/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
IP på min hjemmeside
Fra : vilmand
Vist : 1237 gange
30 point
Dato : 19-11-08 17:37

Hej alle håber nogle kan hjælpe mig..

vil gerne have et sted på min hjemmeside hvor der står F.eks. Din ip adresse er: (brugerens ip)

kan nogle hjælpe mig ...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-08 17:40

Syntes du ikke der bliver "spioneret" rigeligt i forvejen

Hvad vil du bruge det til

Her er lidt "spionage"

- Ubesvarede 3
- Besvarede 6
- Annullerede 10
- Slettede 0
Ialt 19

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-11-08 18:15

du kan f.eks skrive:

Citat
<!-- BEGIN geoiptool.com -->
<script language="JavaScript"
src="http://www.geoiptool.com/webjs.php?xl=en&xt=2&xw=180&xh=70"></script>
<noscript><a target="_blank" href="http://www.geoiptool.com/">Geo Web Tool</a></noscript>
<!-- END geoiptool.com -->

Det er fra: http://www.geoiptool.com/en/webtools/

Eller hvis du har adgang til PHP der hvor din hjemmeside ligger så kan du lave et PHP script.
Kan du bruge PHP på din hjemmeside ? prøv og find ud af det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-11-08 18:21

Hvad skal du bruge det til ?
Dynamisk IP fortæller kun hvilken udbyder din "gæst" kommer fra.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-11-08 18:24

arlet bruger det
http://www.arlet.dk/

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-11-08 20:11

refi det er da ikke meget med spionage at gøre, det føer jeg ihvertfald ikke. Jeg bruger det også på min hjemmeside, og gemmer også ip´erne af de besøgende i min database i et stykke tid. Og dette er da ikke for at spioneger. dette er for at vise brugerne at de selv er herre over hvad de gør, og viser dem, at de bestemt ikke er usynlige på min side.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-11-08 20:14

ps. så kan man jo fx. se hvor ip´en kommer fra her: http://www.db.ripe.net/whois?searchtext=87.55.212.54 Ip´en er et eksempel og ikke min.

Man kan godt se hvem ipen tilhøre når det er firma´er og institutioner. Men ikke private, det er kun kundenummer hos tele selskabet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-08 20:56

Og det mener du ikke er at spionere

Jeg skulle hurtigt finde en anden hjemmeside at besøge....

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-11-08 21:02

Det er jo ikke noget som du ikke er udsat for på andre hjemmesider. Jeg vil våge at påstå at kandu admins eller ihvertfald den der har adgang til databasen har adgang til at se vores Ip´er. Jeg mener ikke der er noget galt i det, så længe man ikke lægger der offenligt frem. Og det gør man ikke så længe det kun er en selv der kan se sin egen ip, og så admins.

- Bruger du heller ikke nogle af google services? :P

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-08 21:06

Citat
har adgang til at se vores Ip´er

Selvfølgelig har det - men de behøver ikke at sidde og tjekke dem FØR problemerne opstår...

Citat
Bruger du heller ikke nogle af google services?

Jo - og derfor siger jeg også at der er rigeligt af den slags i forvejen

Men der er nu et stykke fra google til en PRIVAT hjemmeside

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-11-08 21:06

Den løsning som jeg har benyttet mig af på www.netkit.dk , for at brugerene kan se deres egen ip er:

Kode
<?
print ('Din IP er: <a href="http://www.db.ripe.net/whois?searchtext='.$_SERVER['REMOTE_ADDR'].'" target="_blank">'.$_SERVER['REMOTE_ADDR'].'</a>');
?>

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-11-08 21:13

ps. Jeg vil ikke kalde en hjemmeside privat, nøj en smaaltalk vi har os her , hva?
Da hele verden kan se den.

Men jeg er da ligeglad med om google eller den "private" hjemmeside kan se min ip adresse.
Man skal bare vænne sig til, at alt hvad man fortager sig på internet services kan ses af andre.

- desuden tror jeg også at hvis man er meget påpasselig med sådan at udgive sin ip, og oplysninger. Så skal man passe mere på den store website. For de kan finde ud af at få flest mulige oplysninger ud af ip adressen og de oplysninger du giver. Hvor den private nok bare vil bruge det til at konstatere at der er forskellige computere der besøger webstedet, og for at kunne blokere de enkelte brugere, hvis de spammer i tråedene / forummet/gæstebogen osv. .

Kommentar
Fra : vilmand

Dato : 19-11-08 21:37

Ja jeg kan godt bruge php (scootergrisen)

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-11-08 22:05

Hvis du gerne vil benytte www.geoiptool.com, gør vi bare sådan. :P

<?
print ('Din IP er: <a href="http://www.geoiptool.com/?IP='.$_SERVER['REMOTE_ADDR'].'" target="_blank">'.$_SERVER['REMOTE_ADDR'].'</a>');
?>

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-11-08 22:27

Der hvor jeg har min hjemmeside skal man skrive...

Citat
<?php
echo "Din IP med X forward: ";
echo $_SERVER["HTTP_X_FORWARDED_FOR"];
echo "<br>\n";
echo "Din IP med remote addr: ";
echo $_SERVER["REMOTE_ADDR"];
?>

Det gemmer du så i en fil f.eks: visip.php og uploader til din hjemmeside.

Den første ip med x forward virker på min server fordi den bruger en proxy.

Kommentar
Fra : vilmand

Dato : 20-11-08 09:21

Ja men det er jo den dynamiske ip

jeg tænkte på noget som den her

http://www.site4you.dk/ nederst på siden...

Accepteret svar
Fra : rudik

Modtaget 15 point
Dato : 20-11-08 16:06

JA nemlig. Det er lige akkurat sådan en som jeg giver et eksempel på. froskellen er bare at du kan min fungere som et link til en oplysnings side samtidig.
Se den på min side, over login feltet i højre side www.netkit.dk

Hvis du ikke ønkser dette som et link, så brug denne kode:
Kode
<?
print 'Din IP er: '.$_SERVER['REMOTE_ADDR'].'';
?>

Godkendelse af svar
Fra : vilmand

Dato : 21-11-08 23:57

Tak for svaret rudik.