/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
død pc
Fra : kolibri2o3
Vist : 602 gange
500 point
Dato : 19-11-08 01:04

hej alle.

jeg har lige købt en ny pc. en ASUS, en ven fik den igang, efter et par timer ser alt fint ud. da han er gået, opdager jeg, at kontrolpanel ikke funker, men kan dog komme derind ad omveje. ny pc wista, før xp. kender den selfølgeligt ikke så godt. efter at ha, været lidt rundt i menyerne klikker jeg på et ukendt ikon på skrivebordet, så går pcen amok,det lignede et fotoprogram, men det vil ikke stoppe igen, kører og kører, kan ikke lukke det ned, til sidst trykker jeg på startknappen, og cirkus stopper, men pc død vil ikke starte mere.

hvad er der dog sket?
umidelbart tænker jeg, det kan da ikke passe at der findes programmer, så pcen går kaput, eller er det en ny taktik for at sælge mere, ok garantien dækker vel, når pcen kun er en dag gammel. men er der en som kan sige mig hvad der er sket.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-11-08 01:08

Når man aktiverer programmer, som man ikke ved hvad er og så bruger nødbremsen , kan man da ikke for alvor mene at leverandøren , skal hænge på fadæsen,

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 19-11-08 01:12

du kan da ikke mene at der er inbyggede programmer, som ikke kan stoppes. det er jo ikke noget som jeg har downloadet selv.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 19-11-08 01:16

forøvrigt, har i starten hvor jeg havde min hp slukket på start knappen, uden følger, det var før jeg vidste, at man skal trykke ctrl - alt- delete.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-11-08 01:26

Prøv at starte i fejlsikret tilstand, og se om du kan finde fejlen, for computeren er vel ikke helt død, kan du få billed på skærmen når du trykker på start knappen? Prøv så at trykke på F8 tasten (tryk mange gange) mens den første tekst ruller over skærmen, vælg eventuel Sidst kendte konfiguration hvor Windows virkede, eller prøv fejlsikret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-11-08 01:28

Alt+F4 lukker øverste vindue/program, afslutte programmer i Joblisten er nødbremsen, den med start knappen skal du ikke bruge

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 19-11-08 01:54

helt erlig Ovn.

jeg kunne slet ikke tænde den, når jeg siger helt død, så mener jeg det,dert eneste som ikke var dødt var strømmen, den kunne jeg kun stoppe ved at ta batteriet ud,

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 19-11-08 01:56

hvad er fejlskret tilstand?

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 19-11-08 01:59

forøvrigt er det hele lidt svært, pcen er jo kun en dag gammel, så det er ikke til at stille den tilbage.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-11-08 02:13

Du må den tunge vej hen til forhandleren og få computeren repareret, hvis der overhovedet ikke er liv i den, så kan vi ikke komme med flere forslag

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 19-11-08 02:15

Der findes ikke noget som du kan klikke på, som kan få computeren til at gå amok, helt sikker og du skriver jo også at der var noget med Kontrolpanel, det er en sag for garantien, ikke noget du selv skal pille mere ved

Godkendelse af svar
Fra : kolibri2o3

Dato : 19-11-08 02:21

Tak for svaret o.v.n..jeg håber da ikke at forhandler prøver at krybe uden om,for jeg mener ikke jeg har gjort noget forkert.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-11-08 02:33

Det tror ikke du har, det lyder fuldstændig utrolig at en helt ny computer skulle gå amok ved at du klikker på en ikon, der må være en fejl, gider du fortælle hvordan det går ?
Tak for point

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 19-11-08 02:40

det vil jeg gerne for tælle dig Ovn, jeg går ned til for handler i morgen, så skal du nok høre videre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-11-08 02:50

Tak, jeg krydser fingre for dig og venter på at høre om hvad du finder ud af

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 20-11-08 14:51

hej ovn. min ASUS pc. om aftenen i forgårs, tog jeg batteriet ud af pcen, da der stadig var strøm på, selv om den var helt sort.næste morgen tænkte jeg du prøver lige en sidste gang. i med batteriet, tryk på tænd pcen starter i fejlsikret tilstand, og finder selv windows, og alt ser normalt ud igen. men, når jeg klikker på kontrolpanel, kommer der stadig denne meddelse(stifinder er forsvundet windows prøver at finde en løsning), det er måske ikke helt ordret. ned til forhandler, da de ikke har gjort pcen klar , mener de, at jeg selv har kludret. så nu laver de genindstaletion, jeg tør ikke selv, så hellere betale, det kan vel ikke være så dyrt, det er værre hvis jeg ødelægger hele pcen. det der ikon jeg omtalte er et præsentationsprogram, som bare kører og kører, til jeg klikker esc.jeg har egentlig aldrig brugt esc,kun en enkelt gang på XP pcen, da skete der intet, så egentlig vidste jeg ikke rigtig hvad jeg skulle bruge det til før nu.
det kan godt være, jeg skulle se at komme på et pc kursus.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-08 01:15

Citat
det kan godt være, jeg skulle se at komme på et pc kursus
du lærer garanteret også en masse hvis du læser med i spørgsmål her på Kandu, jeg har fundet meget brugbar bare ved at læse hvad andre skriver der har helt sikker været en fejl i din Windows installation, sørg for at computeren er afprøvet og virker når du henter den igen, særlig hvis de kræver penge for at geninstallere for dig, så skal der være en eller anden form for garanti på at den så virker

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 22-11-08 16:21

du har ret ovn, man lærer meget af at læse her på KANDU. min nye pc er kommet hjem og fungerer indtil videre, men VISTA og XP er noget forskellige,så jeg for nok lavet kuk i den igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-08 01:50

Citat
VISTA og XP er noget forskellige,så jeg for nok lavet kuk i den igen
nå så speciel er den altså ikke, men den er lidt anderledes, du skal gøre dig meget umage for at ødelægge den, du skal simpelhen slette vigtige komponenter for at få den til at gå ned, den er ret god til selv at gendanne sig efter fejl, tillykke med at du har fået patienten hjem igen