/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
hvilken softgun
Fra : kanduellerej
Vist : 649 gange
50 point
Dato : 18-11-08 22:40

Jeg leder efter en softgun, men ved intet om dem. Så hvilken en skal jeg gå efter.
Den skal være lille ikke for tung, kraftig og med lasersigte.
Der er manueller, gas og eldrevne, men hvad er forskellen?

Den må heller ikke koste en herregård.

Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 60 point
Dato : 18-11-08 23:03

Kik efter en eldreven, de er mest holdbare, gas går i stykker hele tiden, og koster en bondegård at få repareret..

Start eventuelt med at købe en brugt, igennem den blå avis eller papkassen

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 18-11-08 23:20

ok, men hvilken model opfylder mine krav?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-11-08 10:05

Uanset hvilken model du vælger, så skal du have politiets tilladelse til at købe en softgun med lasersigte.

Citat
Hvis pistolen yderligere er udstyret med en lyddæmper eller et lasersigte, er det ikke nok at være 18 år. Det er heller ikke nok at have et jagttegn eller en almindelig våbentilladelse - man skal yderligere have en særlig tilladelse fra politiet.

Citat
Det er en overtrædelse af våbenloven at importere softguns med lasersigte og/eller lyddæmper til Danmark og sælge dem videre uden køberen har denne særlige tilladelse.

http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-15673848.html

Godkendelse af svar
Fra : kanduellerej

Dato : 23-01-09 19:43

Tak for svaret Olesen-50.