/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook Express
Fra : Smukke_Ole
Vist : 493 gange
20 point
Dato : 21-03-03 17:55

Hej !
Lige pludselig er min Outlook Express 6.0 begyndt at tage et helt minut om at starte.
Tidligere startede den, ligesom mine øvrige programmer stadig gør, på et par sekunder.
Så installerede jeg Outlook, men den var lige så langsom, så den har jeg afinstalleret.
Jeg har ryddet op i sendte og slettede mails, så det er ikke dér problemet ligger.
Maskinen jeg anvender er en 1.7 GHz med XP Professional og 512 MB DDR RAM, så den skulle ikke mangle "kræfter".
Håber på et "intelligent" svar.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-03-03 17:59

øøøøøøøøøøøøø hvad...
jeg ville prøve en system gendannelse (der bagefter kan fortrydes)husk blot de programmer der er indstalleret efter
skal indstallers igen,hvis du ikke fortryder den.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-03-03 18:17

Har for nylig lagt et program ind. Altså lige før den lavede ballade.
Har du fået en "morsom" E-mail
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-03-03 18:19

Har du for nylig lagt et program ind. Altså lige før den lavede ballade.
Har du fået en "morsom" E-mail
Emesen.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 21-03-03 20:03

Hvis du bruger MSN Messenger Service starter det automatisk op med Outlook... Slå det fra i funktioner -> indstillinger -> Log automatisk på MSN...

Hjalp det???

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 21-03-03 21:10

Til Ostemanden !

Ja, jeg bruger MSN Messenger, men jeg kan ikke finde det faneblad under hvilket jeg kan fravælge den automatiske start under funktioner -> indstillinger -> Log automatisk på MSN...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-03-03 21:56

Der står ikke "Log automatisk på MSN" men "Log automatisk på Windows Messenger". Det er den sidste af de første fire.
Men jeg tvivler nu på det vil hjælpe.
På min computer starter Outlook Express i hvert fald med det vuns, selv om Messenger starter op samtidig med - og jeg har kun 64 sdRAM.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 21-03-03 22:45

Ole,
http://ostemanden.frip.dk/msn.jpg <--- kig og se om den er slået fra eller til... den skal være slået fra! (medmindre du bruger msn i outlook!)

Kommentar
Fra : als

Dato : 22-03-03 10:37

Har du kigget lidt på hvad der starter op sammen med windows? Har du tjekket for spyware? Ellers kan du tjekke online hos http://www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 22-03-03 13:28

Til als !

Ja. det har jeg, og der er ikke noget særligt. Det er jo også kun Outlook Express, der taget en evighed om at starte. De øvrige programmer starter hurtigere end jeg kan nå at knipse med fingrene

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 22-03-03 13:36

Til Ostemanden !

Tak for eksemplet. Desværre ser det vindue, jeg får frem, ikke ud på samme måde.
Der er nemlig kun 3 muligheder:
Gå direkte til mappen Indbakke ved start
Giv besked hvis der er nye nyhedsgrupper
Vis automatisk mapper, der indeholder ulæste meddelelser
Jeg kan desværre ikke henvise til et billede af "mit" vindue, da jeg p.t. ikke har nogen hjemmeside

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 22-03-03 13:46

Hmmm... det lyder meget mystisk.... Har du prøvet at fjerne outlook og reinstallere det??

Kommentar
Fra : als

Dato : 22-03-03 14:44

Kan du evt. deaktivere mailscanning i din virusscanner? Går det så hurtigere? Har du skiftet virusscanner?

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 23-03-03 11:06

Til als !

Der er ingen forskel på, om virusscanneren er slået til eller ej

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 23-03-03 11:08

Til Ostemanden !

Jeg har prøvet at installere Outlook, afinstallere den, og geninstallere de uden forskel, så den er p.t. afinstalleret, men det drejer sig om Outlook Express, som jeg ikke mener, man kan slippe af med. Jeg kan i hvert tilfælde ikke.

Accepteret svar
Fra : rolfhansen

Modtaget 20 point
Dato : 01-12-03 13:23

Dette problem opstod for mig efter en ordentlig omgang spyware/bot- og virusinfektion. På et tidspunkt blev jeg smidt i dsbl-registret uden egentlig at have gjort noget selv.

Jeg præcis har samme problem med OE, og jeg har lagt mærke til at der er kommet mange efterspørgsler på dette her - ikke kun her! Jeg har længet prøvet ting frem og tilbage og ud og ind, men uden noget resultat. Jeg er dog kommet frem til, at hvis jeg vil oprette "ny kontaktperson", går der tilsvarende lang tid før dialogboksen kommer frem. Det er ikke adresse kartoteket, det kører fint nok, men "ny kontaktperson"-boxen.

Jeg er ikke wiz til computere, men jeg har en mistanke om at det muligvis har noget med virus/spy-dims at gøre. Min mistanke bygger på, at visse virus/bots bruger e-mail-klienters adressebøger til diverse lyssky ting, og dels at problemet er så mærkværdigt og der ikke kommer nogen fejlmeddeleser.

Kommentar
Fra : als

Dato : 02-12-03 09:15

rolfhansen-->Godt indlæg. Det kan nemlig godt have noget med snavs at gøre selv om du ikke kan få mange til at tro det.

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 30-01-04 10:44

Tak for svaret rolfhansen.