/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Lim SMD på printplade?
Fra : MonieJacobsen
Vist : 1046 gange
100 point
Dato : 19-11-08 09:10

Er der nogen her, der ved hvilken type lim der skal bruges til, at lime SMD komponenter på printplade, inden de skal på-loddes?
Gerne henvist til Web-link.
Gerne oplyst om lim-type og evt. bestilling nummer.

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 19-11-08 12:15

Øh, jeg var da slet ikke klar over at man limede smd komponenter på printpladen, jeg plejer da bare at lodde dem fast !!!

Er det noget meget stort, siden det skal limes ??

MVH

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-11-08 13:31

Det er svært at lodde smd komponeter, især kredse med mange ben . Selv med den mest spidse loggekolbe får man mindst loddet nogle stykker sammen på en gang.

Det kan være smart med noget lim til at holde kredsen, så man ikke tilme har problem med at lodde den på rigtigt sted.

ellers skulle tricket være efter følgende at fjerne loddemateriale mellem benene med en "sugestrimmel"

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 19-11-08 16:22

Hej
Der er rigtigt som transor siger Det vil være meget letter med lim til SMD komponenter,
især kredse med mange ben og ikke mindst så har man 2 hænder frie.

Men vi kom fra hvilken limtype der kunne anvendes, jeg er meget interesseret i hvor man køber dette?

Med venlig hilsen
Monie

Annuller spørgsmålet
Fra : MonieJacobsen

Dato : 04-01-09 10:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål