/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Adgang til server via Internet
Fra : Markmuss
Vist : 403 gange
100 point
Dato : 19-11-08 09:16

Hej derude.

Jeg har en D -Link DNS-313 server som kører perfekt på familiens interne netværk. Jeg har sat serveren op til at kunne få tilgang fra internettet for derigennem at kunne se indhold via en anden computerog samtidig har har opsat PORT FORWARD igennem min route, men jeg har ikke kunne finde en vejledning om hvordan jeg kommer i kontakt med min server. Dette link ftp://ftp.dlink.se/Products/dns-products/dns-313/Documentation/DNS-313_A1_manual_v100.pdf

..beskriver det meste men jeg mangler lige den sidste detalje.

Venligst Jan

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-11-08 09:20

Tja - Du skal jo huske på - at de porte du åbner i din router - gør det også muligt for andre at kigge med - hvis ikke din sikkerhed er i orden.

Men skriv din IP i browseren hvis du vuil til administrationsinterfacet. Din IP kan findes her(men det er fra der hvor du sidder nu ) http://myip.dk

Derefter er der jo muligheder for at hente/uploade ting til maskinen enten via FTP,SSH eller windows netværksdeling. Disse porte skal nu også åbnes - hvis du skal kunen have fat i maskinen og her er det vigtigt dine rettigheder er korrekte - da du ellers også giver alle andre lov til at kigge med !

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 19-11-08 09:57

Hej peque,

Skriver jeg bare min IP adresse uden nogen tegn foran såsom Http. etc. Jeg har både brugernavn og adgangskode for at kunne logge på min server. Hvilken anden sikkerhed skal der ellers være.?
Hilsen
Jan

Kommentar
Fra : phix20

Dato : 19-11-08 21:19

Hej Jan,

Hvilken service er det du vil nå på din server på dit interne netværk? Er det et website du vil nå? fordi så burde http://din.ip.her være tilstrækkeligt.

Du kan som sådan ikke sætte sikkerhed op på dit netværk, med mindre at du f.eks ved fra hvilken IP din trafik kommer, når du er ude af huset. F.eks. fra job af, hvis I altid præsenterer een fast ip når du surfer fra job af, så kan du sætte dette op i din router også, så den kun router trafikken såfremt at dens oprindelse er fra denne IP.

Alternativ mulighed er at du sætter adgangskontrol på dit website, og så bliver du promptet for brugernavn og kodeord ved forsøg på at beøsge websitet.

//P

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 20-11-08 08:15

Hej og tak for svarene indtil videre .Jeg har ingen webside.Jeg ønsker kun at få adgang til indhold såsom dokumenter/foto etc.Jeg har prøvet at skrive min IP i adressefeltet men indtil videre har jeg ingen adgang. et andet problem med min DNS-313 er at selvom jeg har givet adgang og password til brugere til forskellige mapper og til kun at se dokumenter uden at rette/slette - sker der desværre at når DNS serveren tændes/genstartes har alle brugere adgang til alle mapper og kan ligeledes administrerer dem, men det er en en helt anden historie. Jeg arbejder videre med min adgang
Venligst
Jan

Kommentar
Fra : peque

Dato : 20-11-08 08:18

OK.-
Hvuilken type forbindelse ønsker du at oprette til maskine ????
Det er ret vigtigt eftersom det er den konkrete port du skal have åbnet i din router.

Du har ikek svaret på dette endnu - og det er nok det vigtigsate for at vide hvilken protokol du har tænkt dig at benytte dig af - dertil skal siges det nok smartest at bruge FTP ???

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 21-11-08 23:04

Hej igen.

Jeg er ikke så godt inde i de her ting, men jeg har åbnet for porten i Port Forward i min router.
Det eneste jeg ønsker er kun at få adgang til min DNS-313 hvor jeg har dokumenter liggende og jeg vil gerne kunne hente dem fra en hvilken som helst computer.

Hvad mener du med "hvilken forbindelse"..

Annuller spørgsmålet
Fra : Markmuss

Dato : 23-12-08 00:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål