/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
automatisk linjebrud i outlook
Fra : ingelein
Vist : 623 gange
100 point
Dato : 23-11-08 14:02

Hej
Jeg har tidligere spurgt vedr. emnet, uden at få noget svar. Nu har jeg selv arbejdet videre på sagen og har på Microsofts side fundet noget, der måske kunne passe.

[B]How to change the word-wrap settings in a specific domain
Click Start, point to All Programs, point to Microsoft Exchange, and then click System Manager.
Expand Global Settings, right-click Internet Message Formats, point to New, and then click Domain.
In the Name box, type a descriptive name for the object.
In the SMTP domain box, type the name of the SMTP domain to which you want to apply this SMTP policy.
On the Advanced tab, click Use at column in the Message text word wrap area, and then type 0 in the Use at column box.
Click OK, and then close Exchange System Manager.[/B]

Men jeg kan ikke finde det, der henvises til:
All programs =ok
Microsoft Exchange = kan ikke se at jeg har noget der hedder sådan
System Manager= kan ikke finde den - heller ikke via hjælpefunktionen
Og så kommer jeg bare ikke videre.

Linket til hjemmesiden er:
http://support.microsoft.com/kb/922248
Er der mon hjælp at hente herinde?

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-11-08 14:53

Hej Ingelein

jeg kan godt forstå, at du ikke finde forklaringen.

Den side du henviser til, er beregnet på Microsoft Exchange Server 2003, og ikke på Outlook og en normal hjemme-pc.

Exchange server, benyttes til at styre ind-/udgående mails i et netværk - d.v.s. firma installationer.

Alternativ skal du til at installare en Exchange Sever på dit netværk.

Mvh IBM760

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-11-08 15:17
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-08 15:46

Hej dk
Ja, jeg har jo ikke en profi løsning med Exchange Server. Efter dit link indeholder anvisningen nu følgende:

Enable the Multi-line setting for the text field to get the text to wrap. To do this:
Open the form in design mode.
Right-click the text field, and then click Properties.
On the Display tab, click Multi-line.
Click Apply.
Click OK.
Republish the form.
The text that you enter in the field wraps the next time that you run the form.

Og så er jeg lige vidt. Med at åbne formularen går jeg ud fra at man skal starte med en ny postmeddelelse - højreklikke tekstfeltet og derefter Egenskaber. osv.

Er det rigtigt? Kan du få det til at fungere?
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 23-11-08 16:07

Er det dette her, du er ude efter:
Stå i Outlooks hovedmenu, vælg Indstillinger, vælg Postformat, vælg Indstillinger, skriv, hvor mange tegn, der må skrives, før teksten ombrydes, når der sendes?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-08 16:22

Hej hvaderikkebrug
Ja, det er den funktion, men jeg kan ikke få den til at virke. Der bliver laaaange linjer ud af det under alle omstændigheder. Jeg har forsøgt med forskellige editorer også. Har også genstartet osv.
Prøv selv - det har andre gjort også - og ingen kunne få det til at virke.
Der står også at man skal søge under avancerede - men avancerede ruden indeholdt ikke noget om dette emne, og anden avanceret rude kunne jeg ikke finde i menuerne.
Hilsen Ingeleiln

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-08 07:34

Jo, det virker skam godt nok. Ikke mens du sidder og skriver din tekst, men når du sender mailen, er den ombrudt efter det antal anslag, du har angivet. Prøv at sætte den til 30 og så send en mail til dig selv (det har jeg lige gjort for at være sikker), så vil du se, at linierne kun er 30 anslag lange.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-11-08 10:31

Hej hvaderikkeibrug
Jeg har prøvet efter din anvisning mange gange nu, og jeg har også tidligere forsøgt mig med denne løsning.
Jeg har Outlook 2003 - i Postformat har jeg valgt HTML format - fjernet hakkene ved Word editor - har fjernet mit valgte brevpapir - har fjernet farve fra min skrifttype - har ændret skrifttype til Times Roman 12 - og har sat linjeombrud til 30 og har også prøvet med andre - 72.

Der er et eller andet, som forhindrer at der ombrydes.
Jeg har genstartet Outlook efter hvert forsøg.

???????
Mange hilsner Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 24-11-08 10:49

Tak for svaret hvaderikkeibrug.
Så blev fejlen endelig fundet. Man skal i postformat vælge: ALMINDELIG TEKSTFORMAT IKKE HTML

1000 tak fordi du understøttede min stædighed og beviste at det kunne lade sig gøre!!!!
Ingelein

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 24-11-08 13:18

Selv tak, ja stædighed og nysgerrighed kommer man langt med i EDB-junglen