/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Jalapeño poppers
Fra : Klumme
Vist : 2948 gange
10 point
Dato : 21-11-08 21:28

Har fundet en opskrift på Jalapeño poppers, som ser nem ud. Den var på engelsk og jeg har oversat den så derfor de lidt skæve mål. Den vil jeg dele med de af jer, som er til det stærke Hvis nogen ikke ved hvad det er, så er det en chili som er fyldt med ost og derefter paneret og stegt i olie. Whauuuu og de smager bare sååååå godt

Jalapeño poppers

Ingredienser til 32 stk.
350 g flødeost, blødgøres
• 225 g hakket Cheddar-ost
• 10 g / 1 spsk. bacon stumper (bits)
• 350 g Jalapeños - 32 stk. - ikke for store
• 2,5 dl mælk
• 125 g hvedemel
• 110 g rasp
• 2 l stegeolie

Fremgangsmåde
I en skål blandes flødeost, Cheddar-ost og bacon stykker. Put denne blanding i de halverede og rensede Jalapeños Husk lige gummihandsker og klø ikke i øjne eller kønsdele

Put mælk og mel i hver sin skål. Dyp de fyldte Jalapeños i mælk derefter i mel, og sørg for de er godt belagt med mel og er godt forseglet. Lad lad dem tørre i ca. 10 minutter

Dyp Jalapeños i mælken igen og panér dem derefter med rasp. Lad dem tørre, og gentag derefter det hele en gang til, så du er sikker på at Jalapeños'serne er helt forseglet.

I en dyb pande - wokpande eller stegepande med høj kant, varmes olien op til 180° C.

Fritér de panerede Jalapeños i 2 til 3 minutter, indtil de er gylden-brune. Tag dem op med en hulske og lad dem dryppe af på køkkenrulle.

Nedenstående gad jeg ikke oversætte, men det essentielle for opskriften er, at de er velegnet til frysning

"This recipe is made by taking the best of three or four popper recipes and combining them to make something that tastes wonderful. A frequent request at my house, and at others. I usually make 100 and put them in the fridge. They don't last long. Adjust the amount of bacon bits and type of shredded cheese to taste. Increase the recipe as necessary! Lots of tests helps to best figure out the way you like it. Be sure to wear rubber gloves while seeding the jalapeños -- they will burn."

Fundet her http://allrecipes.com/Recipe/Best-Ever-Jalapeno-Poppers/Detail.aspx og her kan man finde en kalkulator, som kan omregne alle målene til det antal Jalapeños man ønsker at lave. Smart ik?

Vaya para que los Gringos

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 21:31

2 liter stegeolie LOOOL prøv lige med lidt mindre

Accepteret svar
Fra : fotowig

Modtaget 15 point
Dato : 21-11-08 21:39

Jeg er forfærdelig ked af det, men jeg har en der er bedre:

American Buffalo Turds.

Nogle chilier (her plejer jeg at bruge de billige fra brugsen).
dobbelt så mange skiver bacon
et bæger Philadelfia (af den almindelige)

Halvér chilierne og befri dem for (de fleste) kærner og frøstandere
Fyld de halve chilier med Flødeost
Vikl (hedder det dét) en skive bacon om hver

Giv dem 20 minutter i ovnen på 200 grader, eller endnu bedre indirekte på en varm webergrill.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 21:50

Tør øjnene..det skal du da ikke være ked af, men på den anden side kan du jo ikke vide hvad der er bedre, hvis du ikke har smagt de 133.000 andre "opskrifter" på Jalapeño poppers, som findes på Google. Værsgo LOOL http://makeashorterlink.dk/7fa2f3fa

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-08 22:05

I har sgu en syg form for humor.. sådan at brænde tungen af

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 22:18

Exclusiv smag hedder det kære Nordsted. Det bedste ved at indtage den slags føde er når man holder op LOOOL

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-11-08 22:26

Jeg sad og tænkte på sådan en ret, altså i ovnen med hakket oksekød kartofler i skiver stegt undervejs ,med noget ost indimellem måske. Flåede tomater måske. noget godt chili som krydderi måske gulerødder og ærter? Har du en god opskrift i nærheden af det Klumme?

Kommentar
Fra : Trille7

Dato : 21-11-08 22:43

Er der nogen der kender ordet mavesår ss det er blandt andet sådan en opskrift der kan starte det.. ss

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 23:00

Tedd..

Nøøøø jeg har ikke lige en stående, kan jeg se, men du har jo på det nærmeste selv skrevet opskriften. Afhængig af hvor hard core du er til det stærke, må du vælge chilitype. Jeg ville elske Jalapeños styrke, men man kan jo købe tørret chili og så bare krydre som man nu kan li det. Bliver det stærkere end hvad Jalapeños gir, bryder jeg mig ikke om det. Man kan slet ikke smage resten af ingredienserne og det er da ærgeligt. Osten ...jeg ville bruge revet Mozarella.

Men skal det ikke lige være idag, så vil jeg da gerne eksperimentere med en opskrift, til engang i næste uge.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 23:03

Trille7...Sludder og vrøvl med det mavesår. Man ved i dag, at mavesår skyldes en infektion i maveslimhinden. Bevars...har du et blødende mavesår skal du selvfølgelig ikke hælde chili i såret, men nøjes med at gnubbe det lidt med Nutella

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-08 23:08

Tja... jeg er ikke til pænt brug når jeg ved en fejl har fået en Jalapeño, det hele løber i vand, og det ser temmelig sjusket ud når det også er macara'en der løber

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 23:10

Nordsted for satan....Du skal sgu da ikke putte dem i øjnene

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 23:11

Ajiii ku godt lige nappe et sæt poppers lige nu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-08 23:11

Nååå det er måske der fejlen er syntes også folk kikker så underligt på mig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 23:13

Altså middelaldrende damer fra provinsen Hvad gør man ikke for at få kontakt LOOOL

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-08 23:13

Så må du på køleskabsskattejagt, eller hvor du ellers kan finde på at opbevare dem,, og så ellers i gang

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 23:13

Man skal altså ikke lave en blind date med dig...du tar det alt for bogstaveligt LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 23:15

Jeg har slet ikke ingredienserne hjemme. Men på mandag laver jeg sgu 100 stk. så jeg har lidt til de kolde vinteraftener

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-08 23:18

Jeg kan da i hvert tilfælde ikke scores med Jalapeño.. men jeg vil sikkert kunne være yders underholdende, jeg har prøvet hele to gange at blive midtpunkt for underholdningen, ved at tage noget på, som jeg troede var ketchup, og selvfølgelig lige nogle steder hvor det var særdeles upassende... og alt imens jeg sad der, kunne jeg se ud af øjenkrogene at tjenerne stod pænt i baggrunden og spruttede - af grin-og ikke som jeg - af åndenød -

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-08 23:20

Citat
kolde vinteraftener
Det lyder fornuftigt, det kan sparer på varmeregningen.

Og hvis de kan komme end, er det godt, og kommer de op, har de ingen skade gjort

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 23:20

Du må på kursus Nordsted...Det der kan ikke gå.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 21-11-08 23:22

Og nu til der psud øh pesh øh ah.. pseuduvidenskabelige.
Chili MODVIRKER og hjælper mod mavesår! Det er en påstand ja. Men den er ikke uunderbygget.
Jeg har i årevis haft mavekatar, det har jeg ikke mere fordi jeg begyndte at spise meget mere chili.
Kom til at tale med en ven (kendt fra TV) om emnet. Har har længe lidt af mavesår/sur mave/og øv bøv. Så fik han det råd at spise MEGET chili. Han gjorde det og tryllebum!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-08 23:29

Citat
Han gjorde det og tryllebum

tror sgu da faan, maven døde vel

klumme det var ellers yders fornuftigt at du nævnte det med plastikhandsker, for en del år siden, havde den yngste sådan en plante med nogle røde bær (chili?) på, som han ikke kunne holde nalderne fra, selv om jeg havde sagt det. En aften kom han drønende til mig, hans øjne var helt hævede og gjorde ondt, han ville først ikke fortælle hvad der var galt, indtil jeg kom i tanke om planten..........så var det ellers ind under vandhanen med ham, det hjalp heldigvis

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 23:29

Apropos...Jeg sad engang på Tokanten og spiste. En spøjs herre sad ikke så langt derfra. Han havde bestilt en mega Wienerschnitzel ku jeg se da tjeneren kom med maden. På bordet stod der salt, peber og sukker, det sidste i sån en med tud. Den spøjse begyndte at pladre sukker på schnitzlen som det var det naturligste i verden. Tjenerne på Tokanten var altid ret friske og sjove, og en af dem gik over til hans bord, og sagde...vi har osse salt hr. imens han skubbede saltbøtten frem til ham. LOOOl Idiot.

Nå han blev endnu sjovere, for da han skulle betale havde han lutter 25 ører i en plastpose. Han havde nasket ungernes sparebøsse eller en telefonbox var vi sikre på. Fed underholdning foruden lækker mad. Er desværre nedlagt nu og er blevet til en steril "glas og stål café" og 700 slags dum kaffe.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 23:33

Bakterien vi alle har i maven, men som gnasker i såret når der først er gået hul hedder Helicobacter Pylori, og den afgår vel stille og roligt ved døden, når den får en spand chili i hovedet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 23:35

Nordsted...Jeg ved det af dyrekøbt erfaring. Havde renset 5 - 6 chilier og skyllede og tørrede bare fingerne i køkkenkluden, hvor efter jeg lige skulle slå en streg....... HOLY SHIT. Det gør jeg ALDRIG mere

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 21-11-08 23:37

Sådan Klumme.
Så er det jo kke bare ammestuesnak. TAK!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 23:39

En anden gang Nordsted, så brug piskefløde. Capsain - det stærke stof i chili - er ikke vandopløseligt og er svært at fjerne med vand, hvor i mod fløde eller youghurt virker bedre og hurtigere.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 23:42

Nej det er dybt seriøst fotowig. Men man får sjove sp. når man står med banditten nede i en skål med youguhrt......... Ja sådan spiser vi altså ikke youguhrt hjemme hos os LOOOL Er du ved at lade den?? osv osv...Platte er de overfor een som lider

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-08 23:42

Desværre opdagede man først den bakterie efter at manden var blevet operet for mavesår.. og vi havde købt os fattige i medicin, som jeg ikke lige kan huske navnet på, (hvist noget med T)den hjalp forøvrigt heller ikke en skid, den bedøvede maven, imens han fik flere mavesår

Og dengang var chili ikke så populært som nu

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 23:45

Nå Amigos og Amigas...Jeg har en aftale med min seng, og den vil jeg lige overholde. Men kør bare videre....der er gået lidt smalltalk i den og det er ok

Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-08 23:47

Var det Cimetidin?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-08 23:48

Det er altså ikke altid det er lige nemt at opdrive mælk på restauranter... den ene var en i London, en rigtig fin herreklub, playboy club tror jeg det hed, dullerne var i hvert tilfælde klædt ud som kaniner

Den anden gang var på en restaurant i Gambia, og der serverede heller ikke mælk, for jeg havde ved en lejlighed opdaget at vand ikke hjalp... min mand og bror de tumper fik lokket mig til at spise en syltet grøn chili.... de havde spist en hver, og sagde de smagte godt og sagde at det kunne jeg sagtens smage på mæææænd

Klumme.... banditten=snøfte

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-08 23:54

ups ja, det var jo madlavning... det har jeg folk til, så jeg smutter også videre

Og pillerne hed forresten Tagamet eller noget i den retning

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-11-08 05:24

Jeg smurte engang tigerbalsam et sted på kroppen og gned øjnene 1/2 time efter.

Hvis tårer var guld var jeg blevet rig

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 22-11-08 15:49

Hejsa - opskrift skal prøves og her er en variant til os som godt kan lide mexi-mad.

Kyllinge fillet bankes flade
Jâlepenos renses for sten
Cheddar ost og Jâlepenos (halve) rulles ind i kylling fillet
Bacon skiver rulles uden om

Steges på grill eller grillpande og pensles løbende med Terriaky (?) marinade..... mums

Hilsen
Bluesky

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-08 16:09

Her er der en video

Manden kan få de der stærke sager, jeg kan vel bare bruge grønne pebber?

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 22-11-08 18:22

Hejsa igen,
Glimrende video - ærgerligt at sne har dække min Weber. Men Nordsted selvfølgelig kan du være en "tøs" og bruge grøn/gul/rød pebber istedet. Du får stadig en forrygende smag !

Bluesky

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 22-11-08 19:46

meget underholdende tråd, den fik sgu lattermusklerne i gang .

god weekend

chicapigen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-11-08 09:41

Vi kender vel alle den med --- du bliver hva' du spiser??

I skal ikke tro på den, jeg har spist labre laver i 14 dage, det hjælper ikke en skid

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-11-08 11:49

Sorry var lidt fraværende! Ja eksperimenter gerne Klumme. Har tænkt mig at overraske min kæreste med lidt mad, men problemet er at hun anser sig selv som superchef specielt indenfor det italienske køkken, så hun er ret kræsen overfor min madlavning ak ja! Det medfører desværre at jeg er blevet lidt rusten i køkkenet, da hun gerne fejer mig ud af dette, når jeg vil overtage køkkentjansen. Hmm? Måske lidt godt bacon og løg osse? Og hvad med svampe? Dem er hun vild med!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-11-08 17:12

Nå ja, hvis damen er så vild med italiensk så brug en god Ricotta ost til de pebre sager.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-11-08 21:17

Ganske unødvendigt Nordsted...En rose klær sig selv

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 26-11-08 14:06

Citat
Jeg ved det af dyrekøbt erfaring. Havde renset 5 - 6 chilier og skyllede og tørrede bare fingerne i køkkenkluden, hvor efter jeg lige skulle slå en streg....... HOLY SHIT. Det gør jeg ALDRIG mere

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-11-08 15:25

LOOOL At kunne huske, er på mange måder både en praktisk og dejlig ting

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-08 17:08

Tak for de pæne ord Klumme

Af skade bliver man klog, men sjældent rig

Nu skulle jeg lige til at skrive noget om en pølsetang, men det undlader jeg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-11-08 17:11

Pølsetang....sån en har jeg. Den hænger på toilettet så jeg sparer håndsæben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-08 17:17

HAR du en tang, ja så rækker min fantasi ikke til at finde ud af, hvordan pokker du kunne få ild i sjoveren

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-11-08 17:18

Det er nok meget godt for din mentalhygiejne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-08 17:22

Tror du har ret, sudoku og den slags regnestykker er ikke lige mig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-11-08 17:38

he he

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 27-11-08 21:47

Citat
men jeg har en der er bedre:

Du skal ha point for den dummeste kommentar