/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger Maren Hansdatter fra Age
Fra : 2601
Vist : 1521 gange
400 point
Dato : 23-11-08 14:42

Jeg søger Maren Hansdatter født 24 august 1808 i Sødinge, Ringe sogn i Gudme herred, Svendborg amt. som uægte barn af Anna Jørgensdatter og Til barnefader blev udlagt Ungkarl Hans Hansen af Gallebeckshuuset..

Hun bliver gift 20 okt 1832 i Agedrup Kirke, Agedrup sogn i Bjerge herred, Odense amt med husmand Lars Nielsen i Vester Kjærby Sogn.

Han dør 20 dec 1863 i Vester Kjærby by, Agedrup sogn i Bjerge herred, Odense amt.

De får 7 børn hvoraf jeg har alt på nr. 6 Niels Larsen og hans efterkommer.

Jeg har søgt Maren Hansdatter FT efter 1860 men kan ikke finde hende.

Nogle der kender til Maren Hansdatter???
På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-08 16:12

Finder hende heller ikke umiddelbart...

Kender du denne oversigt?
http://www.bergfriedt.dk/522710.htm

Kan hun være kommet på plejehjem i eksempelvis Bullerup??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-08 16:29

Det er måske også det sidste du har:
"
Odense, Bjerge, Agedrup, Vester Kjærby By, et huus, 26 F2, FT-1855
Lars Nielsen 73 Gift indsidder almisselem Stubberup sogn, Odense Amt
Maren Hansdatter 47 Gift hans kone Sødinge sogn, Svendborg Amt
Jørgen Larsen 22 Ugift deres børn her i sognet [Agedrup]
Kirsten Larsen 15 Ugift deres børn do [Agedrup]
Paul Larsen 11 Ugift deres børn do [Agedrup]
Niels Larsen 9 Ugift deres børn do [Agedrup]
Juliane Marie Larsen 5 Ugift deres børn do [Agedrup]
"
En gammel mand hun havde,
hun kan jo godt have levet 30 år efter ham og er så svær at finde på nettet...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-11-08 16:38

Til svendgiversen.

Nej jeg kendte ikke det link du sendte.

Jeg har en FT 1860:
Folketælling - 1860.
Odense, Bjerge, Agedrup, Vester Kjærby, et huus, 26 F2,
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Lars Nielsen, 78, Gift, aftægtsfolk, almisselemmer, Stubberup sogn, Odense Amt
Maren Hansdatter, 52, Gift, hans kone, Ringe sogn, Svendborg Amt
Kirsten Larsen, 22, Ugift, deres børn, her i sognet [Agedrup]
Niels Larsen, 14, Ugift, deres børn, do [Agedrup]*
Juliane Marie Larsen, 10, Ugift, deres børn, do [Agedrup].

* Jeg har alt på denne mand og hans moder bor ikke hos ham.

De 2 andre piger kan jeg ikke finde for at se om Maren Hansdatter bor hos dem.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-08 16:45

Glem det med plejehjem, det er jo over 100 år siden...

Når hun har 7 børn bor hun sikkert hos et af dem på sine gamle dage,
hvis du ved hvor de slog sig ned?

Så er det jo oplagt at søge der, men det har du jo sikkert forsøgt...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-08 17:10

Her en ældre folketælling før de ældste børn flytter hjemmefra
"
Odense, Bjerge, Agedrup, Vesterkjærbye, Et Huus, 50, FT-1840
Lars Nielsen 59 Gift Huusmand, lever af sin jordlod
Maren Hansdatter 30 Gift Hans Kone
Anne Larsdatter 11 Ugift Deres Barn 1
Jørgen Larsen 7 Ugift Deres Barn 2
Anne Sophie Larsen 5 Ugift Deres Barn 3
Karen Marie Larsen 3 Ugift Deres Barn 4

og 15 år efter:
Jørgen Larsen 22 Ugift deres børn her i sognet [Agedrup] igen 2
Kirsten Larsen 15 Ugift deres børn do [Agedrup] 5
Paul Larsen 11 Ugift deres børn do [Agedrup] 6
Niels Larsen 9 Ugift deres børn do [Agedrup] 7
Juliane Marie Larsen 5 Ugift deres børn do [Agedrup] 8

Så tilsyneladende havde de 8 børn...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-11-08 17:11

Til svendgiversen.

Da jeg ikke kan finde de andre børn.

Folketælling - 1850
Odense, Bjerge, Agedrup, Westerkjærby, et Huus, 43,
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Lars Nielsen, 69, Gift, Huusmand, lever af sin Jordlod, Mesinge Sogn, Odense Amt
Maren Hansdatter, 40, Gift, hans kone, Ringe Sogn, Svendborg Amt
Anne Sophie Larsen, 14, Ugift, f. 27. nov. 1835 deres barn, Agedrup Sogn, Odense Amt
Karen Marie Larsen, 13, Ugift, f. 20. marts 1837 deres barn, Agedrup Sogn, Odense Amt
Kirsten Larsen, 9, Ugift, f. 26. jun. 1840 deres barn, Agedrup Sogn, Odense Amt
Paul Larsen, 8, Ugift, f. 10. oct. 1842 deres barn, Agedrup Sogn, Odense Amt
Niels Larsen, 3, Ugift, deres barn, Agedrup Sogn, Odense Amt *
Juliane Marie Larsen, 1, f. 27. dec 1848 Ugift, deres barn, Agedrup Sogn, Odense Amt.

* Jeg har alt på ham, men hun bor ikke hos ham og har aldrig gjort det.

De andre børn har jeg ikke kunne finde i FT efter 1860.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-08 17:38

Anne født ca 1929
Jørgen født ca 1933
Anne Sophie født ca 1935

Karen Marie født ca 1937
Kirsten født ca 1940
Paul født ca 1944
Niels født ca 1946
Juliane Marie 1950

Det er vist Jørgen du har overset?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-08 17:47

Mine årstal stemmer ikke helt, det gør dine....
"
POVEL LARSEN
Birth: 10 OCT 1842
Christening: 13 NOV 1842 Agedrup, Odense, Denmark
Father: LARS NIELSEN
Mother: MAREN HANSDR
"

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-11-08 20:24

Til svendgiversen.

Jeg forstår ikke helt dette:
"
Anne født ca 1929
Jørgen født ca 1933
Anne Sophie født ca 1935

Karen Marie født ca 1937
Kirsten født ca 1940
Paul født ca 1944
Niels født ca 1946
Juliane Marie 1950
""

Det er vist Jørgen du har overset?

Nej han er f. 11. juli 1833.men han forsvinder mellem FT 1840-1845

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-08 20:36

Han har måske været ude at tjene, her er han igen:
"
Odense, Bjerge, Agedrup, Vester Kjærby By, et huus, 26 F2, FT-1855
Lars Nielsen 73 Gift indsidder almisselem Stubberup sogn, Odense Amt
Maren Hansdatter 47 Gift hans kone Sødinge sogn, Svendborg Amt
Jørgen Larsen 22 Ugift deres børn her i sognet [Agedrup]
...
"
Så de har altså 8 børn?, ikke 7??
men det hjælper os jo ikke, når de alle forsvinder? uden at tage sig af deres gamle mor??

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-11-08 21:24

Agedrup Bjerge Odense Agedrup 1862 1880 X
døde 1863 opslag 78 nr.6???
der er i afgangslisten samme bog opslag 136 nr.23 en maren hansen
kan det evt. være dine ??
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-11-08 21:35

er det evt din?
senta
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden
Odense, Aasum, Allerup, Allerup, et hus, 9, FT-1890, C1918
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Juliane Marie Larsen40 GifthusmoderAgedrup Odense amtRegine Cristine Nielsen10 Ugifthendes børnHer
Carl Lauritz Marius Nielsen3 Ugifthendes børnHer
Mette Marie Andrea Nielsen2 Ugifthendes børnHer
Johan Vilhelm Jensen60 UgiftungkarlskomagerOdense
Hans Kristian Hansen43 GifthusfadermurerFraugde, Odense amt
Karen Hansen42 GifthusmoderHillerslev Svendborg amt
Petra Dorthe Hansen12 Ugiftderes børnHer
Thora Lovise Hansen9 Ugiftderes børnHer
Kristian Peder Kristiansenunder 1 år Ugiftderes børn

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 24-11-08 08:32

Til senta.

Tak for din hjælp.

Da jeg skal have gæster i dag kan jeg ikke nå at undersøge dem før i morgen, men det lyder interesant.

med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-11-08 12:05

er det ikke deres anden datter
senta
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

Odense, Aasum, Allerup, Allerup, et hus F2, 10, FT-1880, C1917
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Madsen 69 Gift handelsmand, leier Broby Svendborg amt
Anna Kirstine Nielsen 54 Gift hans kone S. Nærå, Odense amt
Mathilde Sophie Frederikke Pedersen 14 Ugift hans børn Her
Sjarløb Karoline Amalie Pedersen 11 Ugift hans børn Her
Maria Christine Petrine Pedersen 3 Ugift husfaderens plejebarn Her
Morten Pedersen 47 Gift husfader indsidder, dagleier Vrislev ??
Karen Marie Larsen 43 Gift hans kone Agedrup Odense amt
Elisabeth Matilde Pedersen 12 Ugift deres børn Her
Laurits Pedersen 9 Ugift deres børn Her
Marius Pedersen 7 Ugift deres børn Her
Martha Pedersen 3 Ugift deres børn Her
Hermann Vilhelm Pedersen 1 Ugift deres børn Her

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-08 18:11

Tilsyneladende sørger så hverken Karen Marie eller Juliane Marie for deres gamle mor,
og jo heller ikke Niels som du kender...

Selv tror jeg mest på at det er en af sønnerne der har Maren på aftægt,
men jeg har ikke kunnet finde hverken Jørgen eller Poul.

Tilbage er Anne, Anne Sophie og Kirsten...

Dør Maren tidligt?
Bor hun hos én af de resterende 5 børn??
Kalder hun sig evt. for Maren Nielsen???

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-11-08 19:07

Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

Odense, Aasum, Allerup, Allerup, et hus, 38, FT-1870, C2587
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Rasmus Hansen 35 Gift husfader træskomand, høker Tommerup Odense amt
Anne Sophie Larsen 34 Gift husmoder Agedrup Odense amt
Hans Peder Rasmussen 2 Ugift barn Her
Laurits Rasmussen under 1 år Ugift barn Her

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 24-11-08 22:18

Til senta

Tak for de to FT jeg vil undersøge om Maren optræder som fadder for børnene.

Til svendgiversen

Indtil nu bor hun ikke hos nogle af de børn som santa har fundet.

Jeg har ikke undersøgt afgangslisten vedrørende Maren også det vil jeg gøre i morgen. Jeg har fundet den ælste dreng Jørgen - jeg er næsten sikker på at det er ham.) også det vil jeg undersøge i morgen via FT 1870 på nettet for at se hans føselsdata. Her er Maren ikke blandt fadderne ej heller ikke nogle af pigerne. Jeg mangler den sidste Pige der er født i Lumby Sogn i Lunde Herred, Odense Amt.

Her kommer hans FT.:
? Jørgen Larsen, Sømand i Odense, 30.
Pigen Anne Maria Rasmussen, datter af Gårdmand Rasmus Mathisen i Haarslev, 30 i ?.
Hvem Forlover er:
? ?
? ? ?
Sankt Knud Kirkebog side 38 nr. 30. Opslag 37, 1858-1870.

Folketælling - 1880.
Odense, Odense, Sankt Hans Landsogn, Lille Kræmmermark, St. Hans Landsogn, et hus, 4,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Kirsten Henriksen 55 Enke(mand) husmoder, husejer Haarby sogn
Claus Albert Langkilde Larsen 15 Ugift logerende Hundstrup sogn, Svendborg Amt
Maren Enochsen født Dreier 81 Enke(mand) lejer, arbejderske her i sognet [St. Hans Landsogn]
Mette Kirstine Hansen 63 Enke(mand) husmoder, lejer, arbejderske Revninge sogn, Odense Amt
Frederikke Karoline Amalia Knudsen 31 Ugift hendes datter Odense
Eleonora Kristine Hansine Andersen 1 Ugift hendes plejebarn Odense
Hans Larsen 65 Enke(mand) logerende, sømand Munkebo sogn, Odense Amt
Jørgen Larsen 46 Gift husfader, sømand, lejer Agedrup sogn, Odense Amt
Anne Marie Larsen født Rasmussen 46 Gift hans hustru Haarslev sogn, Odense Amt
Karoline Dagmar Larsen 14 Ugift deres børn Odense
Anne Kristine Marie Larsen 12 Ugift deres børn do [Odense]
Karen Larsen 9 Ugift deres børn do [Odense]
Jørgine Larsen 5 Ugift deres børn do [Odense]
Nielsine Sofie Julie Larsen 3 Ugift deres børn Lumby sogn, Odense Amt.

Nu mangler jeg en Dreng Paul Larsen født 10. oct. 1842 i Vester Kjærby, Agedrup sogn i Bjerge herred, Odense amt.

Med venlig hilsen og mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 25-11-08 10:57

Til senta.

Du skriver:
"
Agedrup Bjerge Odense Agedrup 1862 1880 X
døde 1863 opslag 78 nr.6??? : DET ER HENDES MAND. HAM HAR JEG, TAK.
der er i afgangslisten samme bog opslag 136 nr.23 en maren hansen
kan det evt. være dine ?? NEJ HUN ER FØDT 1844 OG MIN MAREN ER FØDT 1808.
"

Jeg har nu set Jørgen Larsen´s datter Caroline Dagmar Larsen fadder igennem og der er en " Pigen Sophie Larsen, Barnes ?" så jeg er næsten sikker på at det er min Jørgen Larsen, MEN der er ingen Maren Hansen blandt fadderne til de andre børn.

Jeg leder vidre.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-11-08 11:06

maren hansdatter kan evt. være blevet gift igen.??
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-08 11:16

I så fald ville hun være over 55 år...

En gammel enke med 8 børn. Muligt, men ikke sandsynligt???

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 25-11-08 11:26

Til senta og svendgiversen.

Jeg har selv tængt den tanke, men der er ingen der bliver gifi efter 1863 med det navn og den alder.
Jeg vil derfor give svendgiversen ret. Jeg kan ikke Jørgen Larsens sidste barn Nielsine Sofie Julie Larsen født 08. 1876 i Lumby sogn i Lunde herred, Odense amt født i Lundby Kirkebog. Jeg har også set i Sct. Hans Sogn under samme dato for hvorfor skulle hun føde et barn i Lumby?? når de bor i Nørrebro 57 i Odense???.

Jeg er nu ved at søge efter Jørgen Larsens børns konfirmation for at finde Jørgen Larsens død.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-11-08 11:53

jeg fandt juliane larsen i afgangslisten

AgedrupBjergeOdenseAgedrup 18621880X

opslag 136 nr.15 1864
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 25-11-08 12:08

Til senta.

Mange gange tak for det.

Jeg har ledt efter hvor hun bliver gift og er nu ved at se på en vielse 22. maj 1885 i Allerup.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-11-08 13:14

kan det være din poul larsen ??
hvis vil jeg nok se lidt i pårup kirkebog?
senta
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

Odense, Odense, Paarup, Tarup by, 1 huus, 20 F1, FT-1870, A4344
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christen Julius Nielsen 32 gift huusfader huusmand, dagl. Korup s., O. a.
Ane Marie Jensen 37 gift hans hustru huusmoder Lumby s. O. a.
Ane Marie Christensen 7 ugift deres barn fors. af faderen Paarup s., O. a.
Jens Christensen 5 ugift deres barn fors. af faderen Paarup s., O. a.
Karen Kirstine Christensen under 1 ugift deres barn fors. af faderen Paarup s., O. a.
Ane Marie Johansdatter 67 enke aftk. fors. af huusfaderen Seden s., O. a.
Paul Larsen 28 ugift logerende bødkersvend Paarup s., O. a.

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-11-08 13:55

PårupOdenseOdensePårup 18681886X
døde 1874 opslag 137 nr4 maren hansdatter
hun er 74 år men en mulighed ??
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-08 14:16

Den rigtige Poul Larsen bliver gift i 1871, her på Als:
"
Poul Larsen Birth: 1842
Vester Kjærby,Agedrup sogn,Odense amt,Fyn, Denmark
Christening: 13 Nov 1842 Agedrup sogn,Odense amt,Fyn,Denmark

Father: Lars Nielsen
Mother: Maren Hansdatter

Marriage(s)
Spouse: Anne Cathrine Autzen
Marriage: 19 May 1871
Havnbjerg kirke,Havnbjerg sogn,Sonderborg,Denmark
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-11-08 14:25

Havnbjerg Als Nørre Sønderborg Havnbjerg 1859 1876
opslag 113 nr3 viet poul larsen osv 1871
det er den rigtige poul larsen du har fundet
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-08 14:36

Hans kone Anne Cathrine Autzen kan jo sagtens spores, indtil 1864...

Så bliver området jo tysk, og Maren kunne teoretisk dø her på Als i tyskertiden.
Og så bliver hun svært at finde...

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-11-08 15:10

AgedrupBjergeOdenseAgedrup 18521861X
afgangsliste opslag 99 nr 23 poul larsen til svendborg
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-08 15:20

Er det før eller efter han bliver gift på Nordals?
Er det Svendborg by, eller hele amtet??

Intet tyder han bliver dér, snarere på Als???

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-11-08 15:25

det er 1857
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 25-11-08 15:29

Til Senta.

Jeg har set på den besked:
"
PårupOdenseOdensePårup 18681886X
døde 1874 opslag 137 nr4 maren hansdatter
hun er 74 år men en mulighed ??
"
Der står Aftægtskone for husmand Anders Nielsen i Tybjerglund i Willestofte.
Alder:
74.
"

Jeg tror ikke at det er min Maren Hansdatter hun skulle være 66 år gammel på det tidspunkt og så mange års forskæl vil jeg ikke mene at der er regnet galt når der alle andre steder er regnet 1 til 2 år fra/til.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 25-11-08 15:39

Til svendgiversen.

Tak fordi du fandt Poul Larsen og hans hustru.

Når jeg ser på Juliane Marie Larsen og hendes afgangsliste fra 1864 vil jeg mene at Maren Hansdatter er under fattigvæsenet. I 1864 er hun 56 år og har nok haft et hårdt liv.
Mærkelig at hun ikke er død der.

Afgangsliste 1864.
Afgået fra Sognet Formedest Bortrejst:
Nr.: 15, Navn: Juliane Marie Larsen Vester Kjærby, Alder: f. 27/12 49, Håndtering: Hjemme på Vester Kjærby under Fattigvæsenets Forsog, Hvorhen Bortrejst: Hus. Hans Chr. Christiansen Lunde Åsum Sogn.
Agedrup Kirkebog side 196 nr. 15. Opslag 136, 1862-1880.

Med venlig hilsen og endnu en gang tak for din hjælp. Det gælder også Senta.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-11-08 18:11

har du set på ao folketællingen 1860 opslag 7 højre side øverst, jeg kan ikke helt tyde hvad der står jeg tror der står lidt mere / andet end på dda.??
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-08 19:53

Jeg tror du har ret,
hvis den yngste datter på 15 år er på fattiggården, er moderen det også...

Her er en anden kvinde under fattigvæsenet der:

Herefter er Nielsine Kirstine at finde i Kølstrup-Agedrup kommunearkiv i Fattigkommissionens
forhandlingsprotokol fra 1861-1899 og 1899-1928

Fundet her:
http://www.kusk-bengtsson.dk/nielsinekirstinenielsen.html

Så tilsyneladende havde Agedrup fattiggårds samarbejde med nabo sognet Kølstrup...
Måske kan du finde Maren Hansdatter Nielsen boende der?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-08 20:50

Flere argumenter for også at se i Kølstrup...
"
Kølstrup kirke indhold: 1: Beliggenhed 2: Byggeriet 3: ... så højt oppe som muligt, så tjente man mest, mens Maren ... fra Selleberg kirken,

sammen med annekskirken i Agedrup.
"
http://munkebo-kirke.dk/fileadmin/sss/groups/276/Bilag/Koelstrup_kirke.pdf

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-11-08 13:43

Agedrup Bjerge Odense Agedrup 1852 1861
opslag 120 nr3 1860 kirsten larsen død 1860 22 år

senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 400 point
Dato : 26-11-08 13:47

jeg tror ikke maren hansen har forladt agerup , hun kan dog være sendt til sin hjemkommune eftersom de modtog fattighjælp ??
derudover er der kludre i kirkebogen Agedrup Bjerge Odense Agedrup 1862 1880
på opslag 89/90/91
det ser ud til de er kopieret dobbelt op
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-11-08 16:10

Til Senta

Det er ikke min Kirsten Larsen der er død. Alderen er 2 år. se opslag 122 og ikke 12o. Hun er opgivet som "Datter af Gdm. Lars Nielsen Agedrup" De 22 år er for Caroline C. Hansen datter ad Husmd. Lars Madsen Dræby.

Du har ret i at der er rod i Kirkebogen, enten er den fotokopieret 2 gange eller man har kørt den ind i AO to gange. Jeg mener at hun nok er død inden 1870 på Fattiggåren. Jeg tror ikke at hun efter ca. 4o i Sognet er blevet sendt tilbage til ringe Sogn i Svendborg sogn.

Når jeg kommer på Landsarkivet i Odense omkr. marts næste år vil jeg se i fattiprotokollen.

Men under alle omstændigheder vil jeg sige dig tak for din hjælp.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-11-08 16:26

Til Senta.

Det er mærkeligt at Kirsten Larsen ikke er at finde som Konfirmeret i 1854. Hun er 22 år ved FT 1860 og alle andre børn er konfirmeret i Agedrup Kirke.

Den yngste Juliane Marie Larsen den 3. april 1864.

Kan barnet værer sinke?? og er det derfor at hun ikke blev gift??

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 27-11-08 20:26

Til senta.

Jeg tror ikke at jeg kommer ret meget videre med mit spørgsmål denne gang.

Jeg må nok vente til jeg kommer til Odense.

Jeg har tænkt meget over hvem der skal have de 400 som er sat på spil.

Jeg er kommet frem til at Du får dem i hård konkurrence med Svenn.

Tak for hjælpen der har været mig til stor gavn.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-11-08 20:56

Citat
Nogle der kender til Maren Hansdatter???

http://www.arkivalieronline.dk/
Kirkebog Svendborg/gudme/Ringe 1738-1813 Opslag 250 aller nederst

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-11-08 21:40

Maren bliver konfirmeret:
Kirkebog Svendborg/gudme/Ringe 1813-1823 opslag 81 nr 5. der står godt nok at hun er født 27 August men det er hendes morfar der står under (forældre) ??????? Jørgen Poulsen ???? i Sødinge

dr.dem