/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Grænsehandel - hvor meget??
Fra : tinolarsen
Vist : 13294 gange
50 point
Dato : 20-11-08 22:06

Har set i medierne at der er razzia ved grænsen for tiden.

Der er nogle vejledende grænser hvor hvad han må have med, selvom man må tage med til eget forbrug.

se f.eks. her - http://infosite.fleggaard.dk/default.aspx?CMSID=101

Vi er 2 der skal til grænsen i morgen.

Nogen der ved om det er pr.bil de grænser, eller er det pr. person...??

For kunne da godt forestille mig at vi begge gerne vil have f.eks. en masse sprit med hjem til jul og nytår...

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 60 point
Dato : 20-11-08 22:10

Teksten henvender sig til personer i ental så det er pr. pers.
Citat
Selv om grænserne i dag er mere åbne end nogensinde, er der alligevel nogle regler, der skal overholdes.

Derfor skal du være opmærksom på, at der er begrænsninger for, hvor meget du må tage med over grænsen. De nedenstående mængder er vejledende – og kan du dokumentere over for toldmyndighederne, at varerne er til eget forbrug, kan mængderne overstiges.

Øl: 110 Liter
Spiritus over 21,8 %: 10 Liter
Vin (Heraf max. 60 Liter mousserende): 90 Liter
Hedvin: 20 Liter
Tobak:
Cigaretter, eller: 800 Stk.
Cerutter, eller: 400 Stk.
Cigarer, eller: 200 Stk.
Røgtobak: 1 kg.

Alderskrav ved afgiftsfri indførsel: Spiritus og vin: 16 år, tobak: 18 år
Er du i tvivl, kan du få nærmere oplysninger hos Told & Skat

NB: Husk passet!

Eksporterklæring

Det kan virke lidt omstændigt, at du skal udfylde en eksporterklæring, bare fordi du skal købe øl eller vand i dåser uden pant. Men det er altså det, der gør, at du kan få det så billigt. Køb af pantfri dåser forudsætter, at der udfyldes en eksporterklæring og at dåserne udføres af Tyskland samme dag de er købt.

Eksporterklæringen findes i butikkerne eller kan downloades her hvor du kan udfylde din egen eksporterklæring i forvejen.

Fleggaard støtter i alle henseende op omkring bekæmpelsen af illegal grænsehandel.

Derfor kan du som kunde maksimalt købe/bestille 1 palle dåse-drikkevarer pr. pers. hos os.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-11-08 22:40

Det er pr. person.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-11-08 06:24

det er en vejlednig
skal man holde fest freks. og køber 20 forskelige flasker sprut ville dette også være lovligt da det så ville være til EGET forbrug

kan du dokumentere at det er til eget forbrug er der ingen granser

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-11-08 13:23

Hvordan dokumenterer man så lige at man skal holde fest ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-11-08 14:08

rotw!!!!
Det passer ikke !!!!
Det Suno skriver er det rigtige
Hvis du/i skal bruge mere skal man henvende sig hos skat i DK og få en tilladelse til at indfører mere.
Yderligere kan man jo så sige at ,hvis man ved man skal holde en stor fest, er man nok klar over det , og kan ta' højde for det.
Vi har være i forbindelse med fester vi skulle være nødt til at kørere flere gange holde, og der er inge kære mor.
Skal du/i bruge mere end det tilladte må man kører flere gange..........længere er den ikke.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-11-08 14:20

Citat
Vi har være i forbindelse med fester vi skulle være nødt til at kørere flere gange holde, og der er inge kære mor.

Mine skærmbriller er ikke hvad der er betalt for
Der skulle stå : vi har i forbindelser med fester vi skulle holde , været nødt til at kører flere gange.
Og der er ingen kære mor der hjælper.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 21-11-08 15:34

Hvordan dokumenterer det er da meget nemt, du invitere bare tolderne med, så er det ubegrænset hvad du må have med

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-11-08 16:38

piaskov så skal du tage og læse reglerne igen eu-regler gælder her da det er tyskland du henter det i
det er disse linier du skal ligge mærke til i tolds vejledning :
Derfor skal du være opmærksom på, at der er begrænsninger for, hvor meget du må tage med over grænsen. De nedenstående mængder er VEJLEDENE – og kan du dokumentere over for toldmyndighederne, at varerne er til eget forbrug, kan mængderne overstiges.

så skal der holdes fest, fødselsdag elign. er dette til eget forbrug.

der hvor man siger der kan være problemmer er vis du køber 10 flasker vodka og 10 flasker gin så kraver der mere ind en god forklaring

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-11-08 21:41

Citat
og kan du dokumentere over for toldmyndighederne, at varerne er til eget forbrug, kan mængderne overstiges.

Og hvordan hulen har du så liiiige tænkt dig at gøre det ???????

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-11-08 01:35

de fleste feste ligger op af enten fødselsdage 20 30 40 50 60 bryllup mf de er jo ikke særlig svare at forsvare og man kan jo oplyse hvor og hvornår festen finder sted XX d. XX kl XX

igen køber du ind så det virker fornuftigt dvs mange forskellige flasker så er det jo nomalt når man holder stor fest hvor det ikke er nomalt at man kun har vodka

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 22-11-08 10:13

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-11-08 10:20

Velbekomme og god tur