/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hard Disk Docking Station
Fra : ppk
Vist : 2585 gange
200 point
Dato : 20-11-08 12:48

Hej

Ved nogen her om det er muligt at købe en Hard Disk Docking Station til IDE harddiske ?

Har indtil flere IDE harddiske liggende, som jeg så kunne bruge på denne måde.

PPK

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-11-08 13:12
Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 210 point
Dato : 20-11-08 13:25

Jeg har to docking stationer til Sata harddiske, jeg har ikke set dem til IDE, mærkligt nok. De ser sådan ud http://www.dataworld.dk/product_category.php?cat_id=56310

Til IDE har jeg ud over kabinetter kun set denne type
http://www.minorshop.dk/shop/delock-converter-usb-290p.html og lignende.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-11-08 13:37

Jeg har en til både IDE og til Sata og den fungerer upåklageligt.

http://www.northq.com/products/usb/nq14001.html

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-11-08 13:43

Og den sælges her:
Denmark:

NorthQ ApS
Diplomvej 372
2800 Kgs. Lyngby
Denmark
Phone: +45 7027 1818
Telefax: +45 7027 1919
E-mail : sales@northq.com

Inter Data A/S
Frichsvej 7
8600 Silkeborg
Denmark
Phone: +45 86 81 16 16
Website: www.inter-data.dk

Frode Herløv Engros ApS
Ved Klædebo 9
2970 Hørsholm
Denmark
Phone: +45 45 17 01 71
Telefax +45 45 76 86 61
Website www.fhedb.dk

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-11-08 15:57

Det var noget magen til det her jeg var ude efter til IDE Harddiske, så man kunne undgå at skulle åbne en boks og pille stik af o.s.v.

http://newz.dk/usb-dock-til-sata-harddiske

Har også selv de der bokse i forvejen, men syntes at en docking station var super smart.

PPK

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-11-08 17:06

De er magen til dem jeg linkede til tidligere hvor jeg har og bruger både en enkel og en dobbelt docking station som eSata, men de kan naturligvis også bruges som USB. Men ved at bruge dem som eSata kan jeg også boote fra dem og det er væsentlig hurtigere end USB.

Det er forunderligt at de ikke findes til IDE, for jeg kunne også bruge en af den slags og der er sikkert flere der har gamle harddiske liggende som ville have glæde af docking station til IDE.

Men nu har jeg ledt efter en sådan længe så jeg har selv lige bestilt den Delock Converter USB 2.0 som jeg linkede til tidligere.

Men held og lykke med din videre søgen - håber du kommer med en kommentar her hvis du finder en IDE docking station.

Måske peet49 dukker op og har en løsning til os

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-11-08 20:04

Jeg har også ledt og ledt, og kan heller ikke finde dem, jeg ville nemlig også gerne have en til IDE. Jeg tror bare ikke de laver dem til IDE, der er ligesom ingen fremtid i det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-11-08 22:28

Citat
Jeg har også ledt og ledt, og kan heller ikke finde dem, jeg ville nemlig også gerne have en til IDE

Så forstår jeg ikke hvorfor du sendte et link til et eksternt kabinet når du vidste hvad det var ppk søgte - jeg har en fornemmelse af at du først har forstået spørgsmålet efter du har set vores link.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-11-08 23:36

bentjuul, jeg fandt lige dette link som er til den samme "fidus" som du også linkede til. Tror du at man kan sætte en IDE disk til i den ene side og evt. en SATA i den anden side og så overføre imellem disse 2 HDD ?

Så skulle man vel så også kunne kopiere fra eller til dem, og vidre til ens C:\ drev.

Men har prøvet at lede efter nogle billeder af den, men finder kun det ene af den. Kunne man se den fra den anden side også kunne man jo nok bedre vudere om det kunne bruges.

Nu må vi se hvad der dukker op men en Docking station var selvfølgelig smartest.

PPK

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-11-08 23:45

Jeg tror ikke man kan tilslutte begge,
Citat
Denne USB til SATA/IDE adapter tillader dig at tilslutte en SATA eller IDE harddisk eller CD/DVD-RW/combo-drev til computerens USB stik.
Adapteren kan tisluttes til ethvert 2.5” eller 3.5” drev med SATA eller IDE interface.

så tror jeg det havde stået der - de bruger hele tiden "eller"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-11-08 00:50

ppk
Det var af hjertens godhed jeg svarede og du må undskylde at jeg midforstod dit spørgsmål.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 24-11-08 22:38

Tak for svaret bentjuul.