/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Mobilt bredbånd - flere pc'er
Fra : henrikkrebs
Vist : 561 gange
100 point
Dato : 18-11-08 10:41

Pt har vi ADSL (voip og trådet+trådløst til et par stationære og et par bærbare).

P.g.a. mange rejser i den kommende tid overvejer vi at skifte til mobilt netværk i stedet.

Spørgsmålet: Hvordan er det med at drive flere PC'er på et alm mobilt modem?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 10:45

Sålænge det kun er en komputer af gangen, er det ikke noget problem....

Men som netværk

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-08 12:51

Du køber en router til din mobil modem (den er hundedyr) og det er vist nok kun hos 3 at du kan få den: http://www.3webshop.dk/hi3g/broadbandSetup.dt?product=HuaweiE970black&website=dk_hi3g

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-11-08 13:09

Du må bare ikke forvente en tilfredsstillende hastighed når flere maskiner skal dele den samme mobile forbindelse, og hvis rejserne går til udlandet, så kontroller lige prisen først, du kan nemt komme til at betale over 100 kroner pr. downloadet mb

Godkendelse af svar
Fra : henrikkrebs

Dato : 18-11-08 14:08

Tak for svaret alle tre.

Ja - jeg regnede osse med at det kunne lade sig gøre (uden at anvende en PC som gateway), men I har jo ret i (som refi skriver: ) at det ikke er specielt optimalt.

Så det ender nok med at vi ikke gør noget for vi tar væk for længere tid, og så til den tid flytter vores fastnet nummer til en mobil (for at gemme det et sted) og så kører på hvad vi kan finde af wifi rundt omkring. Det synes at blive mere og mere udbredt med 'Køb en Cola og surf samtidig'.