/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Klikkertræning?
Fra : sabrina
Vist : 703 gange
200 point
Dato : 13-10-01 10:29

hejsa Alle sammen
Jeg er lige kommet hjem efter at have været i praktik på etologisk institut ved Roger Abrantes! Jeg går i 9. klasse i en folkeskole, og kan kun anbefale det til andre unge, som er vild med hunde eller heste)!
Nå, men derover brugte alle eleverne klikkere til at opdrage deres hunde!
Jeg vil utrolig gerne hvis I derude, som har erfaringer med klikkertræning, gider sende nogle øvelser til min mail: savanna_pony@hotmail.com eller udgive dem her... Øvelserne skal helst være grundigt beskrevet, men må også gerne bare være foreslag til en række sjove/nyttige øvelser! Min hund, tarzan, er en 6 årig Cairn Terrier, som aldrig er blevet opdraget med en klikker! Han kan kun "sit" og "dæk".
Håber virkelig nogle gider give mig ideer! Opgiv også gerne gode hjemmesider med klikkertræning eller andet...alt kan bruges bøger m.m.

Mange hilsner Sabrina

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 200 point
Dato : 13-10-01 12:08
Godkendelse af svar
Fra : sabrina

Dato : 13-10-01 12:23

tak for det, så har jeg i hvert fald styr på, hvor jeg an anskaffe mig bøger, men gider I ikke også skrive foreslag til nyttige/sjove øvelser, da jeg elsker at have et væld af muligheder?
Hilsen Sabrina

Kommentar
Fra : sabrina

Dato : 13-10-01 12:24

tak for det, så har jeg i hvert fald styr på, hvor jeg an anskaffe mig bøger, men gider I ikke også skrive foreslag til nyttige/sjove øvelser, da jeg elsker at have et væld af muligheder?
Hilsen Sabrina

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-10-01 12:12

Hej Sabrina

Jeg tror du kan finde noget på www.canis.no (på norsk) og på
http://www.clickertraining.org/training/clicker_basics/ på engelsk)

Yahoogroups har også en mailliste om klikkertræning af katte. E-mailadressen
er:
Cat-Clicker@yahoogroups.com (sandsynligvis på engelsk) man skal måske være
medlem men du kan nok få at vide hvordan hvis du mailer til listen.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"sabrina" <sabrina.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:RSSx7.8357$uQ.791709@news010.worldonline.dk...
> hejsa Alle sammen
> Jeg er lige kommet hjem efter at have været i praktik på etologisk
> institut ved Roger Abrantes! Jeg går i 9. klasse i en folkeskole, og kan
> kun anbefale det til andre unge, som er vild med hunde eller heste)!
> Nå, men derover brugte alle eleverne klikkere til at opdrage deres
> hunde!
> Jeg vil utrolig gerne hvis I derude, som har erfaringer med
> klikkertræning, gider sende nogle øvelser til min mail:
> savanna_pony@hotmail.com eller udgive dem her... Øvelserne skal helst
> være grundigt beskrevet, men må også gerne bare være foreslag til en
> række sjove/nyttige øvelser! Min hund, tarzan, er en 6 årig Cairn
> Terrier, som aldrig er blevet opdraget med en klikker! Han kan kun "sit"
> og "dæk".
> Håber virkelig nogle gider give mig ideer! Opgiv også gerne gode
> hjemmesider med klikkertræning eller andet...alt kan bruges bøger m.m.
>
> Mange hilsner Sabrina
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-10-01 17:56

Ja, klikkeren er et godt redskab til indlæring.
Prøv bl.a. http://www.dchnivaa.dk/page10.html

En simpel øvelse er at lære sin hund at trykke (med poten) f.eks. på et låg.
Start med at belønne hunden, når den kigger på låget, når den har forstået
det, så venter du (tålmodigt) på at den gør noget mere end bare at kigge på
låget, det eks. være at skubbe til det med snuden, eller at kradse på det
med poten og så er det "bare" at belønne hunden i det rigtige øjeblik og
arbejde videre derfra.
Mvh Carina

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-10-01 16:16

"sabrina" <sabrina.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:RSSx7.8357$uQ.791709@news010.worldonline.dk...
> hejsa Alle sammen
> Jeg er lige kommet hjem efter at have været i praktik på etologisk
> institut ved Roger Abrantes! Jeg går i 9. klasse i en folkeskole, og kan
> kun anbefale det til andre unge, som er vild med hunde eller heste)!

Det lyder rigtig spændende! Gid det var mig, men jeg måtte "nøjes" med en
dyrlæge Hvor bor du i grunden?

> Nå, men derover brugte alle eleverne klikkere til at opdrage deres
> hunde!
> Jeg vil utrolig gerne hvis I derude, som har erfaringer med
> klikkertræning, gider sende nogle øvelser til min mail:
> savanna_pony@hotmail.com eller udgive dem her... Øvelserne skal helst
> være grundigt beskrevet, men må også gerne bare være foreslag til en
> række sjove/nyttige øvelser! Min hund, tarzan, er en 6 årig Cairn
> Terrier, som aldrig er blevet opdraget med en klikker! Han kan kun "sit"
> og "dæk".
> Håber virkelig nogle gider give mig ideer! Opgiv også gerne gode
> hjemmesider med klikkertræning eller andet...alt kan bruges bøger m.m.

Du kan finde meget om klikkertræning på www.canis.no eller på
www.clickersolutions.com eller www.karenpryoer.com eller.... prøv at søge på
google. En god og letlæst bog er Klikkertræning for din hund af Cecilie
Køste og Morten Egtved. Den kan købes på canissiden. Ellers er Karen Pryors
bøger gode. Alt dette er dog på enten norsk eller engelsk.
På Robins hjemmeside er der beskrevet en række lette øvelser, ligesom jeg er
ved at skrive en del om klikkertræning og læringsprocesser generelt.
Adressen er www.robinhund.dk Dette er dog kun mine synspunkter og skal ikke
ses som en "rigtig" løsning.

Jeg tror i øvrigt Tarzan vil blive glad for at lære noget mere, da det er
god aktivering for ham. Har du fundet en løsning på "løsproblemerne"?

Held og lykke
-Trine
>
> Mange hilsner Sabrina
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : sabrina

Dato : 13-10-01 17:45

hej Trine Dyrgaard.
Jeg bor i Aalborg. Tak for dine links, skal til at kigge på dem nu
Hvad mener du med "løsproblemerne"?

hilsen Sabrina

Kommentar
Fra : sabrina

Dato : 13-10-01 17:46

hej igen trine.
den ene hjemmeside du gav mig www.karenpryoer.com fungere ikke - har du tastet forkert?

Hilsen Sabrina

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-10-01 12:05

se også http://www.biodyr.dk/kursus/KLIKogbelon.htm

Kærlig hilsen

Max Larsen