/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Flydende sammenhængende prosa?
Fra : annika01
Vist : 4506 gange
40 point
Dato : 23-11-08 11:23

Jeg har lige fået min dansk stil retur, og i evalueringen af den, stod der at jeg skulle skrive flydende sammenhængende prosa. Jeg har inddelt det meget, da vi skulle analysere to digte. Jeg har så valgt at analysere det, strofe for strofe, så jeg har mange afsnit. Vil det sige at der menes jeg skal skrive mere sammenhængende, og lade vær med at opdele det?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-11-08 12:25

Ja

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-11-08 13:10

Tja, som du beskriver det, er der ingen tvivl om at din lærer mener du har delt det FOR meget op, og du kunne måske også have brugt nogle mere "flydende" overgange imellem dine afsnit, det gør ofte det hele mere overskueligt og læsningen mere sammenhængende.
Det med hele tiden at bruge nyt afsnit kan medvirke til at det hele kommer til at ligne en punktopstilling, i stedet for en sammenhængende fortælling.
Fortsat god søndag.
Bennymanden

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-11-08 15:21

Hej Annika.

Ja - jeg tror også at det er dét der menes...at du skal skrive mere sammenhængende
MEN - helt ærligt synes jeg at du bør spørge læreren om hvad han/hun mener med sin kommentar fordi du ikke forstår den!
Husk at der findes INGEN 'dumme' spørgsmål! KUN dumme svar! Det er SÅ vigtigt at man forstår hvad der menes, så man ikke 'dummer' sig, når man laver tingene en anden gang eller laver den givne opgave om (jeg ved ikke om det er dér der forventes af dig, eller om man blot gør dig opmærksom på det der skal gøres anderledes, for en anden gangs skyld).

Spørg læreren! Hvis der er noget ved den lærer, så vil vedkommende bare være glad for at blive gjort opmærksom på det, hvis eleverne ikke forstår det han/hun har skrevet

Der kan så nemt, opstå diverse misforståelser, så hvorfor ikke bare spørge

Held og lykke til dig!
Venlig hilsen Dorthe.