/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
VARM (acer) BÆRBAR
Fra : zitach100
Vist : 1058 gange
20 point
Dato : 17-11-08 22:13

jeg har en acer aspire 5520 som bliver alt for varm alt for hurtigt der går ca. 10 minuter og så er den brændene varm hvilket bevirker at billedet frysser fast og den bliver utrolig langsom og larmer. jeg har købt en usb køler det hjælper lidt men slet ikke nok. kan nogen sige mig hvad der kan være galt og evt. hjælpe mig med problemet.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 17-11-08 22:26
Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 17-11-08 22:27
Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-08 22:31

Hvor gammel er denne bærebare og hvilken forhold køre den under????
Hvis den har et par år på bagsmækken, så kan der være ophopet en del støv i luftgennemstrømningen, som hindre en effektiv afkøling.
Hvis der er luftgitter på undersiden, så skal den stå på et hårdt underlag, så luften kan komme ind under maskinen.
Tobaksrøg og meget støv, er det rene gift for kølesystemet, da tjæren i røgen sætter sig og støvet klæber sig fast til denne tjære, så den bliver helt tillukket til sidst.

Kommentar
Fra : zitach100

Dato : 17-11-08 22:35

computeren var 2 måneder da problemer begyndte at komme jeg er 14 år og ryger ikke den står på et skrivebord som har masser af luft. :)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-08 22:47

Hvordan reagere den, hvis du kun køre på batteri???

Ventilatoren køre normalt ikke hele tiden, så det kan være den som er indstillet til en for høj temperatur. - Men jeg ved ikke om det kan indstilles i BIOS eller en servicemand kan indstille den inden i???

Du høre til de frelste, som ikke har ladet sig friste af røgen. Så hold skansen, det har alt for store omkostninger på lang sigt.
Jeg har selv røget som en skorsten, men tog en kold tyrker, og nu er det 11½ år siden, og savner det ikke, og helbredet har det igen langt bedre!

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 17-11-08 22:56

Hej zitach100
Hvor længe har det stået på? Hvis der stadig er garanti kan det kun gå for langsomt med at få den repareret, du skal ikke selv prøve på noget.

Kommentar
Fra : zitach100

Dato : 17-11-08 22:59

nej jeg har bare det problem at jeg har købt den i merlin så jeg ved ikke hvor jeg skal gå hen med den :(

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-08 23:05

Merlin reparere ikke selv, så der må stå et eller andet på de papirer som du må have på PC'en, om hvem der står for reparationen.

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 20 point
Dato : 18-11-08 01:56

Hej zitach 100

Merlin er lukket, ja,. men det er overtaget af Expert, dre fører det videre og har overtaget alle rettigheder og forpligtelser. Expert haer på deres hjemmeside oplysninger om reparationer, se denne side:

http://www.expert.dk/default.asp?pageid=1231

Nu er du 14 år og ned din unge alder kan du bestemt risikere at blive dårligt behandlet. Når man er ældre har man mere autoritet og kan lettere slå i bordet. Har du ikke en far eller en onkel eller en ældre ven eller fgamiliemedlem, der kan træde ind og hjælpe dig. Jeg mener nemlig ikke, at du behøver at finde dig i den mangel, der er tale om. Jeg m,ener, at du i medfør af købeloven har krav på udbedring, respektiv ombytning.

Nu er jkeg selv en ældre herre med en fortid som praktiserende advokat. Jeg kan ikke bruge timer på at gå ind i din sag, men jeg kan dog foreslå dig at skrive et "advokatagtigt" og alligevel venligt
brev til Expert med dette indhold:

[I]"Kære Expert- rådgiver

Jeg er glad for, at I har overtaget rettigheder og forpligtelser efter Merlin, for så kan vi kunder være sikre på, at vi har en troværdig samarbejdspartner, der kan hjælpe os, når de varer, vi har købt hos jer, ikke lever op til jeres høje standard.

Jeg er en ung mand på 14 år, der har handlet med Merlin, og det har jeg bestemt været glad for, og derfor håber jeg også på, at Expert får virkelig meget succes med overtagelsen af Merlin. Jeg er ret sikker på. at I kan løse mit problem, uanset om løsningen er udbedring, reparation, ombytning eller pengene tilbage.

Problemet er, at jeg har købt en acer aspire 5520 som bliver alt for varm alt for hurtigt der går ca. 10 minuter og så er den brændende varm hvilket bevirker at billedet fryser fast og den bliver utrolig langsom og larmer. jeg har købt en usb køler det hjælper lidt men slet ikke nok

Tak fordi I vil se på sagen. Jeg er sikker på, at I er enig med mig i, at en pc af en fint mærke som acer ikke skal opføre sig sådan.

Vil I ikke ringe til mig eller sms'e eller maile, mine mailadresser m. v. står nedenfor, så kommer jeg hen i jeres forretning med pc'en. Jeg sybnes, det vil være upraktisk, hvis vi skal tale sammen gennem Forbrugerklagenævnet, så jeg ser frem til, at I har en dygtig medarbejder, der kan guide mig frem til en god løsning. Med venlig hilsen[/I]

Og så skriver du din mailadresse og tlf.nummer som et PS efter brevets tekst.

God fornøjelse, jeg håber, det lykkes for dig. OLDBOSTON

Kommentar
Fra : zitach100

Dato : 18-11-08 13:42

tak oldboston jeg tager snart med min far ind til xpert og prøver at få gang i sagen ellers skriver jeg dit flotte brev det skal de nok tage sig af

Godkendelse af svar
Fra : zitach100

Dato : 18-11-08 13:53

Tak for svaret Oldboston.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 18-11-08 15:09

Hej zitach100

Hvis der er problemer i forretningen kan du kontakte Acer, så vil de nok hjælpe dig, det er deres renome der står på spil, du har 2 års garanti.
Held og lykke
Hilsen Kim

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 26-11-08 02:06

Pøj, pøj, håber det lykkes for dig , Zitach100, og tak for points.
Venlig hilsen, Oldboston