/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvordan undgås SPAM ?
Fra : scootergrisen
Vist : 465 gange
50 point
Dato : 17-11-08 19:18

Jeg vil gerne vide hvordan bedst kan undgå spam når jeg skrive min e-mail på min hjemmeside.

i html skriver jeg <a href="mailto:mig@her.dk">Min e-mail</a>

Men så er der nogen som sender spam til min e-mail og det er jeg efterhånden træt af.
Så jeg vil gerne vide hvordan jeg på min hjemmeside bedst gør så det er mest muligt besværligt spammere at finde min email men samtidig let nok til at folk kan se min email og sende mig post altså dem som ikke sender spam...

Hvilken måder kender i at gøre det på ?

Man kan lave sin e-mail adresse som en billed... rimgelig god ide.
Man kan kryptet sin e-mail adresse med javascript... måske god.
Eller kode med tegn:
<a href="&#109;a&#105;l&#116;&#111;:&#102;&#101;&#100;&#98;&#108;&#105;&#110;&#100;&#107;&#97;&#116;&#64;&#121;&#97;&#104;&#111;&#111;&#46;&#100;&#107;">da</a>mail</a>... den metode er nok let at decode.

Kender i andre måder ?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 60 point
Dato : 17-11-08 19:33

Brug en flash-formmail kombineret med php eller bare en formmail kombineret med php -

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-11-08 19:36
Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-11-08 21:17

Ja php og formmail det da egentligt det bedst... det bruger jeg faktisk også men jeg tænke hvis nu man gerne ville oplyse sin email adresse til folk sådan at de kan skrive direkte istedet for at bruge formmail.... men jeg kan selvfølgelig bare svare på den email som formmailen og php sender så har den anden person jo min email adresse...

Tsk det havde jeg ikke tænt på.

Så tror jeg at jeg vil slette alle de almindelige malto: links.

Jeg har ikke rodet så meget med flash. Er der nogen gratis programmer som man kan lave flash med eller koster du penge allesammen ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-11-08 21:37

Citat
Er der nogen gratis programmer som man kan lave flash med eller koster du penge allesammen ?

Jeg ved det ikke - jeg bruger kun Adobe Flash.

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-11-08 13:55

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-11-08 14:53

Selv Tak - håber det lykkes for dig