/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger Christian Pedersen fra N
Fra : 2601
Vist : 545 gange
300 point
Dato : 18-11-08 12:42

Jeg søger Christian Pedersen født 14 dec 1846 i Hasmark, Norup sogn i Lunde herred, Odense amt.
Døbt 07 mar 1847 i Norup sogn i Lunde herred, Odense amt og konfirmeret 7. april 1861 i Hasmark Skole, Norup sogn i Lunde herred, Odense amt.

Hans forældre er Peder Christiansen Gårdmand, Hasmark Mark og Ane Cathrine Pedersdatter.

Faderren dør 24. sep. 1859 og moderen den 27 januar 1871.
Da er Christian Pedersen 23 år.

Jeg har søgt ham i FT og i FS uden at finde han.

Nogle der kender til ham???
På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-11-08 12:53

Samtlige personer i husstanden
Hej Du skriver ikke helt hvad du søger?

Men her er han i FT med søskende!!
Odense, Lunde, Norup, Hasmark Vestermark, Et Huus, 76, FT-1860, C0289
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Anne Cathrine Pedersdatter 42 Enke Jordbrugerske, Huusmoder Her i Sognet
Jesper Pedersen 20 Ugift Søn, arbeider for sin Moder [Anne Cathrine Pedersdatter] Her i Sognet
Maren Kirstine Pedersen 19 Ugift Barn [Anne Cathrine Pedersdatter] Her i Sognet
Christian Pedersen 14 Ugift Barn [Anne Cathrine Pedersdatter] Her i Sognet
Gjertrud Marie Pedersen 12 Ugift Barn [Anne Cathrine Pedersdatter] Her i Sognet
Anne Dorthea Pedersen 9 Ugift Barn [Anne Cathrine Pedersdatter] Her i Sognet
Rasmus Pedersen 2 Ugift Barn [Anne Cathrine Pedersdatter] Her i Sognet

MVH
Modersvilje

--------------------------------------------------------------------------------

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 310 point
Dato : 18-11-08 12:58

Det kunne være ham her
Samtlige personer i husstanden

Odense, Lunde, Otterup, Otterup By, Et Hus, 62, FT-1880, C1876
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christian Pedersen 33 Gift Husfader, Jordbruger Norup Sogn, Odense Amt
Maren Knudsen 28 Gift Hans Hustru Otterup Sogn, Odense Amt
Knud Peder Pedersen 2 Ugift Deres Barn Otterup Sogn, Odense Amt

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-11-08 13:03

Og han er skam også at finde i Family Search:
"
Christian PEDERSEN
Birth: 14 Dec 1846 Norup, Odense, Denmark
Parents
Father: Peder CHRISTIANSEN
Mother: Anna Catherine PEDERSEN
"
No problem,
Svend

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-11-08 13:03

Det kunne også være ham her!
og hvis det er samme familie er der vist "kuk" med alderen

Samtlige personer i husstanden

Odense, Lunde, Otterup, Otterup By, Otterup Sogn, Et Hus, 32, FT-1890, C3558
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Kristian Petersen 43 Gift Husfader Daglejer Norup Sogn, Odense Amt
Maren Knudsen 47 Gift Husmoder Otterup Sogn, Odense Amt
Anders Peter Pedersen 8 Ugift Barn Otterup Sogn, Odense Amt
Maren Katrine Pedersen 1 Ugift Barn Otterup Sogn, Odense Amt

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-11-08 13:08

Til Modersvilje.

FT 1860 har jeg, derimod den sidste FT fra 1880 har jeg ikke set. Jeg vil nu se på deres skiftemål.

Han blev vaksineret 31. juli 1847 af Booik. Så hvis denne også bliver vaccineret samme dag har jeg han

Du vil høre nærnere.

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-11-08 13:16

Hvis du ikke selv har fundet den

CHRISTIAN PEDERSEN Pedigree
Male Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: MAREN KNUDSEN Family
Marriage: 02 MAR 1878 Otterup, Odense, Denmark

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-11-08 13:28

De bliver gift 02 MAR 1878 i Otterup
"
CHRISTIAN PEDERSEN
Marriages:
Spouse: MAREN KNUDSEN Family
Marriage: 02 MAR 1878 Otterup, Odense, Denmark
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-11-08 13:29

Undskyld modersvilje

to sjæle, én tanke

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 18-11-08 13:34

Tak for svaret modersvilje.

Det var ham. Han blev gift 2. marts 1878 i Otterup Kirke og samtidig fik jeg også hans ælste broder at vide da han var forlover.

Så mange tak for din hjælp.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-11-08 13:48

Til Modersvilje.

Folketælling 1890 er ikke min familie. og til svendgiversen Jeg vil sige dig tak for din hjælp men Modersvilje var stærk og hun kom først. Ja godt vi har mødre.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 18-11-08 19:57

Jeg ville jo mene at få noget far kirkebogen ville være bedre

dr.dem