/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Driver bundkort
Fra : vvdriver
Vist : 1065 gange
130 point
Dato : 17-11-08 10:40

Styresystem xp professionel
Bundkort intel
Jeg mangler driver til bundkortet. Kan godt finde den på Intel.com,,,,men men men kan ikke Download den,alt står på Engelsk. Kan ikke en døjt Engelsk.
Kan en ligge en Links, hvor jeg bare skal klikke for at download driveren.
Driveren:
Model D845 GERG 2
Version RG84510A.86A
Er lidt nærig med poin,der er lavvandet
Håber på det bedste
vvdriver

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-11-08 10:45
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-11-08 10:55

hej med dig.
Gør du som stouenberg siger .
Hvis der er noget en anden gang kan du bruge google translate.
Få oversat det engelsk du skal bruge der.
V.H. Pia

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 17-11-08 11:39

Spørger igen.
Når jeg starter pc, skriver den
Computerens skærmopløsning og farvedybde er angivet til et meget lavt neveau i øjeblikket. Du kan få et bedre billede ved at forøge disse indstillinger.
Højre klikker på skærmen,ser Egenskaber for skærm.klikker på instillinger.
Skærmopløsning 640*480 ......Farvekvalitet 16 bit
Jeg kan ikke ændre på disse to.

Under systemenheder er der gult markering ved
Skærmkort
Multimedie
Ethernet-controller
SM-Buscontroller

Bundkortet har jeg fået oplyst fra en program som viste alt om computeren
har gjort som stouenberg har henvist til, hjalp ikke

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 17-11-08 12:32
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-08 12:43

Det lyder som om en opdatering af dit grafikkort kan løse dit problem, prøv at højre klikke på Denne computer - klik på Administrer - ned og klik på Enhedshåndtering - rul ned og klik på det lille + ud for Skærmkort, der står hvilken grafikkort du har i maskinen og du kan så gå til producentens hjemmeside og finde en driver til den, eller du kan højre klikke på skærmkortets navn i Enhedshåndtering og klikke på Opdater driver, giv tilladelse til at søge på nettet, så prøver Windows at finde en driver ude på internettet og følger bare guiden, hvis du får besked om at Windows ikke kunne finde en bedre driver end den du har, så kom igen og fortæl hvad dit grafikkort hedder (se i Enhedshåndtering)

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 17-11-08 15:02

nu har jeg prøvet alt som er foreslået,intet hjalp.Under enhedshåndtering, når jeg klikker på plus tegnet, ved skærmkort, er der en skærm med gul cirkel med sort streg i.Så kommer jeg til opgrader hardware. Så kan jeg ikke komme længere. Har opdateret fra Windows

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 17-11-08 17:47

Her kan du sandsynligvis finde den
http://kmkm.dk/display-and-video/intel.html

Jes

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 18-11-08 08:17

Glem alt hvad jeg tidligere har skrevet i denne tråd.
Computeren gik i sort,derfor geninstaleret xp på ny.
--------------------------------------------------------
Når jeg starter xp op vises den pænt skærmbilledet.
Men skriver:
Computerens skærmopløsning og farvedybde er angivet til et meget lavt neveau i øjeblikket. Du kan få et bedre billede ved at forøge disse indstillinger.
Højre klikker på skærmen,ser Egenskaber for skærm.klikker på instillinger.
Skærmopløsning 640*480 ......Farvekvalitet 16 bit
Jeg kan ikke ændre på disse to.
Går i kontrolpanelet-Hardware-Enhedshåndtering.
+ foran stort gult ?
klikker på + tegnet så kommer der 5? med sort ! inden i tegnet.
De 5 gule er:
Ethernet-controller
Multimedelydkort
Skærmkort (VGA kompatibel)
SM-buscontroller
USB-controller (Universal Serial Bus).
Hvordan retter jeg denne fejl.
Hæver poin for at komme forest i køen
Hilsen
vvdriver

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 18-11-08 08:20

Glem alt hvad jeg tidligere har skrevet i denne tråd.
Computeren gik i sort,derfor geninstaleret xp på ny.
--------------------------------------------------------
Når jeg starter xp op vises den pænt skærmbilledet.
Men skriver:
Computerens skærmopløsning og farvedybde er angivet til et meget lavt neveau i øjeblikket. Du kan få et bedre billede ved at forøge disse indstillinger.
Højre klikker på skærmen,ser Egenskaber for skærm.klikker på instillinger.
Skærmopløsning 640*480 ......Farvekvalitet 16 bit
Jeg kan ikke ændre på disse to.
Går i kontrolpanelet-Hardware-Enhedshåndtering.
+ foran stort gult ?
klikker på + tegnet så kommer der 5? med sort ! inden i tegnet.
De 5 gule er:
Ethernet-controller
Multimedelydkort
Skærmkort (VGA kompatibel)
SM-buscontroller
USB-controller (Universal Serial Bus).
Hvordan retter jeg denne fejl.
Hæver poin for at komme forest i køen
Hilsen
vvdriver

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 18-11-08 08:26

Den sidste spørgsmål er kommet 2 gange, pga.fejl ved hævning af poin.
Men nu ved jeg hvordan man gør dette
Lære noget hvert dag ??.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 18-11-08 09:11

Du downloader den øverste af Inteldriverne som jeg henviste til i forrige indlæg.
Det skulle gerne hjælpe på dit problem.

Jes

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-11-08 09:13

Højere point eller forrrest i køen hjælper ikke noget hvis Du ikke kan installere de drivere.

Og iøvrigt kan Windows IKKE finde drivere hos producenterne med et par klik, det skal man selv gøre på hjemmesiderne.
Det sker en sjælden gang at der er nyere drivere på Windows Update, men så er det deres egne standardrivere.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 18-11-08 10:00

til pabloj
Har gjort som du foreslog.
Har lagt driveren på memorykort, når så putteren skal finde hvor driveren ligger,vel den ike åbne mappen hvor driverne ligger, hvad gør jeg fejl?

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 18-11-08 10:13

Citat
Højere point eller forrrest i køen hjælper ikke noget hvis Du ikke kan installere de drivere

Det ved jeg godt?
Men spørgsmålet var røget 3 sider bagud,hvor mange sidder og ser gamle spørgsmål?.
Dette var en måde at komme på banen igen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-11-08 11:50

Når du downloader en driver, så læg den på skrivebordet, så kan du bag efter gemme dem et andet sted. Og du kan nemt finde en driver på skrivebordet.
Når du har samlet driverne på skrivebordet, så gem dem et andet sted, så har du dem til næste gang du formaterer.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 18-11-08 12:24

Hej granner1
jeg har lagt driveren på skrivebordet,hjælper ikke.
Når computeren skal finde driveren,ved gennemse hvor de er,så vil den ikke vise noget fra skrivebordet.
Jeg har hentet den som Stouenberg skrev,instaleret den fra memery kortet. Det eneste den gør, den kører en tjek, og fortæller at jeg mangler 8 driver,kan så ikke komme længere. Det er en skam,for jeg har tjekket computeren med en program som hedder SiSoftSandra, den fortæller alt om hvad der sidder i computeren

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 18-11-08 12:25

Når du har lagt driveren på skrivebordet dobbeltklikker du på den, så skulle den gerne udpakke sig og bagefter installere sig .

Jes

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-11-08 12:38

Du skal downloade alle driverne inden du begynder at installere. Når du har hhentet alle driverne, så deaktiverer du nettet og så begynder du at dobbeltklikke på den ene efter den anden. Det vil tage lidt tid. Begynd med driveren til bundkortet, derefter grafikkortet o.s.v.
Du skal gøre det stille og roligt, du kan evt. omdøbe det du henter, driveren til bundkort hedder et eller andet, det kan du omdøbe til "driver til bundkort". Så kan du finde dem igen til en anden gang.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 19-11-08 08:51

Jeg har hentet den driver som Stouenberg henviser til.
Den henter 487 kb,lægger dem på skrivebordet i en mappe.
Når jeg åbner mappen,kører den en tjek,fortæller mig hvilken driver jeg mangler.
Alt står i lodret kolonner,ude til højre er der en diskette jeg skal klikke på for at hente driver til det som står i en vandret række.
Når jeg gør det sker der intet.
Hvad gør jeg

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 19-11-08 10:13

Jeg har hentet den driver som Stouenberg henviser til.
Den henter 487 kb,lægger dem på skrivebordet i en mappe.
Når jeg åbner mappen,kører den en tjek,fortæller mig hvilken driver jeg mangler.
Alt står i lodret kolonner,ude til højre er der en diskette jeg skal klikke på for at hente driver til det som står i en vandret række.
Når jeg gør det sker der intet.
Hvad gør jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-08 10:39

Nu er det vel ikke sådan en eller anden mærkevare notebook du skifter system ud på

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 19-11-08 10:56

Maskinen er en stationær.
Fabrikat ukendt.
2,4 GHz
512 MB RAM
den har kørt fejlfrit med win98 i 3 år.
Skulle prøve Linux,har også haft det instaleret på maskinen, det var ikke lige mig, hellere betale og bruge ms.
Ville nu instaler xp pro, det er også instaleret derpå nu,men den mangler overnævnte driver.
Jeg har nok i tidens løb instaleret xp 50 gange på diverse maskiner uden problemer.
Men ikke denne gang.
Er ikke helt uvandt med driver,da vi brugte win98 skulle jeg selv hente diverse driver,gik også fint.
Men problemet med denne her overgår min forstand.
Har nok brugt ca.20 timer herpå,nu ryder den snart til skrot,det var ellers en mit barnebarn på 7 år skulle bruge til små spil fra nettet
hilsen vvdriver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-08 11:39

De maskiner jeg har "skiftet" styresystem på har generelt lavet samme nummer (dårlig opløsning)

Fejlene plejer dog at rette sig selv efter opdatering UDEN at søge efter specielle drivere da den så tilsyneladcende finder ud af at køre med MS´s egne....

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 19-11-08 13:50

Her er der en bios update fra Intel, jeg går ud fra at skærmkort er intregreret i bundkortet.
http://downloadcenter.intel.com/default.aspx?iid=subhdr+downloads
Jes

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 19-11-08 13:52

Prøv eventuelt nr 4 først.

Jes

Accepteret svar
Fra : TulleTrik

Modtaget 130 point
Dato : 01-02-09 19:39

Hej
Jeg har en kollega, der ved meget om pc'er.
Hans viden har reddet mig flere gange, når mine små pilfingre har været i gang.
Jeg kan sende dig hans mailadresse, hvis du ønsker det.
Har du lidt guld på kistebunden - skal i sikkert nok finde ud af betalingen - det vigtigste er bare, at du har kaffebønner nok, hvis han kommer på besøg .

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 04-02-09 07:57

Tak for hjælpen Tulle trik.
Havde faktisk glemt alt om den PC.Havde opgivet den,sat den i skammekrogen.
Nu funker den.
Han var her i 4 timer. Han fik også sat lås på mit trådløs internet.Lavede oprydning på alle mine 4 computer.
Ang.kaffebønner. 3 kander samt 1,5 liter cola.1 skilling til bensin.Verden er lille,det viste sig vi var medlem af samme frimærkeklub.
Venlig hilsen
vvdriver

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 04-02-09 07:58

Tak for svaret TulleTrik.
Nu kører det bare
vvdriver