/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Ikoner i proceslinien IE 7,0
Fra : bennymanden
Vist : 628 gange
200 point
Dato : 17-11-08 17:47

Hej.
Nu irriterer det mig så meget, at jeg vil høre om nogen ved hvorfor.
Når jeg flytter et ikon fra skrivebordet ned på proceslinien (f.eks. kandu.dk) så er der i starten
det ikon som svarer til siden på nettet. Det kan også pludselig komme ind imellem, men ofte ændres det til det der ark med e´et på som internet explorer. Men ikke alle ændres, f.eks google earth eller myspace eller Yahoo ændres ikke, men mange andre gør.
Er der noget man kan gøre for at beholde det "rigtige" ikon - det er lidt irriterende at man skal hen med pilen før man kan se hvad ikonet henviser til.
På forhånd tak.
Jeg har søgt lidt rundt, men kan ikke finde et entydigt svar på problemet. Nogle er inde på at man kan markere det som skrivebeskyttet, men det kræver jo at det rigtige ikon er der.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-11-08 18:00

Prøv at se denne tråd
http://www.kandu.dk/Spg124828.aspx

mvh klaudi

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 17-11-08 18:36

Jo - Klaudi, det var netop den jeg havde set - men selvom jeg sletter ikonet i proceslinien og lægger det nye ind som er fint i foretrukne, og også på skrivebordet, som jeg overfører det til - så bliver det til e´et igen ligeså snart jeg slipper det nede på proceslinien, også selvom jeg har krydset af så det er skrivebeskyttet.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 17-11-08 18:49

Så skal du nok gemme fav ikonet fra den side du vil have vist,
du kan finde fav ikoner her:

C:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files

dette gælder for XP, ved ikke lige hvor de gemmer sig i Vista,
når du har fundet ikonet gemmer du det i en mappe, f.eks. FavIkoner,
så højreklikker du på den genvej du vil ændre ikon på,
og vælger Egenskaber Skift ikon, her skal du så henvise til den mappe du lavede med ikoner.

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 17-11-08 22:02

Tak for svaret Klaudi. Det har jeg så prøvet, og lige nu er de allesammen som jeg gerne vil have dem - nu er jeg spændt på om det også er tilfældet i morgen, men ellers har jeg jo nu ikonerne og kan altid vælge at skifte og så hente det igen
Jeg har iøvrigt også højreklikket på dem, en efter en, og i "Egenskaber" --> "Generelt" afkrydset så de er skrivebeskyttet. Om det hjælper noget ved jeg ikke - men det er OK lige nu. TAK for hjælpen -
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-11-08 22:21

Velbekommen, håber ikoner blir hvor de er

Hvis du har hentet AM-Deadlink og scannet for fav ikoner,
så har programmet gemt dem i en mappe, du kan se hvor mappen er i,
AM-Deadlink > Indstillinger > fanen FavIcons

mvh klaudi