/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Extern harddisk 2,5"
Fra : relløm
Vist : 474 gange
100 point
Dato : 18-11-08 17:18

Hej
Jeg har tænkt mig at købe en 2.5 " extern harddisk, jeg har været på nettet for at finde en, men det er lidt af en jungle, jeg er faldet over en som hedder Freecom mobile drive XXS 320 GB 2,5" HI speed usb, men hvad betyder f.eks Interface 1 x Hi-Speed USB ? og Overføringshastighed 480 Mbps ?
Eller der der nogen som har et bedre bud, den skal have strøm via USB

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-11-08 17:57

Dvs sige at det er USB 2 eller High Speed USB der har en max overførselshastighed på 480MBps
Megabyte pr. sekund. Den er ganske fin, men hvad koster den du har set på.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-11-08 17:59
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-11-08 18:03

Det ser ikke umiddelbart ud til ar den kan findes billigere på bettet om ikke andet. Fin pris og den er ganske fin er jeg sikker på

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 18-11-08 18:08

Citat
Dvs sige at det er USB 2 eller High Speed USB der har en max overførselshastighed på 480MBps
Megabyte pr. sekund. Den er ganske fin, men hvad koster den du har set på.

Den koster 745 kr for en 320 GB harddisk +fragt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-11-08 18:12

I mit link koster den 650,- + 70.- i fragt

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 18-11-08 18:24

Citat
mit link koster den 650,- + 70.- i fragt

Ja men det afhænger af om du vil have bla. etui med

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-08 18:28

Diske over 160 GB er mere følsomme.. og vanskeligere at redde hvis uheldet er ude.
Hvis du kan nøjes med 160GB er det at foretrække..

HUSK at de hovedsageligt er til BACKUP -- dvs de skal anvendes når du tager backup af hvad du har på din indbyggede harddisk.
Køb to så du har to at skifte med, og hele tiden gemmer den nyeste hos familie eller venner, så er du også sikret mod brand.
Lad den ikke ligge fremme når den ikke anvendes - Hvis du får tyveri bliver den ofte også stjålet.

Sidst men ikke mindst.. Husk altid at anvende "Sikker fjernelse af hardware".

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 18-11-08 18:30

Jeg har også set på en Verbatim smartdisk 320 GB fra Nierle Media Group til 656 kr. + fragt
http://www.nierle3.com/s01.php?shopid=s01&cur=dkr&sp=dk&ag=1&pp=aa&bnr=5424
hvad mener du/i er den god nok?

Godkendelse af svar
Fra : relløm

Dato : 19-11-08 08:16

Tak for svaret JensT.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 19-11-08 08:58

Lav dem evt selv med dette:

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=205005 2,5" seagate sata

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=161483 boks

= 664,- kr /stk