/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Opgradering Amilo pa 1510
Fra : maxikurt
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 20-11-08 13:10

Hej er der en der har en vejledning til hvordan man opgradere en FS Amilo PA 1510 med de max 2GB ram
jeg har sat en 1 GB klods i det ram slot som jeg kan komme til i bunden af pc der skal så osse være et ram slot under tasterturet

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 20-11-08 14:10

Hvis du har ramslot under tastaturet, så skal tastaturet af. På mange skal skærmen fjernes før tastaturet kan tages af, og tastatures skal løftes fra bagkanten. Ved ikke om det er gældende for din, men det er et bud.
Måske sidder der en skrue lidt skjult i tastaturet. Gør der det så behøver du måske ikke at fjerne skærmen.
Har du læst i manualen hvordan du skal gøre? Det plejer at stå der.

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 20-11-08 14:13

der står ikke noge de vil have den på deres eget værksted for opgradering

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-11-08 14:38

Jeg synes det er meget underligt hvis der er RAM klodser forskellige steder på motherboardet. Men det er et par år siden jeg sidst skilte en bærbar ad.
Så det er nok en god ide at få værkstedet til at opgradere, hvis du ikke selv har mod på at skille det hele ad.

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 20-11-08 16:46

har været inde og se en vejledning http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/hints.html
har osse prøvet at følge den men kan ikke lige få keyboard af ved ikke om der er nogen spec triks

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-08 18:47

Have a look underneath the machine, if memory serves correctly there should be a screw you need to remove (KB).
Once the screw is removed carefully clip out the keyboard (there is a short flat cable connected to the motherboard which you dont want to damage).

Godkendelse af svar
Fra : maxikurt

Dato : 20-11-08 20:12

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-11-08 22:56

Selv tak og jeg håber det lykkes for dig.