/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Overføre billeder
Fra : okjk
Vist : 971 gange
200 point
Dato : 22-11-08 15:24

Hej, jeg plejer at overføre digitale billeder fra mit SD kort - via min kortlæser til windows XP - men der er noget der ikke fungere som det plejer.
Jag kan sætte kortet i læseren, og der kommer også en windows menu og spørger hvad jeg vil foretage mig, hvortil jeg svarer - kopiere billederne til en mappe på computeren. - men intet sker herefter nogen der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-11-08 16:01

Det er vel ikke din firewalle deer driller, prøv at slå den fra

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-08 16:02

Luk din comp ned.
tag kortetet ud eller tag kortlæseren ud
start comp
vent til den er startet helt op
sæt kort (kortlæser med kort) ind

Sig nej til at foretage noget

tryk på wintasten + e (stifinder)

Nu bør det SD kort vise sig som flytbar disk (evt. med navnet på cameraet)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-08 16:17

Husk at memorykort / USB hukommelse altid skal "afmonteres" via sikker fjernelse nede ved den grønne pil.

Er kortet ulæseligt kan data (billeder) måske gendannes

Men fortæl først om kortet kan ses.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 22-11-08 16:39

Hej. Jo jeg kan fint finde kortet via stifinder, og også se de pågældende billeder. problemet er at jeg gerne ville ind via windows mulighed for automatisk afspilning, som jeg plejer, da man bliver guidet igennem, og har nogle muligheder blandt andet omkring navngivning af mapper m.m. Det har ellers virket altid, men altså ikke nu ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-11-08 16:47

Er kortet låst ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-08 16:48

så prøv at gå ind i
kontrplpanel
hardware og lyd
automatisk afspildning
Måske er det her du kan rette så den kan gøre det du vil

(jeg bruger selv bare at overføre billeder til en mappe)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-08 16:54

Ja det er jo rigtigt Teil, der sidder jo en låsedimmer på siden af SD kortet som skal vende frem mod de blanke ben..........................men der kan godt kopieres selvom den er låst.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-11-08 17:15

Citat
men der kan godt kopieres selvom den er låst.

Det nægter mit kort.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-08 18:19

Test lige nu:
SD kort (formateret af Canon camera)
Tage et billede
ud med kortet
låse kortet
ind med kortet i comp
nej til automatisk afspildning
win + e (stifinder)
træk med højre mustast over på skrivebordet > vælge kopier hertil
billedet ligger nu på skrivebordet.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 23-11-08 07:22

Kortene er ikke låst - som nævnt tidligere har de virket fint indtil nu - fejlen må ligge et sted i windows tror jeg - den viser menuen med automatisk afspilning - men den sker ikke noget når jeg vælger : kopier til en mappe på computeren.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-11-08 10:35

Har du været i kontrolpanelet og se.

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 24-11-08 10:55

Recovery er altid god ;)