/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
voksning af rose
Fra : uwb_
Vist : 4294 gange
300 point
Dato : 22-11-08 14:20

jeg har lige været på en udstilling hvor der var nogle meget flotte blomsterdekorationer, med roser der var voksede, er der nogl, som kan fortælle mig hvordan man gør, og hvilket materiale,som man bruger.
m.v.h uwb

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-08 14:32
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-08 14:34
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-08 14:46

Citat
Page analysis for angelfire.com
When we last crawled angelfire.com we found the following number of pages contain, in our opinion, potentially malicious programs and/or links.

28 yellow pages

vær forsigtig med refis link til angelfire - browser defender advarer !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-08 14:57

Avast siger nu ikke noget

Det skal jo bare læses....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-11-08 15:07

Du kan også bruge Vandglas til imprægnering af blomster

Citat
Imprægnering af tørrede blomster: Fortynd 1 del Vandglas med 10 dele vand, og dyp fx lyng, tørrede blomster og grene i opløsningen ca. 5 gange med mellemliggende tørring

http://www.matas.dk/hus+have/rengoering+husholdning/inde/vandglas+500+ml.aspx?CategoryId=165&ProductId=576

Citat
jeg har lige været på en udstilling hvor der var nogle meget flotte blomsterdekorationer, med roser der var voksede

Ja så er det, at man spørger sig selv "Hvorfor spurgte jeg dog ikke, da jeg var der"

God weekend

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-08 15:17

Citat
Avast siger nu ikke noget

Det skal jo bare læses....
... advarslen er der ikke bare for sjov og nogen kunne jo nemt finde på at klikke videre og rende ind i noget skidt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-08 15:29

Det er de da velkommen til

Så bliver der også plads til et "sikkerhedsspørgsmål"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-08 16:28

Du kan også henvende dig hos din blomsterhandler, så kan han/hun bestille voks hjem til dig

Der må være forskellige slags, for jeg kan ikke forestille mig, at det kan være de voksplader man bruger til f.eks rønnebær, for der skal det smelte (meget tæt på kogepunktet), det vil en rose ikke kunne tåle.

Tror også at du kan købe voks på spray?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-11-08 16:45

Jeg kan ikke finde fremgangsmåden på dansk, men her er den på engelsk

you need two big pots.

1. one needs to be very cold, water and ice about half way filled.

2. the other needs to have melted wax in it, choose a clear color for best results.

3. you can melt the was by getting a wax kit at the store, or you can melt a white candle on medium/low heat in the pot.

4. keep the pot on the heat.

5. dip the rose into the cold water for 30 seconds (only the rose, you dont want to wax the stem)

6. then dip the rose into the wax pot as quickly as possible, making sure not to let the rose petals touch the bottom of the pot.

7. quickly dip the rose, leaving in for no more than 2 seconds.

8. then quickly dip the rse back into the cold water for 30 more seconds.

9. gently dry the rose with a napkin,

10. use a knife gently to carve off any excess wax that isn't part of the rose.

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20061120064036AAkzFTq

Hvis du vil have en forklaring på dansk, så kig her og vælg en google oversat udgave - ikke perfekt, men nogenlunde forståeligt.
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&aq=t&ie=UTF-8&rlz=1T4SUNA_en___DK214&q=%2b+wax+%2b+roses

Held og lykke med projektet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-08 17:22

Hvis du har mod på at bruge fast voks, så kan det købes her

http://www.idebutikken.dk/binderi.htm

Voksen må ikke nå helt til kogepunktet!!