/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tetracyclin - Oxytetracyclin
Fra : Desimule
Vist : 980 gange
100 point
Dato : 18-11-08 16:24

Er der nogen der ved, hvad forskellen er på de to??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-08 16:29

Hej med dig.
Se og læs her.
Citat
Den Oxytetracycline du er ser ud nemlig må være solgt ind under adskillige navne lige Achromycin, Oxytetracycline, Panmycin, Sumycin, Terramycin, Tetracycline, Tetracyn.

Hvorfor?

På grund af tillader aftaler i anderledes lande i den jord , engang imellem bedøve fabrikanter afsætningsmarked den samme bedøve ind under anderledes navne i anderledes lande. Disse er anderledes samhandel navne nemlig den samme medicin.

En anden anledning i anderledes benævne er sælger i fællesbetegnelse ækvivalent at nemlig 50% hen til 80% mindre end den omkostninger i den mærke benævne. Lige netop skyldig sig jer hitte Oxytetracycline ind under anderledes navne i anderledes apoteker.

Der ingen forskel andet end navnet.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 18-11-08 16:33

piaskov hvor har du fundet det volapyk?? Der ER forskel

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-08 16:35

Øjeblik så skal jeg finde linket

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-08 16:36
Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 18-11-08 16:39

okay, en dårlig oversættelse = volapyk

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-08 16:41

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 4
- Annullerede 4
- Slettede 0
Ialt 9

Ja Ja undskyldninger er der mange af.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 18-11-08 16:51

hej piaskov - har du overhovdet selv læst det citat du viser? Desimule har ret, det er rent volapyk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 17:04

Der er ikke den store forskel på på Tetracycliner....

Grundstofferne er de samme - fabrikanterne forskellige...

Du har også en Chlortetracyclin der var det første på markedet (men det er MANGE år siden )

Accepteret svar
Fra : skytten49

Modtaget 110 point
Dato : 18-11-08 17:11
Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 18-11-08 17:23

salgsnavnet på Oxytetracyclin er Oxytetral® - de to links før, skulle være to forskellige - det virkede så ikke - men du kan nederst på siden finde begge præpatater

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 18-11-08 17:40

Jeg havde selv fundet de links, men blev ikke klogere. Jeg har tidligere fået Oxytetracyclin udskrevet af hudlægen. I dag var jeg hos egen læge for at få ny recept, først da jeg kommer hjem, opdager jeg at jeg har fået Tetracyclin. Hvis de var identiske, skulle apoteket jo udlevere det billigste (Tetracyclin koster det dobbelte), og jeg mener også at kunne huske, at have fået forskellen forklaret for flere år siden.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 18-11-08 17:50

ring til lægen - det kan jo være han har taget fejl af præparaterne - der sker jo fejltagelser

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 18-11-08 17:58

Ja jeg vil ringe til lægen i morgen, men tænkte at der måske var nogen hér der vidste det.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-11-08 19:48
Godkendelse af svar
Fra : Desimule

Dato : 19-11-08 18:00

Tak for svaret skytten49.

Har egentlig ikke fået noget klart svar fra lægen, udover at det er næsten det samme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-08 18:13

Det var ligesom det du fik at vide

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 19-11-08 18:30

selv tak Desimule