/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
MSI bios flash
Fra : CerwinVega
Vist : 593 gange
37 point
Dato : 19-11-08 18:06

Jeg sidder her med en intel E8500 3.16 cpu som jeg skal have flashed mit bundkort MSI x48C
Lige nu bruger jeg den gamle cpu 2.4 intel for at kunne komme ind i windows xp og flashe

Dette kan jeg gøre med liveupdate fra msi hjemmesiden som virker godt nok, men når jeg så flasher min bios i windows mode og genstarter, så skriver den

Cmos bad checksum
F1 Load setup
F2 Load default

Jeg har prøver at reset bios og loade defaults og så flashe igen med resultat i samme fejl.
Dette er ret frustrende og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for bios version 7.0 til 7.2 som er udgivet til mit bundkort. Man kan dog downloade bosen manuelt men hvad hjælpder dette når den melder checksum bad :(

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-11-08 19:49
Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 19-11-08 19:54

Ja. det er den jeg bruger, men hvergang jeg prøver på at flashe bios så finder den 1 ny update hvilket er den samme 7.2 bios, derfor er jeg i tvivl om det har virket selvom den skriver checksum bad cmos. Hvordan kan jeg identificere versionen ? eller hvor

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-11-08 19:58

Det burde programmet jo gøre Er det det der siger du har det bundkort?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-11-08 20:01

Det er jo normalt den første oplysning du får når du starter PCén. Altså hvilken bios version du har?

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 19-11-08 20:41

Efter liveupdate har flashed bios for jeg at vide checksum bad cmos, nogle siger det er normalt efter en flash..når jeg genstarter så sker det så hurtigt at jeg ikke kan se andet end windows loading screen

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 37 point
Dato : 20-11-08 11:27

Det er muligt at du i bios har disabled at bios kan flashes? Prøv at trykke del under opstart og gennemgå de forskellige indstillinger. Findes muligheden mener jeg den ligger under Advanced bios settings.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-11-08 11:36

Du burde osse kunne se bios versionen inde i bios?

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 20-11-08 21:07

Tak for svaret tedd. Jeg fik det hen selvom der stod bad checksum..der står version 7.2 nu