/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Junkers CE 425
Fra : qinigifo
Vist : 2355 gange
20 point
Dato : 20-11-08 18:53

Jeg har et Junkers CE 425 fra 1990, hvor cirkulations-pumpen er stået af. Den lokale VVS'er fortæller mig, at fordi Junkers ikke eksisterer mere, kan pumpen ikke skiftes.

Og kedlen er i øvrgt for gammel til at det er ulejligheden værd.

Kan det være rigtigt?

Pumpen som sidder i, er mærket: Junkers Type UP 15-35x JU LA

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 20-11-08 19:13

Jeg blev lidt nysgerrig og søgte lidt links

1)
Junker CE 425 (=KEDEL ?)
http://www.google.dk/search?hl=da&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&hs=LrY&q=Junker+CE+425&btnG=S%C3%B8g&meta=

2)
Junker Type UP 15-35x JU LA (=PUMPE ?)
http://www.google.dk/search?hl=da&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:en-US:official&hs=NtY&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=Junker+Type+UP+15-35+x+JU+LA&spell=1

Pumpen (altså 2'eren) ser der ikke ud til at komme nogle relevante hits på, men 1'eren altså kedlen ser det da ud til at være noget !?!?

http://www.preisroboter.de/ergebnis8258302.html

http://www.quoka.de/handwerk-hausbau/elektro-heizungen-wasserinstallationen/cat_30_2940_adresult_23339376.html

Håber at andre kommer forbi og hjælper dig videre, jeg har altså ingen forstand på det?

Kommentar
Fra : qinigifo

Dato : 20-11-08 20:14

Ok

Det er kedlen der hedder CE 425. Det er bare om jeg kan få en ny pumpe til det.

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 20-11-08 20:17

Det burde du ku
ring evt til Veltec på tlf 70 20 88 25
de er forhandler og reperer Bosch/Junkers

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 20-11-08 21:26

Pumpe-typen lyder som en Grundfos pumpe - prøv at ringe til dem på service-nummeret 87 50 50 50
Grundfos producerer til en masse forskellige kedelfabrikanter, som får deres eget navn skrevet på pumpen.

Accepteret svar
Fra : jej123

Modtaget 10 point
Dato : 20-11-08 22:17

din lokale vvs`er er ikke godt nok informeret og vil sikkert allerhelst sælge dig en ny kedel

Da Junkers er et tysk mærke og stadigvæk eksisterer i bedste velgående , blot bliver denne kedel i Danmark forhandelt af Bosch
ring evtl. til Bosch serviceafdeling
Naturgaskedler/TermoteknikTelegrafvej 1, 2750 BallerupTelefon: 44 89 84 70

Kommentar
Fra : qinigifo

Dato : 21-11-08 09:22

Jeg har nu talt med Veltec, Grundfoss og Bosch. De er ikke meget for at tale med mig som privat-kunde. Og der er meget delte meninger om hvorvidt min kedel er for gammel eller ej. Veltec siger at der sagtens kan skaffes ny pumpe, men de servicerer kun deres "egne" kunder.

Er der nogen, der ved, hvilken type pumpe der kan erstatte" Junkers Type 15-35x JU LA ??

Godkendelse af svar
Fra : qinigifo

Dato : 24-11-08 14:01

Tak for svaret jej123.