/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
tekst på hovet i word 2007
Fra : ocorner
Vist : 3064 gange
200 point
Dato : 19-11-08 19:59

Jeg vil gerne lave et kort ud af en A4 papir lige som den gør i Office Publisher

Hvor siden bliver delt i 2(4) dele

Så tænkte fx at lave 4 store tekstruder og skrive i dem, men så skal de 2 tekstruder have testen til at stå på hovedet.

Der er problem kan kun lave tekst lodret til højre eller venstre min ikke vende den på hovedet så det passer når du folder på midten

Hvad gør jeg forkert eller er det ikke mulig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-08 21:02

Hvorfor dog ikke bare lave det i det program du selv nævner....

Kommentar
Fra : iah

Dato : 19-11-08 21:05

Du kan jo, hvis du ikke har det omtalte program, sætte teksten ind i en tekstrude, den kan du vende som du har lyst til...

Kommentar
Fra : iah

Dato : 19-11-08 21:08

Jeg læser lige dit spørgsmål igen og ser du selv nævner tekstruder, teksten skriver du jo ganske almindeligt inde i teksruden og derfra kan du behandle teksruden nærmest som et billede der kan vendes og drejes efter behag.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 19-11-08 21:16

teksten skriver du jo ganske almindeligt inde i tekstruden og derfra kan du behandle teksruden nærmest som et billede der kan vendes og drejes efter behag.

nob har prøvet vil jeg drejer tekstruden 180 vil testen stadig stå normal igen, ikke på hoved d.s.v

Det er det der er problemet

Til refi ja det kunne jeg, men den er jo ikke gratis efter prøve perioden

Den eneste løsning der så er at jeg bruger karton og printer på begge sider

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-08 21:44

OpenOffice kan det samme

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 19-11-08 22:27

iah har lidt ret, men det er ikke tekst-boxen, der kan roteres, men i TEGNINGER findes REKTANGEL, og den kan roteres frit. Så hvis du på en eller anden måde (evt. screenshot af tekst til billede) kan få teksten ind i rektanglen, så kan den jo placeres som du vil !!

f.eks.: MWSnap herfra: http://www.mirekw.com/winfreeware/index.html

Mulighed to:
Du kan også downloade SCRIBUS, der er Professionel Desktop publishing (dtp)– og så endda i en gratis version.

http://www.google.dk/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&channel=s&hl=da&q=scribus&meta=&btnG=Google-s%C3%B8gning

Accepteret svar
Fra : helge.t

Modtaget 200 point
Dato : 22-11-08 09:51

Hvis du indsætter tekst som WordArt, kan du dreje og rotere teksten.

Går ud fra at det er Word det handler om...

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 22-11-08 09:57

...glemte lige at se på trådens emne.

Kender ikke Word 2007, men man kan gøre det i Word XP.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 16-12-08 13:19

Halloooooo er der noooogen ????

Hvis du følger med i dette tip er der en mulighed online for at skrive på hovedet
herefter kopieres ind i word

http://www.kandu.dk/tiphist.aspx?tid=18927

http://www.en.fliptext.net/

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 16-12-08 18:00

Ja, fint nok.

Men når jeg bruger fliptext går der kuk i formateringen: alt laves om til små bogstaver, der er forskellige fonte til hvert bogstav, og tal ser meget mystiske ud...

Godkendelse af svar
Fra : ocorner

Dato : 07-01-09 18:06

Tak for svaret helge.t.

Har lige fundet ud af hvad du mente virker fint ;)