sikrer jeg mig, at den er total clean??????????????????

jensviggo

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-11-08 18:11

xaque!!!!!!!!!

hvad er det for en log du snakker om, og hvad skal jeg bruge den til, ja undskyld jeg spø´r , !!

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-11-08 18:11

Det kan du kun ved at oprette et spørgsmål på et af de to nævnte fora. Malware Check eller Spywarefri. De har værktøjer der kan se hvad der tilbage.

Hvilket forum du vælger er underordnet, hjælpen er den samme

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 26-11-08 01:13

Du skal bare hente dette program "hijackthis"
http://majorgeeks.com/downloadget.php?id=3155&file=15&evp=3304750663b552982a8baee6434cfc13
kører det og kopiere loggen her ind eller på et af de nævnte fora

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-11-08 06:42

jensviggo du har allerede et spørgsmål igang på malwarecheck.dk hvorfor ikke bare fortsætte der ? stl_s er manden bag og hjælper dig med garanti på mest kvalificerede måde