/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Afgift på mx3
Fra : iOliver2
Vist : 987 gange
100 point
Dato : 21-11-08 20:11

Er der nogen der kender en ca afgift på en mazda mx 3? årgang omkring 94-95 110 hk

vh

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 21-11-08 20:26
Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 21-11-08 20:49

Synes nemlig skats værdisættelser er noget store .. og hvis man ser på dem kan det slet ikke betale sig.. inde på bilpriser ser det mere fornuftigt ud

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-11-08 21:30

Den vil koste ca 25000 i afgift, forudsat der ikke er ekstraudstyr i bilen.......94/95 modellen havde en højere nypris end den der oplyses i det link k1975 har lagt ind

Nyprisen på de to årgange var 219999,- for 110 Hk-modellen

Citat
Synes nemlig skats værdisættelser er noget store .. og hvis man ser på dem kan det slet ikke betale sig.. inde på bilpriser ser det mere fornuftigt ud

Ja, men deter SKATs værdisættelser og beregninger der gælder

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-11-08 05:45

Spørg skat, de kan give dig et nøjagtig svar.

hawaii7

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-11-08 13:20

Citat
Spørg skat, de kan give dig et nøjagtig svar

Nej, det kan de ikke, de kan kun gi' en vejledende ca-pris, for ud over beregningsskemaet, er det også bilinspektionens vurdering af bilen, når den skal til toldsyn, der skal ligge til grund for det endelige afgiftsbeløb

Kommentar
Fra : tino01

Dato : 23-11-08 15:11

Blander mig lige.. er det mon sådan at bilpriser.dk generelt ligger i underkanten af hvad toldsynet når frem ?? - nogle der har erfaringer..
Og er der mon i det hele taget noget man kan gøre for at få en lav vurdering ? - skal man f.eks lade være med at polere bil op lige til toldsynet, og findes der "gode og dårlige" synsteder..

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 23-11-08 16:59

Så kan det jo bar næsten ikke betale sig at importere den model .. skidt

Accepteret svar
Fra : bjs1948

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-08 10:25

Find så mange priser fra forhandlere som muligt (15-20 stk ) gennemsnittet af dem gange 63% er afgiften
har selv prøvet det

Godkendelse af svar
Fra : iOliver2

Dato : 27-11-08 17:14

Tak for svaret bjs1948.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-11-08 17:35

Citat
Find så mange priser fra forhandlere som muligt (15-20 stk ) gennemsnittet af dem gange 63% er afgiften
har selv prøvet det

Det må være længe siden, for den regel er fra før man begyndte at beregne afgiften ud fra bilens nyværdi, hvilket skete i april 2007........så altså et forkert svar